چندی پیش گزارشی منتشر شد که از دستیابی گروهی هکر به فیلم سینمایی دزدان دریایی کارائیب: مرده‌ها قصه نمی‌گویند از کمپانی دیزنی خبر می‌داد. طبق خبر منتشر شده، این گروه یک کپی از نسخه جدید مجموعه دزدان دریایی کارائیب به‌دست آورده و دیزنی را تهدید کرده است که در صورت عدم پرداخت مبلغ خواسته‌شده، آن را منتشر می‌کند. مبلغ درخواستی آن‌ها بسیار زیاد بود و دیزنی قصد پرداخت آن را نداشت. این کمپانی با کمک FBI شروع به تحقیق کرد تا هکرها را دستگیر کنند.

حال این‌طور که به نظر می‌رسد تمام سر و صداهای به‌وجودآمده بر سر هیچ و پوچ بوده است. باب ایگر، رئیس دیزنی، مدعی شده که تمام ماجرا یک دست انداختن ساده بوده است. وی اعلام کرده که کمپانی واقعا تهدید شده بود؛ اما فرد یا گروه تهدیدکننده کپی نسخه جدید «دزدان دریایی کارائیب» را در دست نداشته است. وی در این رابطه گفت:

تا جایی که می‌دانیم، ما هک نشدیم. ما تصمیم گرفتیم موضوع را جدی بگیریم؛ اما به شکلی که شخص تهدیدکننده خواست اقدام نکردیم. ما معتقدیم که این تهدید پوچ بوده است. در دنیای امروز امنیت سایبری موضوع بسیار مهمی برای کمپانی ما است. ما دوست داریم بیشتر به تکنولوژی به عنوان دوست نگاه کنیم تا دشمن؛ گرچه بعضی اوقات هم تکنولوژی علیه ما قرار می‌گیرد.

zoomg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *