«لئوناردو دی‌کاپریو» در Nightmare Alley دل تورو بازی می‌کند

«لئوناردو دی‌کاپریو» و «گی‌یرمو دل تورو» در فیلم «کوچه‌ی کابوس» (Nightmare Alley) که از رمانی به همین نام اثر «ویلیام لیندزی گرشام» اقتباس می‌شود با یکدیگر همکاری می‌کنند. دل تورو این فیلم را برای استودیوی فاکس سرچ‌لایت می‌سازد، استودیویی که فیلم برنده‌ی اسکار ‌«شکل آب» (The Shape of Water) این کارگردان را هم پخش کرده بود. به نوشته‌ی ورایتی، دی‌کاپریو در حال انجام مذاکرات نهایی برای پیوستن به این پروژه در نقش اصلی کلاهبرداری به نام «سانتون کارلایل» ملقب به «استن» است. در فیلمی که براساس این رمان در سال ۱۹۴۷ ساخته شد «تایرون پاور» این شخصیت را بازی کرده بود و کارگردانی آن را «ادموند گولدینگ» بر عهده داشت.

دل تورو پس از تولید «شکل آب» که چهار جایزه‌ی اسکار را تصاحب کرد، از فیلمسازی فاصله گرفت. او پس از کسب اسکار بهترین فیلم سال و بهترین کارگردانی، بیشتر سعی کرد تهیه‌کنندگی پروژه‌هایی چون «داستان‌های ترسناک برای تاریکی» (Scary Stories to Tell in the Dark) که ۹ آگوست اکران می‌شود و «انتلرز» (Antlers) به کارگردانی «اسکات کوپر» بپردازد. او علاوه بر این فیلم، اقتباس استاپ-موشن از داستان «پینوکیو» را نیز برای نت‌فلیکس در دست ساخت دارد.

این فیلم پس از «روزی روزگاری در هالیوود» به کارگردانی «کوئنتین تارانتینو» که ۲۶ جولای روی پرده می‌رود، تازه‌ترین فیلم بزرگ دی‌کاپریو خواهد بود. او در آخرین فیلم تارانتینو در مقابل «برد پیت» و «مارگو رابی» به ایفای نقش پرداخته است. دی‌کاپریو علاوه بر این قرار است با «مارتین اسکورسیزی» در فیلمی به نام «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) را براساس داستان واقعی قتل عام سرخپوستان همکاری کند. او در «گرگ وال استریت» و «هوانورد» با اسکورسیزی همکاری کرده بود.

هنوز مشخص نیست که دل تورو تا چه حد به کتاب وفادار خواهد بود. نسخه‌ی اول فیلم در مورد مرد کلاه‌بردار و جاه‌طلبی بود که شیفته‌ی یک روان‌پزشک می‌شد. دی‌کاپریو اولین بازیگری است که به این پروژه ملحق می‌شود. فاکس سرچ‌لایت امسال بیست و پنجمین سالگرد تأسیس خود را جشن می‌گیرد. این استودیو فیلم‌های جذاب دیگری از جمله «جوجو ربیت» (Jojo Rabbit) به کارگردانی «تایکا وایتیتی» و آثار دیگری به کارگردانی «کلوئی ژائو» و «بن زایتلین» و «وس اندرسون» را نیز اکران می‌کند.

انتظار می‌رود فیلمبرداری فیلم جدید دل تورو از پاییز آینده آغاز شود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *