مرحله سوم Deep in The Shadow

در ابتدای مرحله خود را در داخل یک غار پیدا می‌کنید که با ورود به غار، باید دشمنان روبروی خود را بکشید. به سمت راست خود نگاه بیندازید که یک دشمن دیگر را مشاهده می‌کنید. با ورود به محل کناری، دشمن مورد نظر را کشته و صندوق مورد نظر را باز کنید. سپس خروجی غار را ادامه دهید تا به غار بعدی برسید ولی در این راه، حواستان باشد که در سمت چپ جنگ‌جویی برای شما کمین کرده است. همچنین قبل از ورود به غار بعدی، در حالت گارد گرفتن قرار بگیرید زیرا خفاش‌ها به شما حمله می‌کنند و اگر حواستان جمع نباشد، به پایین کوه پرتاب خواهید شد. حال با وارد شدن به غار و کشتن دشمنان، در سمت راست یک ورودی هست و دو صندوق که می‌بایست آن‌ها را باز کنید. همچنین باز همان مسیر را به راست بروید و سربازی را مشاهده می‌کنید که بر روی زمین خوابیده و دو صندوق دیگر وجود دارد. آن‌ها را باز کرده و سرباز خوابیده را بکشید. حال دو راه برای شما وجود دارد. راه اول یک درب قفل است و دومین راه شما را به پایین کوه هدایت می‌کند. در مسر پایین و قبل از خارج شدن، دشمنان سمت راست و پشت درب را بکشید تا کلید درب قفل شده را بدست آورید. با وارد شدن به آن جا می‌توانید آیتم‌های ویژه‌ای را بدست آورید و سپس به راه خود ادامه داده و از غار خارج شوید. با خارج شدن از غار، سه دشمن در انتظار شما هستند.

Nioh

چشمه آب گرم در واقع یک Heal برای شما بحساب می‌آید و برای مدتی این روند ادامه خواهد داشت

دو جنگ‌جو با صلاح سنگین و دیگری با تیر و کمان از شما استقبال خواهند کرد. در ابتدا دو جنگ‌جو را به نقطه غیر قابل دید نفر سوم هدایت کرده و آن‌ها را از پای در آورید و سپس شخص تیرانداز را بکشید. پس از کشتن این سه نفر، در کنار راه خروجی غار، یک اهرم وجود دارد که با کشیدن آن یک راه میان‌بر از بالای کوه به پایین باز می‌شود. سپس راه خود را ادامه بدهید. ابتدا می‌توانید به پایین رفته و از چشمه آب گرم استفاده کنید و پس از آن راه اصلی را ادامه دهید و در غار سمت چپ جنگ‌جوی مورد نظر را بکشید و در انتهای راه، باز از گارد خود استفاده کنید زیرا خفاش‌ها به شما حمله خواهند کرد. ورودی غار را وارد شوید تا به Shrine بعدی برسید. از این نقطه به بعد شما با Yokaiها (شیاطین بازی) نیز وارد مبارزه خواهید شد. با ورود به داخل غار و قبل از وارد شدن به محیط اصلی (جایی که قارچ‌های سبز رنگ قرار دارند)، سمت راست و چپ را گشته و آیتم‌ها را بردارید. سپس وارد محیط اصلی غار شوید و با Yokai مقابل خود بجنگید. سپس راه خود را به پایین ادامه دهید. یک راه در سمت راست و راه دیگری در سمت چپ شما است. ابتدا راه سمت راست را رفته و آیتم‌هایی را که بر روی اجساد هستند بردارید و سپس راه سمت چپ را ادامه دهید تا به محیط جدیدی برسید که در سمت چپ یک نردبان وجود دارد و سمت راست، شما را به پایین هدایت می‌کند. ابتدا راه سمت چپ را بروید و دشمن را بکشید سپس مسیر اصلی را ادامه دهید و Yokaiها را بکشید. حواستان باشد اینحا باز قبل از ورودی آخر به سمت پایین خفاش‌ها به شما حمله می‌کنند.

در پایین محیط و سمت راست، تعدادی Yokai مشاهده می‌کنید و همین‌جا بگویم که برای رسیدن به باس فایت باید تمامی شیاطین آن منطقه را بکشید. همچنین در سمت چپ نیز تعدادی دشمن و آیتم وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بدست آورید. پس از انجام تمامی این کار‌ها به سمت Shrine  برگشته و خود را لول‌آپ کنید زیرا با یکی از باس فایت‌های چالشی بازی Nioh روبرو خواهید شد. پس از برگشت به این محیط، می‌توانید راه باز شده در سمت راست را ادامه دهید و به محیط باس فایت بازی برسید.

Nioh

  • اسم باس فایت: Hino-enma
  • نحوه کشتن: باس فایت Hino-enma یکی از چالشی‌ترین باس‌های بازی است ولی به شخصه بهترین راه برای کشتن وی را استفاده از High Stance و کاملا تدافعی بازی کردن می‌دانم. نوع ضربات این بانوی خفاش شکل اینگونه است که یا به سمت شما دویده و به شما ضربه وارد می‌کند یا یک موج صوتی را به سمت‌تان پرتاب می‌کند. همچنین می‌تواند به هوا پرواز کرده و از بالا به شما ضربه وارد کند. حال نحوه‌ی کشتن وی به چه شکل است؟ وقتی در حالت High Stance باشید، براحتی با Dodge کردن به سمت جلو می‌توانید موج‌های صوتی وی را جا خالی داده و با مثلث یک ضربه سنگین به وی وارد کنید.حال وقتی به سمت شما حمله‌ور می‌شود، می‌توانید فرار کرده و دور شوید و پس از انجام حرکت مورد نظر، باز با مثلث یک ضربه به وی وارد کنید. این کار را آن‌قدر انجام دهید تا Hino-enma کشته شود. یادتان نرود اگر شما را گیر بیاندازد، براحتی خواهید مرد.

مرحله چهارم The Spirit Stone Slumbers

با شروع بازی به سمت راست خود نگاه کنید جسد یک سامورایی را مشاهده می‌کنید و آیتم مورد نظر را بردارید. به انتهای مسیر رفته و دو سرباز روبروی خود را بکشید و از پل سمت چپ خود عبور کرده و Yokai مقابل خود را بکشید. پل روبروی شما خراب است و در آب یک سری آیتم وجود دارد. ابتدا به سمت راست بروید. درختی را مشاهده می‌کنید بدنه‌اش از سمت پایین و از داخل آتش گرفته است. با لگد زدن به آن، آن را به سمت رودخانه بشکنید. حال به داخل رودخانه رفته و تمامی آیتم‌ها را بردارید و به محل اولیه خود برگردید. همچنین بر روی درخت‌ها نیز آیتم‌هایی قرار داده شده است که با احتیاط کردن می‌توایند آن‌ها را نیز بدست بیاورید. راه خود را ادامه دهید و در طول مسیر، نینجاهایی که به شما حمله می‌کنند را از پای درآورید. خانه‌ای را مشاهده می‌کنید که در داخلش یک نینجا و یک صندوق قرار داده شده است. با کشتن نینجا، صندوق را باز کرده و آیتم‌ها را بدست بیاورید. پس از گشتن کامل آن محیط و برداشتن تمامی آیتم‌ها، راه روبروی خانه را ادامه دهید تا به آن سوی رودخانه برسید.

بعضی از Yokaiها هستند که با دریافت آمریتا شما، خود را به سایر Yokaiها تبدیل می‌کنند، مراقب باشید

از دور دست می‌توان تعدادی Yokai مشاهده کرد و همچنین این منطقه پر از آیتم‌های مختلف است. از این‌رو بهترین کار این است که تک به تک دشمنان را از پای درآورید و سپس به جمع آوری آیتم‌ها بپردازید. همچنین شاخه درختی را مشاهده می‌کنید که به پشت بام یک خانه هدایت می‌شود. آیتم‌های آن‌جا را نیز برداشته و به پایین برگردید. حواستان را جمع کنید زیرا بر روی پشت بام یک نینجا برای کشتن شما کمین کرده است.  حال دو راه پیش روی شما است. اولین راه یک درب بزرگ است که پیشنهاد می‌کنم آن را باز نکنید زیرا که یک باس فایت در انتظار شماست. راه دیگر را ادامه دهید تا به یک درب بسته دیگر برسید که در کنار آن یک Yokai در حال خوردن جنازه یک سرباز است. آن را بکشید و آیتم جسد مورد نظر را برداشته و درب را باز کنید. این درب درواقع در کنار Shrine اول بازی شما را قرار می‌دهد. حال تغییرات مد نظرتان را انجام داده و به سراغ باس فایت بازی بروید.

  • اسم باس فایت: Nue
  • نحوه کشتن: باس فایت Nue در واقع یکی از باس‌های فرعی بازی بحساب می‌آید که کشتن آن چنان سخت نیست. می‌توانید استایل خود را در حالت Mid Stance قرار داده و به مبارزه کردن بپردازید. فقط یادتان باشد حرکات Nue الکتریسیته بوده و اصلا هنگام انجام حرکات مختلف نزدیکش نباشید. شکم این باس زرد رنگ است و نقطه ضعف وی به حساب می‌آید که با ضربه زدن به آن، نوار Ki وی خالی شده و می‌توانید ضربات سنگینی را وارد کنید فقط یادتان باشد زیاد نوار Ki خود را صرف ضربه زدن نکنید زیرا بعد از آن به دور شدن و جا خالی دادن نیازمند هستید. این کار را مدام انجام دهید تا Nue را شکست دهید.

Nioh

با کشتن باس Nue و رد شدن از طلسم روبروی خود، با شخصیت غیرقابل بازی Fuku ملاقات خواهید کرد. در ابتدا با وی صحبت کنید و به شما می‌گوید که برای عبور از درب روبرو می‌بایست از یک Gesture خاص به اسم Sorry استفاده کنید. اگر این Gesture را در لیست خود ندارید، مثلث را زده و از لیست کلی Gestureها، Sorry را انتخاب و جایگزین کرده و در نهایت آن را استفاده کنید تا اجازه رد شدن از درب مورد نظر به شما داده شود. سپس از آسانسور پایین رفته و به سراغ Shrine روبروی خود بروید. درب کنار Shrine بسته بوده و نیازمند فعال سازی یک پلتفرم است که بتوانید آن را باز کنید. اگر به پشت سر و بالا را نگاه کنید، یک پلتفرم مشاهده می‌کنید و تنها هدف شما در این منطقه، رسیدن به این نقطه است. محیط پیش‌روی شما سرشار از مارپیچ‌های مختلف است که اگر نحوه ورود و خروج خود را ندانید، گم خواهید شد. راه سمت چپ خود را به بالا ادامه دهید و دشمنان پیش روی خود را بکشید. سپس به سمت راست رفته و در انتها به محیطی خواهید رسید که یک جنگ‌جوی سنگی به شما حمله‌ور شده و در بالای پله‌ها یکی سرباز اهریمنی دیگر با تیر و کمان از شما استقبال می‌کند. نقطه ضعف جنگ‌جویان سنگی بازی Nioh در این است که به بمب‌های آتش‌زا و آتش واکنش نشان داده و سریعا از بین می‌روند. در غیر این‌صورت باید مقداری وقت صرف کشتن آن‌ها کنید.

در کل در این محیط تعداد بسیاری از این مدل جنگ‌جوها را مشاهده خواهید کرد پس حواستان به جا خالی دادن باشد زیرا در اواخر بازی تعدادی از آن‌ها همزمان به شما حمله می‌کنند. پس از کشتن دو دشمن پیش‌روی، دو راه برای شما وجود دارد. راه اول، راه سمت چپ ورودی است که آمدید و در آنجا می‌توانید یک سری آیتم بدست آورید و سپس به همین نقطه باز خواهید گشت. راه دوم در واقع از بالای پله‌هاست و باید راهروی مورد نظر را ادامه دهید. پس از ادامه دادن راه مورد نظر، به یک پل می‌رسید که در پایین سمت چپ آن یک Shrine  وجود دارد. به سمت Shrine رفته و لول آپ کنید زیرا با محبط پر پیچ و خمی روبرو هستیم. در کل این محیط سرشار از آیتم‌های مختلف است و دشمنانی که اگر غفلت کنید، شما را براحتی خواهند کشت. پس از اینکه تمامی ایتم‌ها را برداشتید، به سمت درب بسته محیط بروید، دربی که اگر Mini Map را نگاه کنید، می‌بینید که نقطه‌ی باس فایت بعدی در پشت این درب است. حال چند قدم به عقب برگردید و سمت چپ خود را نگاه کنید. یک راه می‌بینید که با وارد شدن و بالا رفتن از پله‌های روبروی خود، بر روی یک پل قرار می‌گیرید. مسیر را ادامه دهید تا به پلتفرم مورد نظر رسیده و آن را فعال کنید. با فعال کردن، لول‌آپ‌های لازم را انجام داده و درب‌ها را باز کنید. سپس به سراغ باس فایت دوم مرحله بروید.

Nioh

  • اسم باس فایت: Tachibana Muneshige
  • نحوه کشتن: تاچیبانا مونشیگِ یکی از ساده‌ترین باس‌های بازی است و اگر استایل مبارزه‌ای خود را بر روی بر روی Mid Stance قرار دهید براحتی می‌توانید ضربات وی را جا خالی داده و به وی ضربه بزنید. فقط نکته‌ای که این میان وجود دارد، این است که تاچیبانا با شارژ کردن شمشیر خود به سمت شما حمله‌ور شده و چند ضربه سریع بشما وارد می‌کند. به محض مشاهده کردن این حرکت سریع به پشت وی رفته و به او ضربه وارد کنید تا حرکتی که قصد انجامش را دارد، لغو شود.

مرحله پنجم The Silver Mine Writhes

در اینجا خود را در یک معدن پیدا می‌کنید. جایی که سرشار از محیط‌های سمی است. راه پیش‌روی خود را ادامه دهید تا به اولین محیط سمی این معدن برسید. حال به جلوتر بروید و دستگاهی را می‌بینید که حکم تصفیه‌گر هوا دارد و نمونه آن را در ابتدای بازی در کنار Shrine مشاهده کرده بودید. با فعال کردن آن، محیط زیر پای شما برای مدتی تصفیه است و می‌بایست منبع سم (شبیه به کندوهای بزرگ است) را پیدا کرده و آن را نابود کنید. این کندوها معمولا به دیواره‌های محیط چسبیده‌اند. پس از پیدا کردن و نابودی‌اش، محیط را کامل گشته و آیتم‌های موجود را به صورت کامل بردارید و Yokaiها را نابود کنید. حال یک راه از سمت بالا و یک راه دیگر بواسطه یک راهرو در پایین و نردبانی که از آن بالا می‌روید، برای شما بوجود می‌آید. مهم نیست بازی را از کدام راه ادامه می‌دهید زیرا هر دوی آن‌ها شما را به محیط سمی دوم هدایت می‌کنند. در محیط دوم نیز همانند محیط اول عمل کرده و منبع سم را از بین برده و تمامی دشمنان را نابود کنید. پس از برداشتن تمامی آیتم‌ها در اینجا نیز دو راه پیش روی شما است. راه اول یک میان‌بر به Shrine را برای شما باز می‌کند و می‌توانید خود را لول‌آپ کنید (نگران نباشید پس از برگشت محیط سمی در کار نیست). راه دیگر موجود شما را به سومین محیط سمی بازی می‌رساند که به نسبت محیط‌های قبلی هم بزرگ‌تر است و هم خطرناک‌تر زیرا سرشار از Yokaiهای مختلف است.

سعی کنید تعداد زیادی از آیتم Antidote برای باس فایت در اختیار داشته باشید

در اینجا برای استفاده از دستگاه تصفیه‌گر، می‌بایست از سد یک Yokai بگذرید. این Yokai در واقع یک چرخ شیطانی است که می‌تواند شدیدا شما را اذیت کند. حواستان باشد که زیاد درگیر مبارزه با وی نشوید و گارد گرفتن مهم‌ترین نکته برای مبارزه با این چرخ است. همچنین استفاده از Water Amulet شدیدا پیشنهاد می‌شود. پس از استفاده از دستگاه تصفیه‌گر و نابودی منبع سمی محیط، یک درب بسته را پیش‌روی دارید که برای باز کردن آن می‌بایست تمامی آیتم‌ها و اجساد را بگردید زیرا، یکی از اجساد که در بالای یک صخره وجود دارد، کلید این درب را در اختیار دارد. با باز کردن درب مورد نظر، به دومین Shrine بازی می‌رسید. سپس راه روبروی خود را ادامه داده و به چهارمین و آخرین محیط سمی بازی می‌رسید. این محیط تشکیل شده از دو بخش و دو منبع سم که می‌بایست آن‌ها را از بین ببرید. همچنین بواسطه بزرگ بودن محیط پیش روی، هم Yokaiهای بیشتری را باید نابود کنید و هم اینکه آیتم‌های بیشتری در دل این محیط سمی قرار داده شده است. از طرفی حواس‌تان به مسیری که انتخاب می‌کنید باشد زیرا پل‌های موجود قرار است شما را نا امید کنند. پس از کشتن تمامی دشمنان و برداشتن آیتم‌ها از مسیر اصلی و رفتن به جنگ باس فایت بازی دوری کنید. در سمت چپ خروجی محیط سمی، یک درب بسته قرار دارد که میان‌بری بین شما و Shrine بازی است. حال پس از لول آپ کردن و استفاده از تمامی آمریتاهای خود، می‌توانید به سراغ باس فایت بازی بروید.

Nioh

  • اسم باس فایت: The Great Centipede
  • نحوه کشتن: باس فایت The Great Centipede در یک محیط سمی قرار دارد و یک هزارپا غول پیکر است. برای کشتن وی ابتدا سمی شدن را به جان خریده و سعی کنید بدن وی را مورد اصابت ضربه‌های پیاپی خود قرار بدهید (به سر باس ضربه‌ای وارد نکنید) سپس وقتی بدنش از هم جدا می‌شود، تا آن‌جایی که می‌توانید تکه‌های بیشتری را از بین ببرید و سپس از یکی از نردبان‌ها بالا رفته و تصفیه هوا را فعال کنید. تا مدتی که تصفیه هوا فعال است بر روی زمین منبع سم را پیدا کرده و نابود کنید. حال شما هستید و باس بازی که ضربات سمی‌اش و همچنین شوکی که به شما وارد می‌کند، می‌تواند کشنده باشد. بهترین راه این است که خود را در حالت Low Stance قرار دهید و بگذارید به سمت شما بیاید. ضربه اول را که می‌زند، خود را برای ضربه‌ی دوم آماده می‌کند و این زمان بهترین فرصت برای شما است که او را دور زده و حمله کنید. این روش را ادامه دهید تا کامل The Great Centipede را نابود کنید.

Zoomg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *