Bloodborne یک شاهکار در در تمام زمینه ها بود. بازی که یکی از بی‎نقص ترین عناوینی است که در نسل هشتم منتشر شده است و در تک تک بخش های خود از گرافیک و گیم‌پلی گرفته تا صداگذاری و … کیفیت فوق العاده بالایی دارد و شهر Yharnam یکی از مخوف‌ترین شهرها و محیط‌هایی است که تا به حال بازی‎های رایانه‎ای به خود دیده‌اند. ارزش تکرار این شاهکار بسیار بسیار بالاست و حتی با وجود بارها بازی کردن Bloodborne، به هیج وجه این عنوان برای ما خسته کننده نمی‌شود و باز هم دوست داریم تا آن را تجربه کنیم. بر طبق قولی که داده بودم بعد از راهنمای عنوان دارک سولز ۳، نوبت به راهنمای قدم به قدم بازی Bloodborne می رسد که تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که از این عنوان دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه شود. لازم به ذکر است که این مطالب از ان جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آنها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Bloodborne برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

img

راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne

 قصد داریم تا این راهنما را به صورت قسمت های یک روز در میان برای شما قرار دهیم تا اگر دوباره قصد دارید این بازی را انجام دهید به برخی نکاتی که شاید در دفعات قبلی متوجهشان نبوده اید دست پیدا کنید و تمام موارد مخفی و آیتم های مهم و پنهان در بازی را کاملا بشناسید. اگر هم که می خواهید بازی را از ابتدا برای اولین بار اغاز کنید و تا به حال به خاطر سختی بازی و… می ترسیده اید، اکنون با این راهنمای فارسی و قدم به قدم، احساس بهتری برای شروع بازی داشته باشید افراد و بازیبازان بیشتری بتوانند پای به این دنیای شاهکار بگذارند و قطعا بعد از این بازی است که تازه عاشق دارک سولز هم خواهند شد. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای شخصیت های دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. لازم به ذکر است قبل از آن که وارد راهنمای قدم به قدم از شروع بازی شویم و پیشروی در مراحل را آغاز کنیم طی دو قسمت برای شما عزیزان برخی موارد مهم در بازی را شرح دادیم تا بعد از آن وارد راهنمای اصلی بازی شویم. مواردی مانند کاوننت ها و نحوه چگونگی کسب و استفاده از ایتم Insight. امروز با شانزدهمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne در خدمت شما خواهیم بود. با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

طراحی بی نظیر این باس که در اوج کریه بودن و زشتی، یک جادوگر پیر را به تصویر می کشد.

Witch of Hemwick

مبارزه با این باس می تواند بسیار اسان و یا بسیار سخت باشد. این کاملا به سرعت عمل و دقت شما بستگی دارد. پاداشی هم که بازی از کشتن این باس به شما می دهد چندان ارزشی ندارد و شامل ۴ عدد Bloodshot Eyeball است. ولی نگران نباشید زیرا پاداش اصلی در اتاق بعدی است. کشتن این باس برای به پایان رساندن بازی ضروری نیست اما تنها راه فعال کردن قابلیت استفاده از Rune ها کشتن این باس است که قابلیت بسیار مهم و ارزشمندی هم هست. اگر پیام اصلی بازی بلادبورن را درک کرده باشید این مبارزه می تواند برایتان خیلی اسان باشد. “سرعت همه چیز است.” با سریع عمل کردن کار شما در این نبرد بسیار راحت تر می شود. هر  چقدر زودتر این باس را از پای در آورید راحت تر خواهد بود و هر چقدر که مبارزه با آن به طول بیانجامد کارتان دشوارتر خواهد شد. دلیل اصلی که بر روی سرعت در این نبرد تاکید داریم ظاهر شدن پشت سر هم Soot Monster ها ان هم با تعداد تصاعدی با طول کشیدن زمان نبرد است که کار را برایتان سخت می کنند و فضا را تنگ. این را بدانید که بهترین راه برای مقابله با این Soot Monster ها در این باس فایت، نادیده گرفتن انهاست و این که سعی کنید مدام از آنها دور شوید و فقط بر روی باس تمرکز داشته باشید و انها را از این سمت به سمت دیگر بکشانید و برعکس. البته باید هر چه زودتر کار را تمام کنید چون ممکن است به خود بیایید و ببینید اتاق پر شده است از Soot Monster که دیگر نادیده گرفتن آنها تقریبا نشدنی است. خود باس نیز حیله گر است و شما را اذیت می کند.

سعی کنید در مبارزه بر روی باس تمرکز کنید و از دست این هیولاها تنها فرار کنید و آنها را ندید بگیرید. البته اگر زیاد مبارزه طول بکشد تعدادشان خیلی زیاد می شود و دیگر توجه نکردن به انها کار اسانی نیست!

این الگوی کلی نبرد با Witch of Hemwick است که البته با دوتا شدن و شاید ۳ تا شدن وی تغییراتی می کند: جادوگر را پیدا می کنید، به وی ضربه می زنید، جادوگر غیب می شود، دوباره باید ان را پیدا کنید، با نصف شدن خط سلامتی یک جادوگر دیگر ظاهر می شود، باید هر دو را سریع بکشید زیرا اگر یکی را بکشید و دیگری را زود نکشید اولی هم دوباره زنده می شود و باید همین روند ادامه یابد تا آنها سرانجام کشته شوند در حالی که باید مراقب Soot Monster های حاضر در محیط که هی بیشتر می شوند هم باشید و بهتر است از ان ها فرار کنید. پیدا کردن جادوگرها گاها کار اسانی نیست زیرا محیط بسیار تاریک است و همینطور باید خیلی نزدیک آنها باشید تا ظاهر شوند. وقتی نبرد اغاز می شود توجه شما ابتدا به Soot Monster جلب می شود اما به سمت چپ نگاه کنید، ان موجود کوتاه قامت زشت و کریه و نافرم، باس اصلی است. به سمت وی بروید و با قدرت و سرعت هر چه بیشتر به وی ضربه بزنید. وی گاها حملاتی بنفش رنگ نیز انجام می دهد که باید مراقب آن باشید. اما حلقه بنفشی که موقع غیب شدن باقی می گذارد خطرناک نیست.

وقتی یک جادوگر را کشته اید باید دیگری را نیز سریع بکشید زیرا که اگر طول بکشد اولی هم دوباره زنده خواهد شد! بهتر است تا ابتدا خط سلامتی هر دو را با هم کم کتید و نبرد را با هر دوی انها پیش ببرید

به پیدا کردن و زدن باس ادامه دهید تا زمانی که خط سلامتی اش تقریبا نصف شود. در این جا یک جادوگر دیگر نیز پدیدار می شود و دو خط سلامتی به وجود می اید. جادوگر دوم بسیار مرگبار تر است زیرا هم حملات جادویی انجام می دهد و هم یک حمله گیرانداختنی دارد که مانند Leech Warlock ها شما را گیر می اندازد و به دست Soot Monster های اماده می افتید! باید خیلی خیلی سربع عمل کنید زیرا اگر طول بکشد جادوگر سومی نیز ظاهر خواهد شد و تازه وقتی که ان ها را تقریبا همزمان با هم نکشید، با مقداری خط سلامتی دوباره ظاهر می شوند. وقتی که سرانجام انها را از بین بردید Witch’s Abode lamp را روشن نمایید. قبل از این که به هانترز دریم بازگردید به اتاق روبرو بروید در پایین پله ها درب را باز کنید و در آنجا Rune Workshop Tool را بردارید که ایتمی بسیار مهم و ارزشمند است که اجازه فعال کردن قابلیت تجهیز کردن Rune ها و ارتقای سلاحتان به وسیله آنها را در هانترز دریم می دهد. بعد از انجام دادن کارهای لازم در هانترز دریم وقت ان است که به یک منطقه جدید برویم به نام Forbidden Woods. برای ورود به این بخش یک پسوورد لازم است که در حقیقت دیدن همان دمویی که بعد از کشتن Vicar Amelia و کلیک کردن بر روی محراب آن منطقه برایتان پخش شد، در بازی به منزله گرفتن این پسوورد قلمداد می شود. به فانوس Grand Cathedral سفر کنید تا از انجا مسیر رسیدن به جنگل ممنوعه را با هم در قسمت بعدی پیش ببریم.

در بخش جنگل ممنوعه این دوستان مثل مور و ملخ در زمین ریخته اند و صفا می کنند برای خودشان!

گیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *