بر اساس اطلاعات به دست آمده به نظر می‌رسد که فیلم The Conjuring 3 دیگر همانند 2 قسمت قبلی این مجموعه در یک خانه تسخیر شده روایت نخواهد شد. قسمت اول این مجموعه با نام The Conjuring با کارگردانی «جیمز وان» (James Wan) در سال 2013 بر روی پرده رفت و موفق شد به لطف المان‌های جدیدی که به ژانر فیلم‌های ترسناک اضافه کرد و البته نظرات مثبت منتقدان و تماشاچیان، 318 میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد.

قسمت دوم این مجموعه نیز توانست با فروش خود کاری انجام دهد که کم‌تر انتظار می‌رود یک فیلم ترسناک بتواند از پس آن برآید. این قسمت (که بودجه ساخت آن نیز افزایش پیدا کرده بود) موفق شد فروش قسمت اول را پشت سر بگذارد و در کل فروش 320 میلیون دلاری را در گیشه تجربه کند. نظرات منتقدان و تماشاچیان از این قسمت نیز همانند قسمت اول، عموما مثبت بوده است.

فیلم The Conjuring 3

در حالیکه فیلم The Conjuring 3 هنوز وارد مرحله تولید نشده، اما آقای جیمز وان اعلام کرده است که این قسمت در دهه 1980 اتفاق خواهد افتاد و در آن شاهد گرگینه‌ها نیز خواهیم بود. این کارگردان که در حال حاضر درگیر فیلمبرداری فیلم Aquaman است، در ادامه صحبت‌هایش به این مورد اشاره کرد که انتظار ندارد برای قسمت سوم مجموعه The Conjuring نیز وظیفه کارگردانی را به عهده بگیرد.

با این تفاسیر، شرکت وارنر برادرز و تهیه کننده مجموعه مطمئنا این اتفاق را فرصت مناسبی برای تغییر مسیر مجموعه و بازنگری آن قلمداد می‌کنند تا قسمت‌های آینده آن هم بتوانند طرفداران بیشتری پیدا کرده و هم فروش بیشتری را در گیشه تجربه کنند.

«پیتر سفران» (Peter Safran)، تهیه کننده فیلم The Conjuring 3، معتقد است که اگر قسمت سوم این مجموعه می‌خواهد فیلم موفقی از آب درآید، حتما باید نسبت به قبل تغییر مسیر داده و دیگر فرمول ثابت 2 قسمت اول مجموعه را تکرار نکند. او همچنین اشاره کرد که پرونده‌های کشف نشده بسیار زیادی از «اد و لورن وارن» (Ed and Lorraine Warren) واقعی، داستان فیلم‌های  The Conjuring بر اساس تحقیقات ماوراالطبیعه این 2 شخصیت شکل گرفته است، وجود دارند که به راحتی می‌توان از آن‌ها یک فیلمنامه جدید تولید کرد. او گفت:

پرونده‌های ناشناخته زیادی وجود دارند که آن‌ها (خانواده وارن) وقت بسیاری را بر روی آن‌ها صرف کرده‌اند به طوری که این مورد تبدیل به بخشی از زندگی آن‌ها شده است. طبیعتا ما قصد نداریم که در فیلم The Conjuring 3 به فرمول قدیمی خانه جن زده برگردیم. هدف ما این نیست تا یک قسمت دیگر بسازیم و خانواده‌ای را به تصویر بکشیم که در یک خانه تسخیر شده قرار دارند و با حوادث خطرناکی مواجه می‌شوند. به نظر من قسمت سوم باید با دو قسمت قبلی مجموعه فرق داشته باشد.

فیلم The Conjuring 3

توجه داشته باشید که طبق گفته‌های کارگردان و تهیه کننده این مجموعه، ساخت فیلم The Conjuring 3 هنوز به طور قطعی تایید نشده است و این امکان وجود دارد که در صورت تایید ساخت قسمت سوم، برنامه ریزی‌ها تغییر کرده و باز هم شاهد یک خانه تسخیر شده باشیم. البته در حال حاضر و طبق شواهد موجود، به نظر می‌رسد تمامی عواملی که در ساخت این مجموعه شریک هستند، قصد دارند تا مسیر آن را تغییر داده و به فکر جذب تماشاگران جدید باشند.

ناگفته نماند که چندین نسخه‌ فرعی (اسپین اف) در رابطه با مجموعه The Conjuring در حال ساخت هستند. فیلم The Nun (که داستان آن پیرامون راهبه شیطانی قسمت دوم اتفاق می‌افتد) سال آینده بر روی پرده خواهد رفت و فیلم Annabelle: Creation (با محوریت عروسک تسخیر شده معروف این مجموعه) نیز تابستان امسال اکران خواهد شد. به هر حال انتظار داریم که عوامل سازنده فیلم The Conjuring 3 یک رویکرد جدید را برای ترساندن تماشاچیان انتخاب کنند و به اکتشاف المان‌های متفاوت ژانر ترس بپردازند.

گیم شات

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *