سریال «پایتخت 5» با اتفاقاتی عجیب و تخیلی

سیروس مقدم می‌گوید در سریال «پایتخت۵» اتفاقاتی عجیب و تخیلی رخ می‌دهد و گویی یک خانواده از فضایی ساده به مریخ پرتاب شده‌اند و همه این‌ها عجیب و شوک‌آور است.

جمعی از عوامل سریال «پایتخت» از جمله سیروس مقدم کارگردان، الهام غفوری تهیه‌کننده و احمد مهرانفر و سارا و نیکا فرقانی بازیگران سریال شب گذشته دوم آبان به تماشای نمایش «کروکی» به کارگردانی مجتبی احمدی نشستند.

مقدم پس از تماشای تئاتر درباره این فصل از سریال «پایتخت» و جذابیت‌های آن گفت:

اتفاقی در دنیا افتاده و کارهای نمایشی را جذاب می‌کند این است که خالقان آثار هرآن‌چه را که تخیل می کنند در آثارشان به تصویر می‌کشند. آن‍ها خود را به بضاعت‌های موجود محدود نمی‌کنند و به همین دلیل ممکن است آثارشان در جایی به فانتزی یا ماورا نزدیک شود.

او ادامه داد:

ما هم در سریال «پایتخت ۵» هرآنچه را که فکر می‌کردیم ممکن است به شکل ناخواسته برای یک خانواده از یک فضای ساده به فضای غیرقابل باور تبدیل شود، انجام دادیم. ما تلاش کردیم این خانواده را به یک فضای مریخی پرت کنیم، خانواده ای که شاید در تمام عمرش پایش را از علی آباد بیرون نگذاشته و دورترین جایی که رفته تهران بوده ناگهان از بالنی در آسمان سردرمی‌آورد و اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد که به عنوان مخاطب ممکن است بگویید مگر می شود! اما همه این‌ها رئال است و منطق روایی خود را دارد.

تراژدی در کنار کمدی قرار گرفته است

کارگردان سریال «پایتخت» با اشاره به اتفاقات مختلفی که در این فصل از سریال رخ می‌دهد، اظهار کرد:

در این مجموعه تراژدی در کنار کمدی قرار گرفته است و اتفاقاتی دارد که با خود فکر می‌کنیم برای فصل بعدی دیگر چه کاری می‌توان انجام داد.

او در پاسخ به این‌که به فصل بعدی این سریال هم فکر می‌کنند یا خیر؟ یادآور شد:

تا وقتی مردم دوست داشته باشند و پیگیر باشند ما هم وظیفه داریم که «پایتخت» را بسازیم.

مقدم درباره این‌که سریال اکنون در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ توضیح داد:

بخشی از این فضای تخیلی و غیرقابل باور که گفته شد از طریق ویژوال افکت و دیگر تکنیک‌های فنی در حال ساخت است و اتفاقا بخش سخت و نفس گیری است که باید از جنس خود سریال «پایتخت» رئال باشد و از قصه بیرون نزند.

سقوط ۱۳ نفر در یک اقیانوس با بالن

او اضافه کرد:

ما اتفاقاتی را در این سریال داشتیم که جز از طریق تکنیک ویژوال افکت امکانپذیر نبود. به طور مثال وقتی می‌خواهید یک بالن را با ۱۳ نفر در یک اقیانوس بیندازید، مجبورید برای حوادث پس از آن سراغ این تکنیک بروید.

مقدم درباره پرماجرا بودن این فصل از «پایتخت» یادآور شد:

این فصل از سریال پرماجراست و در عین حال پر از حوادث و فضاهای خیلی عجیب و جدید است که خود من هم تا به حال تجربه نکرده بودم.

او در پایان درباره نحوه به تصویر کشیدن داعش در این سریال عنوان کرد:

مساله این است که خانواده «پایتخت» برای کار دیگری وارد یک کشور می‌شوند و بنا بر حادثه‌ای در نقطه ای سقوط می‌کنند که حتی نمی‌دانند کجاست؟ سوریه است؟ عراق است؟ مکان برایشان مشخص نیست و زمانی‌ که چشمشان را باز می‌کنند در موقعیتی قرار می‌گیرند که شوکه می‌شوند.

تانی کال

خبرآنلاین

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *