سرویس های SoundCloud و Spotify رفع فیلتر شدند

به نظر می رسد که بالاخره دو تا از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین سرویس‌های آنلاین در زمینه‌ی موسیقی و صدا یعنی SoundCloud و Spotify از سوی ایران رفع فیلتر شدند!

«اسپاتیفای» و «ساندکلاد» دو سرویس آنلاین در زمینه موسیقی هستند که مانند دیگر سرویس‌های خارجی همچون توییتر و فیسبوک سالهاست که فیلتر شده‌ بودند. شما در ساندکلاد به راحتی می‌توانید انواع پادکست و فایل صوتی را آپلود کرده و گوش کنید. روزانه میلیون‌ها فایل صوتی در این شبکه آپلود می‌شود و  شما از طریق اپلیکیشن و وب سایت این سرویس می توانید آنها را گوش دهید.

اسپاتیفای نیز که جزو قدیمی ترین سرویس‌های موسیقی به شمار می‌رود مدتهاست در ایران غیر قابل استفاده است. شما با Spotify می‌‌توانید به تمامی آهنگ‌ها و آرشیو موزیک‌های کلیه خواننده‌ها حتی هنرمندان ایرانی دسترسی پیدا کنید و با پرداخت مبلغی آنها را گوش دهید.

حال براساس گزارش کاربران و آزمایش‌های به عمل آمده، گویا هر دوی این سرویس‌ها قابل استفاده شده‌اند و فیلترینگی که روی آنها صورت گرفته بود به صورت کامل برداشته شده است. هنوز هیچ خبر رسمی‌ای از سوی منابع رسمی منتشر نشده و ممکن است این اتفاق به صورت موقتی باشد. اما با این حال امیدواریم که فیلترینگ SoundCloud و Spotify به صورت دائمی برداشته شده باشد.

اما لازم به ذکر است که شما هنور با آی‌پی ایران قادر نخواهید بود از سرویس Spotify استفاده کنید چرا که خدمات این کمپانی به دلیل تحریم ها به ایرانی‌ها ممنوع شده است! از همین رو اگر به وب سایت اسپاتیفای مراجعه کنید با جمله‌ی «Spotify is currently not available in your country» روبرو خواهید شد!

تانی کال

دیجی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *