طرز فکر افراد موفق

خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی برای ایجاد تحول در زندگی‌تان، باید طرز تفکرخود را تغییر دهید؛ اما بیشتر ما تصور می کنیم برای تغییر کردن دیر شده و دیگر فرصتی برای یادگیری چیزهای جدید نداریم. داشتن افکار محدود سبب می شود ناخودآگاه اتفاقات ناخوشایندی برایتان رخ دهد.

زمانی که با خودتان فکر می کنید “نمی توانم کاری انجام دهم”، در واقع کاری هم نمی توانید انجام دهید. اگر از طرز فکر افراد موفق دنباله روی کنید و با دیدگاه “من می توانم” یا “من این کار را به انجام می رسانم” رفتار کنید، همیشه راه حلی برای دست یابی به اهدافتان پیدا خواهید کرد.

افکار انسان قدرت بی‌نظیری دارد و تمام احساسات و رفتارهای ما، از تفکرمان نشاءت می گیرد. باید به جای تمرکز روی نقاط ضعف خود، روی توانایی‌هایتان متمرکز شوید. در ادامه‌ی مقاله، 7 دلیل تأثیر افکار در رسیدن به موفقیت و طرز فکر افراد موفق را بازگو می کنیم.

به پیشرفت افکارتان کمک کنید

در برخی مواقع احساس می کنید پیشرفت چندانی در کارتان ندارید. ذهنیت ثابت شما می گوید شرایط بدون تغییر است و هر کاری انجام دهید، هیچ پیشرفتی حاصل نمی شود؛ اما اگر ذهنتان باز و رشد یافته باشد، به این باور می رسید که قادر به ایجاد تغییرات هستید. پس شما فردی هستید که می توانید تغییراتی در کارهای مشکل ایجاد کنید، بازخورد خود را ببینید و شرایط لازم برای رشد فردی را در آن کار ایجاد کنید. تفاوت زیادی میان باور محدودکننده و باور قابل رشد وجود دارد. اگر اعتقاد دارید پیشرفت شما تنها در کاری که اکنون انجام می‌دهید محدود می شود، قطعاً هیچ موفقیتی در انتظارتان نخواهد بود؛ اما اگر توانایی خود را برای رسیدن به دستاوردهای بزرگ و موفقیت آمیز باور کنید، هر چیز ارزشمندی که در زندگی به دنبال آن هستید را به دست خواهید آورد.

داشتن ذهنیت سرشار از فراوانی به جای در نظرگرفتن کمبود منابع

همیشه در زندگی ذهنیت کمبود منابع را از خود دور کنید. مطمئن باشید در این دنیا هیچ کسی جای دیگری را نمی گیرد. برای مثال، همکارتان می خواهد یک شرکت خصوصی خریداری کند و شما هم خیلی دلتان می خواهد همین کار را انجام دهید. اگر ذهنیت کمبود منابع را در خود رشد داده باشید، تصور می کنید همین یک شرکت وجود دارد، تنها با این روش به موفقیت می رسید و تمام تلاش خود را به کار می گیرید تا آن را به دست آورید. ذهنیت کمبود منابع سبب می شود همیشه با ترس و دلهره زندگی کنید.

اما در مقابل، اگر ذهنیت فراوانی داشته باشید می بینید کارهای زیادی در این دنیا وجود دارد و شما هم می توانید شرکت مشابهی راه اندازی کنید. ذهنیت فراوانی به شما امکان می دهد رقابتی سالم داشته باشید، از همکار خود مشورت بگیرید، درباره‌ی ایده‌هایتان با هم حرف بزنید و در نهایت به یک نتیجه‌ی عالی برسید.

شکست را بپذیرید و از آن فرار نکنید

خیلی از کارآفرینان به دلیل ترس از شکست ، از مسیر موفقیت دور می شوند. گاهی ممکن است به خاطر ترس از شکست خوردن کارهای جدیدی را شروع نکنند.

برای رسیدن به موفقیت، باید اولین گام را بردارید. گاهی نیاز است برای پیشرفت خطا کنید. شاید ریسک کردن کمی جرئت بخواهد و باعث وحشتتان شود، اما ثابت ماندن بسیار بدتر است. وقتی تفکر شکست را در ذهنتان رشد داده‌اید، به احتمال زیاد این اتفاق برایتان رخ خواهد داد. یادتان باشد، اگر پیشرفتی نداشته باشید، در هر صورت شکست خورده‌اید؛ پس بهتر است از فرصت‌های جدید بیشترین بهره را ببرید.

اهداف بلندمدت داشته باشید و هدف‌های کوتاه مدت را کنار بگذارید

وقتی نمی دانید به کجا می روید، نتیجه‌ای هم به دست نمی آورید. این مورد می تواند شامل گرفتن ارتقای شغلی، تغییر شغل یا راه اندازی کسب و کاری جدید باشد. پیش از این که به انجام کارهای روزمره و تعیین اهداف کوتاه مدت مشغول شوید، چشم انداز بلندمدتی که از آن موفقیت دارید را روی کاغذ بنویسید.

همیشه باید تصویر روشنی از چیزهایی که می خواهید، داشته باشید. این کار سبب موفقیتتان می شود و قطعاً شما را یک قدم جلوتر از دیگران می برد؛ مثلاً اگر می خواهید اهداف شرکتتان را مشخص کنید، حتماً بنویسید که می‌خواهید کسب و کار تان در پنج سال آینده در چه شرایط و موقعیتی باشد. این کار سبب ایجاد هماهنگی در تیم کاری و حفظ انگیزه کارمندان می شود.

از تغییر قوانین استقبال کنید

از توانایی‌های شخصی خود برای ایجاد موقعیت‌های بهتر استفاده کنید و اجازه ندهید کسی توانایی‌های شما را زیر سؤال ببرد.

معمولاً کسانی که مخالف ریسک کردن هستند، به ندرت به موفقیت می رسند؛ اما در مقابل افرادی که روحیه‌ی ریسک پذیری دارند و دارای ویژگی‌هایی چون پرتحرکی، مبارزه طلبی و نوآوری هستند، همان کسانی اند که می توانند دنیا را تغییر دهند. در واقع، موفقیت از توانمندی، ابتکار و پافشاری به دست می آید. پس اگر می خواهید در شغلتان به پیشرفت برسید بهتر است از تغییر قوانین نترسید و کمی از چارچوب‌ها فراتر روید.

به حرف دلتان گوش دهید

معمولاً وقتی می خواهیم کاری انجام دهیم، تمام جنبه‌های آن را در نظر می گیریم و خوب در مورد آن کار فکر می کنیم. این روش درست است، اما گاهی فکر کردن زیاد سبب می شود در تصمیم گیری‌های خود دچار شک و تردید شویم؛ پس هیچ موفقیتی در کارمان حاصل نخواهد شد. در بیشتر مواقع احساساتمان می تواند ما را در یک تصمیم درست کمک کند. وقتی دچار تردید شدید، شهودتان قادر است شما را در مسیر درست قرار دهد؛ پس به حرف دلتان گوش دهید و احساسات خود را در نظر بگیرید.

برای انجام تمام کارها انرژی مثبت داشته باشید

هر کاری که می خواهید انجام دهید را با انرژی و احساس مثبت شروع کنید. بنا بر پژوهش‌های انجام شده، رابطه‌ی مستقیمی میان احساس شادی و دست یابی به موفقیت وجود دارد. سعی کنید همیشه در هر چیزی خوبی‌ها را ببینید. اگر بخشی از کسب و کارتان دچار شکست شد، ناامید نشوید و مسئله را برای خودتان بزرگ نکنید. به خودتان بقبولانید این یک مشکل کوچک است و می توانید به راحتی به آن غلبه کنید.

وقتی دید مثبتی به زندگی داشته باشید، اتفاقات مثبت بیشتری برایتان رقم خواهد خورد. اگر همیشه نیمه‌ی پر لیوان را ببینید، در مسیر درست قرار می گیرید. ممکن است موفقیت به طور خودکار سبب خوشحالی شما نشود؛ اما داشتن یک ذهن مثبت، موفقیت‌های بیشتری را برایتان به ارمغان می‌آورد. باید خودتان بخواهید تا احساس خوشحالی را در خود پرورش دهید.

تانی کال

یوکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *