«لوکا گوادانینو» از علت بازسازی Scarface و تفاوت‌های سریال جدیدش با Call Me By Your Name می‌گوید

«لوکا گوادانینو» کارگردان نامزد اسکار امسال با «ما همینیم که هستیم» شبکه‌ی اچ‌بی‌او، اولین سریال تلویزیونی اپیزودیک خود را روی ایر می‌برد. در این سریال هشت اپیزودی «جیک دیلن گلیزر» و «جوردن کریستین سیمون» در نقش دو نوجوان آمریکایی بازی می‌کنند که در یک پایگاه نظامی ساکن‌اند. هرچند محل وقوع داستان این سریال و مضمون آن ممکن است یادآور فیلم «مرا به نام خود بخوان» باشد، اما فیلمساز در مصاحبه با «ورایتی» تأکید می‌کند که سریال «ما همینیم که هستیم» با آن فیلم متفاوت است.

گوادانینو می‌گوید: «فیلم «مرا به نام خود بخوان» در مورد دیدن گذشته به واسطه‌ی منشور روایت سینمایی است در حالی که سریال در مورد همین جا و همین حالاست. در مورد جان و تن امروز است. به نظر من بسیار تفاوت دارند.» منظور گوادانینو از «همین جا و همین حالا» زمان وقوع داستان سریال در سال ۲۰۱۶ و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده است. این در حالی است که «مرا به نام خود بخوان» داستانی در دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی روایت کرد.

فیلمساز ادامه می‌دهد: «تأثیرات انتخابات سال ۲۰۱۶ هنوز تا همین جا و همین حالا احساس می‌شود. تغییر عظیم آمریکا و معنای تغییر ریاست جمهوری از اوباما به ترامپ، و اینکه چرا مردم متوجه‌اش نبودند، هنوز درگیرکننده است. باید گفت همان‌گونه که «سیلویو برلوسکونی» به اتوبیوگرافی ایتالیا تبدیل شد، ترامپ هم می‌تواند فصل غم‌انگیزی در اتوبیوگرافی آمریکا باشد.»

گوادانینو تمامی اپیزودهای سریال را کارگردانی کرده و فیلمنامه‌ی آن را با همکاری «پائولو جوردانو» و «فرانچسکا مانیر» به نگارش درآورده است. او علاوه بر این مشغول توسعه‌ی بازسازی مدرن «صورت زخمی» است و مسیر «هاوارد هاکس» و «برایان دی پالما» را در روایت زندگی «تونی مونتانا» در پیش می‌گیرد. گوادانینو وعده می‌دهد که روایت او «بسیار بهنگام» خواهد بود.

گوادانینو که سال ۲۰۱۸ فیلم «سوسپیریا» به کارگردانی «داریو آرجنتو» را بازسازی کرده می‌گوید: «مردم ادعا می‌کنند که من فقط بازسازی می‌کنم. حقیقت این است که سینما در طول حیاتش در حال بازسازی خود بوده است. علتش سستی و کاهلی در خلق داستان‌های اریجینال نیست. مسئله یافتن داستان‌های معینی است که از دوران ما بگویند. «صورت زخمی» اول به کارگردانی «هاوارد هاکس» در مورد دوران ممنوعیت الکل در ایالات متحده بود. پنجاه سال بعد، «الیور استون» و «برایان دی پالما» نسخه‌ی خودشان را ساختند که تفاوت‌های زیادی با فیلم هاکس داشت. هر دو فیلم می‌توانند به عنوان دو مجسمه‌ی شگفت‌انگیز جایگاه خودشان را داشته باشند. امیدوارم که فیلم ما نیز ۴۰ سال بعد، انعکاس ارزشمندی باشد از شخصیتی که نشان‌دهنده‌ی تمایلات ما به افراط و جاه‌طلبی است. فکر می‌کنم نسخه‌ی من بسیار بهنگام خواهد بود.»

اولین تریلر سریال «ما همینیم که هستیم» هفته‌ی گذشته منتشر شد، اما زمان انتشار فیلم «صورت زخمی» گوادانینو مشخص نیست.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *