با متخلفان سایت های ارزکاوی برخورد می‌شود

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه رونمایی از پروژه‌های مرکز تحقیقات مخابرات ایران، با بیان اینکه مرکز ماهر در حال بررسی تخلفات صورت‌گرفته در زمینه وب‌سایت‌هایی است که از فرآیند ارزکاوی پول دیجیتال استفاده می‌کنند؛ اعلام کرد: «به‌محض اینکه گزارش این مرکز آماده شود، برخورد جدی با متخلفان این وب‌سایت‌ها صورت می‌گیرد و آن‌ها را به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.»

وی با بیان اینکه راه‌اندازی آزمایشی ارز دیجیتال در کشور در دست بررسی و پژوهش است، گفت:

در این زمینه با همکاری بانک مرکزی در حال تدوین قوانین و مقررات در حوزه فنی و فقهی هستیم.

به گفته‌ی وزیر ارتباطات، ارز دیجیتال نیازمند یک شبکه خاص نیست و در صورت تدوین ضوابط و مقررات آن، قابل پیاده‌سازی در کشور خواهد بود.

آذری جهرمی همچنین در مورد ممنوعیت ارسال پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده از سوی اپراتورهای تلفن همراه، تأکید کرد که با تصویب دستورالعمل جدید برای اپراتورهای تلفن همراه حداکثر تا دوماه آینده موضوع پیامک‌های تبلیغاتی ساماندهی می‌شود.

وزیر ارتباطات همچنین اعلام کرد که براساس این مصوبه، کسب و کارهایی که از طریق پیامک می‌خواهند با مشترک در ارتباط باشند، باید قبل از ارسال پیامک، مجوز آن را از مشترک دریافت کنند.

وی گفت:

پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده برای ما نیز آزاردهنده است و بر این اساس مکانیزمی راه‌اندازی کردیم تا ارسال هر نوع پیامک با اخذ مجوز از سوی مشترک همراه باشد.

آذری جهرمی همچنین در رابطه با راه‌اندازی طرح اینترنت کودکان در آینده‌ی نزدیک گفت:

در راستای تجاری‌سازی پروژه جستجوی بومی در کشور، موتور جستجوی پارسی‌جو را به‌عنوان پیش‌فرض اینترنت کودکان استفاده خواهیم کرد.هم‌اکنون با توجه به استقبال صورت‌گرفته از این موتور جستجو، سهم موتور جستجوی پارسی‌جو، دو درصد از کل سهم جستجوی اینترنتی در کشور است. در این راستا در صدد اتخاذ سیاست‌هایی هستیم تا این محصول تجاری‌سازی و اقتصادی شود.

وزیر ارتباطات اعلام کرد: «نمی‌توانیم به صرف رونمایی از یک پژوهش، واردات محصولات مشابه را در کشور ممنوع کنیم؛ بلکه باید سیاست‌هایی در نظر گرفته شود تا پژوهشگر بتواند محصول خود را به تولید و تجاری‌سازی برساند.»

آذری جهرمی با اشاره به لزوم نوسازی تجهیزات در حوزه امنیت اطلاعات و فناوری اطلاعات و ارتباطات خاطرنشان کرد که امروز به سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری در این حوزه نیاز است.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های رونمایی‌شده در مرکز تحقیقات مخابرات، گفت:

در زمینه این پروژه‌ها به دلیل تحریم اجازه واردات نداشتیم و امروز پژوهشگران ما مرزهای تحریم را شکسته و موفق به تولید داخلی در این حوزه شده‌اند.

تانی کال

زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *