غیرفعال شدن 14 هزار گوشی با اجرای طرح رجیستری

۱۴ هزار تلفن همراه با اجرای طرح رجیستری غیرفعال شدند. این موبایل‌های غیرفعال شده از برندهای اپل، گوگل، بلک‌بری و موتورولا بودند.

مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی تهران اعلام نموده است که تعداد گوشی‌هایی که تا به امروز با اجرای طرح رجیستری غیرفعال شده و از کار افتاده‌اند،۱۴ هزار دستگاه هستند.

وی اعلام نمود که براساس گزارشاتی که در این مورد وجود دارد، این ۱۴ هزار دستگاه تلفن همراهی که غیرفعال شده‌اند از برندهای اپل، گوگل، بلک‌بری و موتورولا بوده‌اند که اجرای طرح رجیستری باعث غیرفعال شدن آنها گردیده است. وی ادامه داد که این تلفن‌ها دیگر قادر به دریافت سرویس از شبکه ارتباطی کشور نیستند.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی تهران در ادامه صحبت‌هایش در مورد اجرای طرح رجیستری و تاثیرات آن بر غیرفعال شدن تلفن‌های همراه اعلام نمود که چیزی حدود ۳۰ درصد از گوشی‌هایی که غیرفعال شده‌اند، گوشی‌های میهمان بوده که از کشور خارج شده‌اند. به گفته وی در این بین حدود ۱۰ هزار تلفن همراه نیز مربوط به بازار ایران بوده است که اجرای طرح رجیستری باعث غیرفعال شدن آنها شده است.

راهکار شکایت و پیگیری قانونی گوشی‌های غیرفعال شده

محبی در ادامه در مورد راهکار شکایت و پیگیری قانونی گوشی‌های غیرفعال شده به مردم اعلام نمود که برخی از مسوولان در این زمینه اعلام کرده‌اند که مردم باید برای شکایت و پیگیری تلفن‌های همراه غیرفعال شده و بیان مشکلات خود در این مورد به سازمان تعزیرات حکومتی مراجعه کنند که اشتباه است.

وی اعلام نمود که مردم لازم است برای پیگیری گوشی‌های غیرفعال شده، ابتدا با فاکتوری که در دست دارند به فروشگاهی که تلفن خود را از آن خریداری کرده‌اند مراجعه کنند. در ادامه اگر صاحب فروشگاه از تعویض موبایل و یا پس گرفتن آن ممانعت کرد می‌توانند به قسمت شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی تهران که در آدرس خیابان حافظ، بعد از جمهوری، کوچه حسین حسنی، پلاک ۱۸ وجود دارد، مراجعه کنند.

نحوه اجرای فاز چهارم طرح رجیستری موبایل برای گوشی‌های دست دوم

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی تهران در ادامه صحبت‌های خود در مورد تاثیرات اجرای طرح رجیستری ، به چگونگی اجرای فاز چهارم طرح رجیستری موبایل برای ثبت گوشی‌های دست دوم اشاره کرد و اعلام نمود که فاز چهارم رجیستری مربوط به خرید و فروش گوشی‌های دست دوم و کارکرده است.

وی تاکید نمود که در حقیقت برای واگذاری و فروش یک تلفن همراه به فرد دیگری نیز باید فرآیند رجیستری در نظر گرفته شود و انجام گیرد. به گفته رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی تهران این مساله باعث کاهش سرقت تلفن همراه خواهد شد.

وی همچنین در ادامه صحبت‌هایش در مورد فاز چهارم رجیستری اعلام نمود که این مرحله مربوط به گوشی‌ها و تبلت‌های سیم‌کارت‌خور دست دوم و کارکرده برندهای اپل، گوگل، بلک بری و موتورولا خواهد بود، یعنی برندهایی که تا امروز در دو فاز اجرایی وارد طرح شده‌اند.

به گفته وی قرار است که به مرور زمان و به منظور ساماندهی بازار گوشی‌های دست دوم و کارکرده، تلفن‌های همراه دست دوم تمامی برندها در طرح رجیستری تلفن همراه قرار گیرند.

فرآیند ثبت تلفن همراه دست دوم در طرح رجیستری

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی تهران در ادامه در مورد فرآیند ثبت تلفن‌های همراه دست دوم اعلام نمود که چون طرح رجیستری تلفن همراه متکی به شماره سیم‌کارت است و همچنین گوشی‌ها نیز با سیم‌کارت در شبکه ارتباطی ثبت خواهند شد، فروشنده موبایل دست دوم و کارکرده لازم است تا وارد سایت سامانه همتا شود و شماره سیم‌کارت خریدار را وارد نماید. به گفته وی در این حالت عملیات واگذاری از شماره سیم‌کارت صاحب قبلی دستگاه به شماره سیم‌کارت صاحب جدید دستگاه انجام می‌شود.

تانی کال

تکراتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *