دونالد ترامپ بلافاصله پس از نشستن بر مسند ریاست جمهوری آمریکا، دستور جلوگیری از مهاجرت اتباع 7 کشور مسلمان را صادر کرد. موضوعی که نگرانی کمپانی بزرگی چون گوگل را برانگیخته است. همین اتفاق، ساندرا پیچای (مدیرعامل گوگل) را به فراخواندن کارمندان شرکتش از سراسر دنیا به آمریکا واداشته است. او در یادداشتی بیان کرده: «بسیار دردناک است که همکاران ما گرفتار این فرمان اجرایی شوند.»

این دستور شهروندان کشورهای ایران، عراق، سودان، سومالی، یمن و لیبی را تا 90 روز و شهروندان کشور سوریه را برای همیشه از ورود بهایالات‌متحده منع می‌کند. بنا بر گزارش نیویورک‌تایمز، بسیاری پس از این فرمان، از پرواز به سمت آمریکا منع شده و حتی پس از حرکت به سمت این کشور، از ورود آن‌ها به خاک آمریکا جلوگیری به عمل آمده است. از طرفی طبق این فرمان، ورود افرادی هم که دارای گرین کارت هستند، غیرقانونی است.

پس از فرمان اجرای مهاجرتی ترامپ، گوگل تمام کارمندانش را به آمریکا فراخواند

گاردین گزارش می‌دهد که گوگل اعلام این فراخوانی را تکذیب کرده اما یادآور شده که: «ما نگران این هستیم که این قانون بر روی کارمندان ما وخانواده‌های آن‌ها تأثیر گذار بوده و ممکن است سدی برای ورود استعدادها به آمریکا باشد.» بلومبرگ می‌گوید بیش از 100 کارمند گوگل کهبه‌قصد مسافرت آمریکا را ترک کرده بودند، اکنون برای بازگشت دچار مشکل شده‌اند. وال استریت ژورنال نیز اشاره می‌کند که بر اساس گفته‌هایپیچای، دست‌کم 187 نفر از این 7 کشور، در گوگل مشغول به کار بودند و کارمندانی که خارج از آمریکا برای ما کار می‌کردند باید به تیم جهانی امنیت ما بپیوندند.

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *