ساخت سریال Watchmen توسط شبکه HBO

چند ماه گذشته و تقریبا در ماه سپتامبر بود که شبکه HBO رسما اعلام کرد قصد ساخت سریالی با محوریت شخصیت‌های Watchmen را دارد و تولید یک قسمت آزمایشی از این مجموعه را در دستور کار قرار داد. همچنین مشخص شده بود کهدیمون لیندلوف، سازنده سریال Lost (لاست) و سریال The Leftovers (بازماندگان) قرار است کارگردانی این مجموعه را بر عهده داشته باشد. با اینکه ما بعد از انتشار این خبر هیچ اطلاعات خاص دیگری از این پروژه به دست نیاوردیم و معلوم نبود که دقیقا چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است، اما دیمون لیندلوف اخیرا تصویری را از اتاق مخصوص نویسندگان در صفحه اینستاگرام رسمی خود منتشر کرده بود. ما در این تصویر پاهای مجسمه یک پارتیزان خاص را مشاهده می‌کنیم که طرفداران کتاب‌های کمیک با دیدن این مجسمه نصفه و نیمه به‌سرعت می‌توانند متوجه شوند که مجسمه کدام شخصیت است.

ما نمی‌توانیم به افرادی اعتماد کنیم که ماسک‌هایی روی صورت خود قرار می‌دهند و مدام اعلام می‌کنند که حواسشان به ما هست و مراقب ما هستند

در طی فستیوال ولچر و در زمان برگزاری یک پنل، یکی از گزارشگران سایت خبری ایندی وایر مصاحبه کوتاهی را با لیندلوف ترتیب داد و در این گفتگو از او پرسید که چرا بعد از اتمام سریال بازماندگان تصمیم گرفت که به سراغ دنیای کتاب‌های کمیک برود و سریالی بر اساس آنها را کارگردانی کند. این تهیه‌کننده تلویزیونی در پاسخ به این گزارشگر با تاکید توضیح داد که نگهبانان چقدر رمان «خطرناکی» می‌تواند باشد. او در ادامه هم عنوان کرد که خطرناکی باعث شد که او به این پروژه علاقمند شود و تصمیم به کارگردانی یک سریال اقتباسی بر اساس کتاب‌های کمیک را اتخاذ کند. او در ادامه این گفتگو علاوه بر ابراز علاقه‌اش نسبت به ابرقهرمانان، بیشتر درباره این پروژه و انتخابش توضیح داد:

دلیل اصلی که من تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم و این مسئولیت را قبول کنم این بود که ما در برهه زمانی خطرناکی هستیم و به برنامه‌های خطرناک هم نیاز داریم. اعتقادات و باورهای ما نسبت به ابرقهرمانان و طرز تفکرمان درباره آنها کاملا اشتباه است. من شخصیت قهرمانی واندر وومن وبتمن را دوست دارم، اما ما نباید به افرادی اعتماد کنیم که ماسک‌هایی روی صورت خود قرار می‌دهند و مدام اعلام می‌کنند که حواسشان به ما هست و مراقب ما هستند. اگر تو صورت خود را پشت ماسک پنهان می‌کنی، پس نمی‌توانی بگویی که آدم خوبی هستی.

watchmen

در ادامه این تهیه‌کننده و سازنده برنامه‌های تلویزیونی علاوه بر اینکه عنوان کرد که به نوبه خود کتاب‌های کمیک واچمن یا همان نگهبانان را مطالعه می‌کرده، یادآور خاطرات آن زمان خود شد. او درباره تجربیات خود، زمانی که اولین نسخه این سری کتاب را در سن ۱۲ سالگی خوانده بود، توضیح داد و اعتقاد داشت که مطالب و داستان این رمان گرافیکی برای سن آن زمان او خیلی سنگین و به نوعی بزرگانه بود. به گفته خودش، او با خواندن این کتاب‌ها سراسر انرژی می‌شد و به عبارتی «مخش از این همه انرژی سوت می‌کشید». همچنین او، دیمون آن زمان را یک «معتاد به ابرقهرمان و داستان‌های ابرقهرمانی» خواند. در پایان او به این موضوع اشاره کرد که اگرچه تا به امروز نتوانسته یک فیلم سینمایی یا یک سریال تلویزیونی اقتباسی بر اساس داستا‌ن‌های ابرقهرمانی بسازد، حالا وقتش فرا رسیده و باید به‌خوبی از این فرصتی که نصیبش شده استفاده کند.

اگرچه شبکه HBO هنوز هیچ خبر رسمی و بیانیه‌ای به منظور معرفی سریال نگهبانان و ساخت قطعی این مجموعه تلویزیونی اقتباسی منتشر نکرده، اما لیندلوف اعتقاد دارد که این شبکه منتظر یک موقعیت مناسب است تا نوید ساخت کل قسمت‌های این مجموعه را به مردم و به‌خصوص طرفداران بدهد. همچنین او فکر می کند که سریال Watchmen برای پخش در سال آینده یا اوایل سال ۲۰۱۹ در شبکه HBO آماده شود. کیسی بلویز، از مطبوعات شبکه HBO، چند وقت پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد سریال Watchmen که هم‌اکنون در حال تولید و توسعه در HBO است، یک اقتباس و تقلید کامل نیست.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، دیمون لیندلوف اوایل ماه جاری تصویر زیر را در صفحه رسمی اینستاگرام خود منتشر کرد که در زیر آن عبارت «روز چهلم» را نوشته بود.

دیمون لیندلوف که به‌تازگی پخش فصل سوم جدیدترین مجموعه تلویزیونی خود را که در بین بینندگان تلویزیون طرفداران خیلی زیادی هم دارد، یعنی سریال The Leftovers، به اتمام رسانده است، بیشتر به خاطر دستیار کارگردانی سریال لاست که از شبکه ABC پخش می‌شد معروف و شناخته شده است.

تانی کال

برگرفته از IGN

زومجی

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *