حدود ۲۸ سال است که یک موسسه بین‌المللی با نام J.D. Power بر روی قابل اعتمادترین خودروسازهای جهان، تحقیق می‌کند و به کمپانی‌های مطرح در جهان، براساس فاکتورهای مختلف امتیاز می‌دهد و در پایان لیست برترین‌ها را اعلام می‌کند. این موسسه در سال ۲۰۱۴ با تحقیقات خود بر روی خودروسازها، توانست طی مدت ۱۲ ماه آنها را کنترل کند و بر اساس مشکلات و کاستی‌ها به خودروسازان نمره داد. بنابراین هر کمپانی که کمترین امتیاز را دریافت می‌کرد، جایگاه بالاتری را به خود اختصاص می‌داد. امسال امتیاز متوسط کلی 156 بوده که نسبت به گذشته که عدد ۱۵۲ بود، رشد داشته است. بهتر است با هم نگاهی به لیست J.D. Power برای سال ۲۰۱۷ بیاندازیم.

۱۰. جگوار

jaguar-f-pace

در سال ۲۰۱۶، جگوار به‌دلیل محدودیت در تعداد شرکت‌کنندگان نتوانست در لیست نهایی حضور پیدا کند. اما امسال با امتیاز ۱۴۴ جایگاه دهم را به خود اختصاص داد. در سال‌های اخیر جگوار با ارائه محصولات باکیفیت توانست جایگاه بهتری را برای خود دست و پا کند که از جمله محصولات آن می‌توان به مدل سدان XE و شاسی‌بلند اف‌پیس اشاره کرد.

۹. هوندا

2017-honda-ridgeline

مدت‌هاست که هوندا در این لیست حضور دارد و بعید بود که امسال جایگاهی نداشته باشد. این برند با امتیاز ۱۴۳ توانست جایگاه نهم را به‌خود اختصاص دهد که ۲ پله سقوط داشته.  در سال گذشته هوندا با امتیاز ۱۲۶ رتبه‌ی هفتم را کسب کرده بود. مدل سیویک برترین خودروی هوندا بوده که باعث شده هوندا در این جایگاه قرار بگیرد. مدل ریج‌لاین در بخش پیکاپ‌ها بیشترین امتیاز را کسب کرد و هوندا پایلوت در بین شاسی‌بلندها جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

۸. شورلت

2017-chevrolet-sonic

همانند هوندا، شورلت به‌طور منظم در این لیست قرار داشته است و امسال هم با امتیاز ۱۴۲ رتبه هشتم را کسب کرد. سال گذشته، شرولت رتبه ششم را داشت و امسال باز هم مثل هوندا یک افت نسبی داشته. شرولت سونیک یکی از خودروهایی بوده که نقش مهمی در جایگاه این کمپانی داشته است که در بین خودروهای کوچک اول شد. شورلت مالیبو در بخش خودروهای سایز متوسط دوم شد و کامارو در بخش اسپورت‌های سایز متوسط اول شد. شورولت سیلورادو HD در بخش پیکاپ‌های بزرگ رتبه اول را به دست آورده اما مدل استاندارد این خودرو در کلاس پیکاپ های بزرگ رتبه‌ی سوم را کسب کرده است.

۷. بی‌ام‌و

bmw-group-photo

بی‌ام‌و در بین خودروسازان آلمانی از آئودی بهتر عمل کرده اما همچنان در جایگاه ضعیف‌تری نسبت به بنز قرار دارد. آئودی امتیاز ۱۵۳ را کسب نمود این درحالیست که بی‌ام‌و امتیاز ۱۳۹ را به خود اختصاص داد. سال گذشته ب‌ام‌و با امتیاز ۱۴۲ رتبه‌ی چهاردهم را کسب کرده بود. محصولات بی‌ام‌و نتوانستند رتبه اول تا سوم را کسب کنند.

۶. هیوندایی

hyundai-sonata

این برند کره‌ای بهترین بهبود را در این لیست داشته و یکی از دلایل آن، بروز کردن محصولات بوده است. هیوندای با امتیاز 133 به رتبه‌ی ششم دست یافته در حالی که پارسال نوزدهم بوده است. سوناتا در بخش سایز متوسط دوم و توسان در بخش شاسی بلندهای کوچک سوم شد.

۵. مرسدس بنز

mercedes-amg-c450-sedan

به‌نظر می‌رسد همین که مرسدس بالاتر از بی‌ام‌و قرار گرفته، رضایت داشته باشد. این برند امتیاز ۱۳۱ را کسب کرد. این درحالیست که پارسال دوازدهم شده بود. مرسدس بنز GLK به‌عنوان شاسی بلند لوکس کامپکت بیشترین امتیاز را کسب کرد. مدل‌های C و E در بخش مربوط به خود جایگاه دوم را کسب کردند.

۴. بیوک

buick-verano-turbo

بیوک را شاید کمتر کسی در جهان بشناسد اما این برند یک کمپانی قابل اعتماد آمریکایی هست که وظایف خود را به‌خوبی انجام می‌دهد. بیوک سال گذشته امتیاز ۱۰۶ را کسب کرد اما امسال با امتیاز ۱۲۶، نشان می‌دهد که افت داشته است. مدل ورانو رتبه‌ی دوم  را در بخش خود کسب کرد. لاکراس نیز پس از تویوتا آوالون در رده‌ی دوم خودروهای غول‌پیکر قرار گرفت. بیوک Encore نیز در بخش شاسی بلندهای کوچک دوم شد.

۳. تویوتا

2016-toyota-prius-four

تویوتا در گذشته ۱۱۳ امتیاز کسب کرد اما نمره ۱۲۳ امسال نشان داد، این برند مشکلاتی دارد. محصولات این برند جایگاه بالایی را کسب کردند که از جمله آنها پریوس (ماشین کامپکت)، کمری (خودروی متوسط)، آوالون (خودروهایهای بزرگ)، پریوس V (MPV کامپکت)، FJ کروزر (SUV کامپکت)، ونزا (شاسی‌بلند متوسط) بوده‌اند.

۱. پورشه

2017-porsche-cayenne-platinum-edition

امسال در این لیست جایگاه دوم نداریم و ۲ خودروسازی به‌صورت مشترک اول شدند. پارسال پورشه با ۹۷ امتیاز دوم شد و رتبه اول نیز امتیاز ۹۵ را داشت اما امسال تلاش خود را بیشتر کرده. هیچ کدام از محصولات پورشه به‌جز کاین در رتبه‌های برتر نبودند.

۱. لکسوس

2016-lexus-es-350

شش سال است که لکسوس رتبه نخست این لیست را کسب می‌کند اگرچه امسال این جایگاه اشتراکی بوده اما بازهم رتبه نخست است. خودروهای زیادی از این برند جایگاه اول و دوم را کسب کردند.

چرخان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *