فیلم‌های پیشنهادی «جونا هیل» برای روزهای قرنطینه؛ «بهترین بازی مرا هیچ‌کس ندید»

«جونا هیل» بازیگری است که بیشتر با فیلم‌های کمدی از جمله «سوپربد» و «مانی‌بال» به کارگردانی «بنت میلر» که برای او نامزدی اسکار را به همراه داشت و «گرگ وال استریت» (The Wolf of Wall Street) شناخته می‌شود. اما نمایشی که از نظر خود بهتری بازی عمر او بوده را احتمالاً سینماروها هرگز ندیده‌اند. هیل به تازگی در مصاحبه با GQ فاش کرده است که بازی خود در فیلم «نگران نباشید، پیاده زیاد دور نمی‌شود» به کارگردانی «گاس ون سنت» را بهتری کار خود می‌نامد. او می‌گوید:‌ «این فیلم بهترین بازی من در گذشته و یا شاید برای همیشه است، اما هیچکس آن را ندید زیرا آمازون آن را نابود کرد.»

«نگران نباشید، پیاده زیاد دور نمی‌شود» در جشنواره‌ی ساندنس سال ۲۰۱۸ اکران شد و بازیگرانی چون «واکین فینیکس» در آن نقش یک طراح کارتن الکلی را بازی می‌کرد که پس از یک سانحه‌ی رانندگی توان راه رفتن را از دست می‌دهد. دیگر بازیگران این درام «رونی مارا» و «جک بلک» بودند. هیل نقش مکمل «دانی گرین» را بازی می‌کرد که اسپانسر جان بود.

آمازون امتیاز پخش فیلم را پیش از برگزاری ساندنس خریداری کرد اما علی‌رغم نقدهای مثبت استودیو موفق به بازاریابی فیلم نشد. این فیلم که با بودجه‌ی ۳.۵ میلیون دلاری ساخته شده بود، در ماه ژوئیه به سالن‌های سینمای آمریکا آمد و تنها ۱.۴ میلیون دلار در بازارهای داخلی و ۵.۲ میلیون دلار در سراسر دنیا فروش کرد. یکی از دلایل دیده نشدن فیلم «نگران نباشید» این بود که همزمان با «کلاس هشتم» (Eighth Grade) روی پرده رفت که در آمریکا ۱۳ میلیون دلار فروخت.

هیل اخیراً با همکاری مجله‌ی GQ فهرست فیلم‌های پیشنهادی خود در ایام قرنطینه را هم منتشر کرده است. فهرست هیل ترکیبی از فیلم‌های درام جدی از فیمسازان مؤلف و کمدی‌های ابزورد است اما بدون تردید یکی دو عنوان دیدنی برای کسانی که خود را در این ایام سخت در خانه حبس کرده‌اند وجود دارد. اولین فیلم کمدی «شامپو» (Shampoo) به کارگردانی «هال اشبی» است با بازی «وارن بیتی» در نقش یک آرایشگر مو. هیل در مورد فیلم می‌گوید این یکی از کمدی‌هایی است که دیگر ساخته نمی‌شوند.

فهرست هیل شامل فیلم‌هایی می‌شود که هیل فرصت همکاری با کارگردانان آن‌ها را داشته است. او برای «گرگ وال استریت» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» نامزد اسکار شد و توصیه می‌کند که سینماروها فیلم «آلیس دیگر اینجا زندگی نمی‌کند» (Alice Doesn’t Live Here Anymore) محصول ۱۹۷۴ با بازی «الن برستین» را ببینند. هیل می‌گوید: «اسکورسیزی بهتر از هر کارگردان دیگری از زنان هنرپیشه بازی می‌گیرد.»

او با انتخاب «مرشد» (The Master) به کارگردانی «پل توماس اندرسون» می‌گوید: «فکر می‌کنم یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های من در تاریخ سینما باشد. اندرسون را باید در صدر فهرست بهترین فیلمسازان قرار داد. نام او در کنار افرادی چون کوبریک قرار خواهد گرفت.» هیل از فیلم «مهتاب» (Moonlight) ساخته‌ی «بری جنکینز» هم ستایش می‌کند و کارگردانش را نابغه می‌خواند.

فهرست ۲۰ فیلم پیشنهادی هیل برای روزهای قرنطینه:

۱. شامپو (Shampoo) – هال اشبی

۲. حضور (Being There) – هال اشبی

۳. سی‌بی۴ (CB4) – تامرا دیویس

۴.  دانش جسمانی (Carnal knowledge) – مایک نیکلز

۵. قفس پرنده (The Birdcage) – مایک نیکلز

۶. شبکه (Network) – سیدنی لومت

۷.  زندگی دیوانه‌وار من (Mi Vida Loca) – الیسون آندرس

۸. تامی کوچولو (Tommy Boy) – پیتر سگال

۹. اقتباس (Adaptation) – اسپایک جونز

۱۰. مهتاب (Moonlight) – بری جنکینز

۱۱. آمادئوس (Amadeus) – میلوش فورمن

۱۲. کار درست را انجام بده (Do The Right Thing) – اسپایک لی

۱۳. شکارچی موش (Ratcatcher) – لین رمزی

۱۴. ستاره‌ی پاپ (Popstar: Never Stop Never Stopping) – اکیوا شفر

۱۵. بری لیندن (Barry Lyndon) – استنلی کوبریک

۱۶. مرشد (The Master) – پل توماس اندرسون

۱۷. آلیس دیگر اینجا زندگی نمی‌کند (Alice Doesn’t Live Here Anymore) – مارتین اسکورسیزی

۱۸. (24 Hour Party People) – مایکل وینترباتم

۱۹. ولگرد دراگ‌استورها (Drugstore Cowboy) – گاس ون سنت

۲۰. تهدیدی برای جامعه (Menace II Society) – برادران هیوز

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *