«مارتین فریمن» از فصل پنجم Sherlock می‌گوید

بیش از دو سال و نیم از پخش آخرین اپیزود «شرلوک» (Sherlock) از  شبکه‌ی BBC می‌گذرد و در این فاصله هواداران در مورد تولید فصل پنجم گزارشات ناامیدکننده‌ای شنیده‌اند. در سال ۲۰۱۴ «استیون موفات» نویسنده‌ی سریال فاش کرد که تولید فصل چهارم و پنجم را در برنامه‌های خود گنجانده است اما پس از پخش فصل چهارم، تمامی عوامل سریال به ساخته شدن فصل جدید اشتیاق کمتر و کمتری نشان دادند.

«مارتین فریمن» به تازگی در مصاحبه با «کلایدر» به بهانه‌ی اکران فیلم «سرود شادی» (Ode to Joy) با این بازیگر گفتگو کرده و در همین حین در مورد احتمال ساخته شدن اپیزودهای جدید برای «شرلوک» از او سؤالاتی پرسیده است. فریمن اشاره می‌کند که او، «بندیکت کامبربچ» و موفات به شدت گرفتار پروژه‌های دیگر‌ند، اما نمی‌خواهند با تولید شتاب‌زده‌ی یک فصل جدید میراث سریال را از بین ببرند.

فریمن می‌گوید: «در خصوص «شرلوک» بحث‌های زیادی نکرده‌ایم زیرا بخت با استیون موفات، دیگر نویسندگان سریال، و من و بندیکت [کامبربچ] یار بوده و ما توانسته‌ایم بر روی پروژه‌هایی کار می‌کنیم که برایمان جذاب‌ است، ضمن اینکه ما «شرلوک» را می‌شناسیم. دندان اسب پیشکش شده را نباید شمرد تنها به این علت که اپیزودها به موقع ساخته نمی‌شوند. سریالی‌ است بسیار بسیار پربیننده در سراسر دنیا و بسیار فراتر از آنچه ما تصور می‌کردیم.»

ریمن می‌گوید نحوه‌ی به پایان رسیدن سریال به گونه‌ای بود که وقفه‌ی طولانی میان فصل‌ها را منطقی بنمایاند: «نوع پایان‌بندی فصل قبل، اگر نقطه‌ی پایان نبوده باشد دست کم یک سه‌نقطه یا نقطه‌ویرگول به نظر می‌رسید. وقفه‌ای بود که باعث می‌شد انتظار بازگشت نداشته باشید. لزوماً پایانی قطعی نبود اما حقیقت این است که چیزی در این باره نمی‌دانم چرا که من و بندیکت در نویسندگی مشارکت نمی‌کنیم. به به شدت به این مسئله باور دارم که وقتی چیزی را که می‌خواستی بگویی گفته‌ای باید از روی صحنه پایین بیایی و جرأت ترک آن را داشته باشی. نمی‌دانم حرف دیگری برای گفتن باقی مانده است یا نه.»

فریمن با تولید فصل پنجم مخالف نیست اما معتقد است که تنها درصورتی مایل است بازگردد که داستان واقعاً جذابی وجود داشته باشد: «اگر داستانی حقیقتاً خاص باشد و اگر واقعاً جذاب و پرمغز باشد، آنگاه به نظر من همگی ما موافق ادامه پیدا کردن سریال هستیم. «شرلوک» همیشه مانند یک رویداد تلویزیونی بزرگ بوده است. ما [هر فصل] را در قالب ۳ اپیزود ساخته‌ایم هرچند که طولانی‌ و ۹۰ دقیقه‌ای بوده‌اند. اما استانداردهای تلویزیون را رعایت نکردند. سریال‌ها معمولاً هشت تا ده اپیزود دارند. ما قسمت‌های نسبتاً کمتری تولید کردیم در صورتی که داستان‌های زیادی برای روایت وجود داشتند. همیشه مثل یک رویداد تلویزیونی بوده بنابراین اگر قرار باشد سریال را ادامه دهیم باید ارزشش را داشته باشد. خوب بودن قصه کافی نیست. باید بسیار بسیار ویژه باشد. همیشه همین‌طور بوده است.»

فریمن خود مشغول فیلمبرداری چندین پروژه خواهد بود، کامبربچ سال آینده «دکتر استرنج ۲» را دارد و موفات سریال «دراکولا» را می‌سازند. با توجه به اظهارات فریمن فصل پنجم «شرلوک» نه قطعی است و نه دور از ذهن.

«کلایدر» در بخش دیگری از مصاحبه از فریمن می‌پرسد که آیا در فیلم‌های بعدی «دنیای سینمایی مارول» هم حاضر می‌شود یا نه: «تا جایی که می‌دانم، بازخواهم گشت. و باز تا جایی که می‌دانم آن فیلم «پلنگ سیاه ۲»‌ خواهد بود. اینکه چه زمانی این اتفاق روی می‌دهد، نمی‌دانم.»

انتظار می‌رود «رایان کوگلر» کارگردان قسمت اول «پلنگ سیاه» نیز برای دنباله‌ی فیلم بازگردد. این فیلم در میان عناوین فاز چهارم فیلم‌های مارول که ماه گذشته در کامیک-کان رونمایی شدند وجود نداشت، اما «کوین فایگی» مدیر استودیوی مارول تأئید کرد که «پلنگ سیاه ۲» (Black Panther 2) بخشی از فاز پنجم فیلم‌های مارول است، بنابراین دست کم تا سال ۲۰۲۲ نباید منتظر اکران این فیلم باشیم.

تانی کال

30nama

  • حضور مارتین فریمن در فیلم Black Panther تایید شد

    طبق تصاویر منتشر شده از پشت صحنه فیلمبرداری فیلم Black Panther، مارتین فریمن در این فیلم ح…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *