فیلم تحسین‌شده Portrait of a Lady on Fire از رقابت اسکار بازماند؛ «بینوایان» به عنوان نماینده فرانسه معرفی شد

رومنس «چهره‌ی زن در آتش» (Portrait of a Lady of Fire) به کارگردانی «سلین سیاما» که یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های امسال است، در رقابت اسکار در بخش بهترین فیلم بین‌المللی حضور نخواهد داشت چرا که فرانسه رسماً فیلم «بینوایان» (Les Misérables) به کارگردانی «لاج لی» را به عنوان نماینده معرفی کرده است. پیش از این گزارش شده بود که این دو فیلم به همراه «پروکسیما» (Proxima) گزینه‌های نهایی این کشور برای اسکار امسال خواهند بود. هر سه فیلم عملکرد درخشانی در کن داشتند و سیاما جایزه‌ «نخل دگرباشی»، لی جایزه هیأت داوران را تصاحب کردند.

«چهره‌ زن در آتش» یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های منتقدین در سال ۲۰۱۹ بوده و «ایندی‌وایر» آن را یکی از بهترین فیلم‌های یک دهه‌ی اخیر نامیده است. «بینوایان» نیز از شورش‌های سال ۲۰۰۵ فرانسه الهام گرفته شده و در مورد مرد جوانی است که به پلیس-ضدشورش مونفرمی می‌پیوندد. آمازون در جشنواره‌ی کن امتیاز پخش فیلم در آمریکا را خریداری کرد.

منتقدین «بینوایان» را فیلمی حقوقی توصیف کرده‌اند که تنش میان پلیس ضد شورش پاریس و مسلمانان مظلوم را می‌کاود. «چهره‌ی زن در آتش» نیز از بسیاری از نقدنویسان نمره‌ی A دریافت کرده و یک شاهکار هنری خوانده شده است.

به این تربیب فیلم «بینوایان» در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار که پیش از این بهترین فیلم خارجی زبان نامیده می‌شد، باید با «انگل» به کارگردانی «بونگ جون هو» از کره، «درد و شکوه» اثر «پدرو آلمودووار» از اسپانیا رقابت کند که در جشنواره‌ها با استقبال گسترده روبرو شده‌اند. نماینده‌ ایران در اسکار نیز فیلم «در جستجوی فریده» به کارگردانی «آزاده موسوی» و «کوروش عطایی» خواهد بود، حال آنکه بسیاری تصور می‌کردند «متری شیش و نیم» به عنوان نماینده کشورمان به آکادمی معرفی می‌شود.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *