راهیابی فیلم Ensilumi «شهاب حسینی» به جشنواره برلین 2021

هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم برلین این هفته برنامه‌هایش را اعلام و فهرست فیلم‌های پذیرفته شده در بخش‌های «نسل» و «گذشته‌نگر» معرفی شدند.

در این دو بخش ۱۵ فیلم به رقابت می‌پردازند که ۶۰ درصد آن‌ها توسط فیلمسازان زن کارگردانی شده است. این فیلم‌ها محصول کشورهایی چون کانادا، چین، فنلاند و کره جنوبی بوده‌اند و هشت عنوان آن برای اولین بار در جهان در برلین روی پرده می‌رود. انیمیشن «کریپتوزو» (Cryptozoo) که در ساندنس اکران شد، از جمله فیلم‌هایی است که از جشنواره‌های دیگر به برلین می‌رود. در بخش «گذشته‌نگر» امسال ۲۷ فیلمی که در خلال سال‌های ۱۹۳۲ تا ۱۹۴۳ عرضه شدند به نمایش گذاشته خواهند شد.

خریداران فیلم‌ها در حین برگزاری مجازی «بازار فیلم برلین» (EFM) فرصت دیدن این فیلم‌ها را از ۱ تا ۵ مارس خواهند داشت. داوران جشنواره که «محمد رسول‌اف» نیز در میان آن‌هاست، در مورد اهدای جوایز در همین بازه زمانی تصمیم‌گیری می‌کنند. بخش دوم جشنواره برلین تابستان آینده به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

فیلم «اولین برف» (Ensilumi) محصول فنلاند به کارگردانی «هامی رمضان» و بازی «شهاب حسینی»، «شبنم قربانی»، «کیمیا اسکندری» و «آران سینا کشوری» یکی از فیلم‌های پذیرفته شده امسال است.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *