خانه بازی اخبار فهرست فروش هفتگی ژاپن – Monster Hunter XX بدون رقیب!

فهرست فروش هفتگی ژاپن – Monster Hunter XX بدون رقیب!

0

مانند هر هفته، این سری نیز شاهد انتشار آمار Media Create هستیم؛ آماری که در آن پر فروش‌ترین نرم‌افزارها و سخت افزارهای هفته گذشته در سرزمین آفتاب تابان، ژاپن را می‌بینیم. با ما همراه باشید تا این آمار را در هفته‌ای دیگر بررسی کنیم.

آمار فروش این هفته، از تاریخ ۲۷ مارس تا ۲ آپریل را شامل می‌شود. برخلاف هفته گذشته که هیچ عنوان جدیدی در جمع ۲۰ بازی پر فروش ژاپن دیده نمی‌شد، در این هفته با چند نام جدید رو به رو هستیم. عناوینی که شاید در مقیاس جهانی دیده نشوند اما بدون شک برای بازی‌بازان ژاپنی، اهمیت تقریبا زیادی دارند. اما پیش از این که به سراغ عناوین جدید منتشر شده دز هفته گذشته اشاره کنیم، به عنوان Monster Hunter XX می‌رسیم که کاملا بدون رقیب در صدر جدول به کار خود ادامه می‌دهد. این سومین هفته پیاپی است که بازی Monster Hunter XX در صدر جدول فروش هفتگی قرار می‌گیرد و نکته جالب این جاست که میزان فروش آن هنوز هم بالا و عالی است (حتی با وجود افت بسیار). از رده دوم تا رده چهارم را بازی‌های جدید اشغال کرده‌اند. عناوین Musou Stars ،Blue Reflection و Mario Sports Superstars با فروش‌ قابل قبول خودشان توانستند رده‌های بالایی  را تصرف کنند. اما در رده بعدی چهره آشنا و محبوبی را مشاهده می‌کنیم. شاید بتوان گفت عنوان The Legend of Zelda: Breath of the Wild یکی از با ثبات ترین بازی‌های جدول فروش در سال ۲۰۱۷ به حساب می‌آید. فروش نسخه نینتندو سوییچ و Wii U این بازی تقریبا در یک سطح قرار گرفته و هر هفته میزانی مطمئن و تقریبا ثابت را تشکیل می‌دهند. اگر بخواهیم فروش بازی های پیشتر عرضه شده را مشاهده کنیم، قطعا همه آن‌ها با افت فروش مواجه شده‌اند و این نوسان، آ‌ن‌ هم با توجه به عرضه عناوین جدید، تا حدی طبیعی است.

شما می‌توانید در زیر فهرست پرفروش ترین‌ نرم افزارهای هفته گذشته در ژاپن را مشاهده کنید. مانند همیشه لازم است اشاره کنیم که آماری که Media Create ارایه می‌کند، تنها فروش فیزیکی و خرده  فروشی محصولات را بیان می‌کند و شامل فروش دیجیتالی بازی‌ها و کنسول‌ها نمی‌شود. بنابراین نمی‌توان فروش کلی را به صورت دقیق ارایه کرد اما نمونه خوب و مفیدی در دسترس‌ ما قرار می‌گیرد.

  1. Monster Hunter XX — ۳DS — ۱۲۷,۷۲۱ / ۱,۲۵۶,۴۸۰
  2. Musou Stars – PS4 — ۴۰,۳۶۸ / New
  3. Blue Reflection –  PS4 — ۳۴,۵۹۲ / New
  4. Mario Sports Superstars – ۳DS — ۲۹,۳۰۷ / New
  5. The Legend of Zelda: Breath of the Wild – Nintendo Switch —  ۲۹,۳۰۷ / ۳۳۱,۳۸۷
  6. Musou Stars – PSV — ۱۷,۸۶۶ / New
  7. ۱-۲-Switch – Nintendo Switch — ۱۶,۵۱۷ / ۱۵۳,۹۰۱
  8. Blue Reflection –  PSV — ۱۳,۸۵۰ / New
  9. Re:Zero – Death or Kiss — – PSV — ۱۱,۷۶۲ / New
  10. Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands — PS4 – ۱۱,۷۳۳ / ۱۴۵,۵۰۱
  11. NieR: Automata – PS4 — ۹,۹۴۵ / ۲۸۸,۱۰۱
  12. Pokemon Sun/Moon –  ۳DS — ۸,۸۵۳ / ۳,۲۲۹,۸۵۴
  13. Horizon Zero Dawn – PS4 — ۸,۶۹۸ / ۱۹۰,۶۴۲
  14. The Legend of Zelda: Breath of the Wild – Wii U — ۸,۱۳۱ / ۸۹,۳۱۹
  15. Super Mario Maker — ۳DS – ۷,۰۷۰ / ۱,۰۰۹,۳۹۳
  16. Kingdom Hearts HD 1.5 + 2.5 Remix – PS4 — ۶,۳۶۰ / ۹۴,۵۰۷
  17. Re:Zero – Death or Kiss — PS4 – ۶,۳۳۱ / New
  18. Chaos;Child: Love Chu Chu!! – PS4 — ۶,۲۴۰ / NEW
  19. Accel World Vs. Sword Art Online: Millennium Twilight – PSV — ۵,۴۰۲ / ۵۳,۷۲۰
  20. Grand Theft Auto V (4,990 Yen Edition) — PS4  – ۵,۰۶۶ / ۳۱۳,۹۲۰

همچنین می‌توانید در زیر، فهرست پرفروش ترین سخت افزارها را در هفته گذشته در ژاپن مشاهده کنید:

  1. Switch: 45,509
  2. New 3DS XL: 25,719
  3. PS4: 25,006
  4. PS Vita: 7,780
  5. ۲DS: 6,240
  6. PS4 Pro: 5,051
  7. New 3DS: 1,995
  8. PS3: 1,724
  9. Wii U: 449
  10. Xbox One: 187

در آمار هفته گذشته، شاهد اوج ترسناک و عالی کنسول نینتندو سوییچ بودیم. این کنسول ترکیبی در دو هفته گذشته ۷۸,۴۴۱ واحد فروخت اما در هفته گذشته، ۴۵,۵۰۹ واحد از این کنسول فروخته شد و با توجه به همین، باز هم سوییچ را با قاطعیت در صدر جدول فروش سخت افزارها مشاهده می‌کنیم. این نکته را در نظر داشته باشید که این، بدترین آمار فروش نینتندو سوییچ در ژاپن، در هفته‌های اخیر بوده است. پادشاهی نینتندو در ژاپن تمامی ندارد؛ در رده دوم فروش سخت افزارها، کنسول دستی New 3DS XL را می‌بینیم که با اخلاف بسیار اندک از کنسول پلی‌استیشن ۴، بالا آن قرار گرفته است (این کنسول نیز با افت فروش مواجه شده است). فروش کنسول‌های سونی تقریبا نسبت به هفته گذشته ثابت مانده است و البته نمی‌توان به افت کلی فروش آن‌ها اشاره‌ای نکرد؛ مخصوصا کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو که با همین رویه قطعا جایگاه خود را در جدول از دست خواهد داد.

 

گیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *