خانه ورزش اخبار ورزش محرومیت تمام شد؛ تراکتورسازی پرسروصداترین تیم نقل و انتقالات

محرومیت تمام شد؛ تراکتورسازی پرسروصداترین تیم نقل و انتقالات

0

محرومیت تمام شد؛ تراکتورسازی پرسروصداترین تیم نقل و انتقالات

تراکتور که نیم فصل دوم لیگ قبل و زمانی که قصد داشت ITC شهباززاده را اخذ کند در سیستم TMS با اخطاری مبنی بر محرومیت نقل و انتقالاتی از دو پنجره به دلیل پرداخت نکردن مطالبات ژائو ویلا مواجه شد که حکم آب سردی بود بر پیکره باشگاه، کادرفنی و هواداران پرشور آذربایجانی. نکته جالب این بود که این باشگاه قبل از متوجه شدن محرومیت خود با سه بازیکن یعنی عالیشاه، نوراللهی و بیگ زاده قرارداد بسته بود و چهار بازی از آنها استفاده کرده بود!

* محرومیت نقل و انتقالاتی، آب سرد بر پیکره تراکتورسازی

امیر قلعه نویی در نیم فصل دوم لیگ گذشته هدایت تراکتورسازی را به عهده داشت اما دردسر اصلی برای سرمربی فصل بعد بود که می خواست تیم را با نظر خودش ببندد و راهی مسابقات کند. یحیی گل‌محمدی که با جوان‌گرایی سعی کرد این دوره بحرانی را طی کند در اندیشه جذب بازیکنان کارآمد لیگ برتری و خارجی است تا تراکتورسازی تقویت شده و بتواند در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به تیمی مدعی تبدیل شود.

*پشتوانه‌ای که فصل گذشته ساخته نشد

تراکتور فصل قبل چندان جوان‌گرایی نکرد و در نقل   انتقالات تابستانی هم نفرات سرشناس و ملی‌پوشی چون اخباری به دلیل تحت قرارداد بودن با سایپا، آقایی به دلیل اختلاف با باشگاه و پیوستن به سپاهان، خالد شفیعی به دلیل درخواست یک میلیارد و سیصد میلیونی و پیوستن به تیمی کره‌ای، ادینهو بدلیل مشکلات خانوادگی و بازگشت به برزیل، کرار به خاطر عدم تمایل به ماندن و پیوستن به تیم مربی سابق خود کمالوند و بنگر به دلیل اینکه گل‌محمدی تمایلی به تمدید با او نداشت را از دست داد. در چنین شرایطی سینا عشوری ده هفته از لیگ را به دلیل مصدومیت از دست داد و هادی محمدی هم به دلیل پارگی رباط صلیبی از همراهی تیم محروم شد و نفراتی مثل نادری، ابراهیمی، آقاسی، نوری و حاتمی هم چند بازی را به دلیل مصدومیت از دست دادند تا گل‌محمدی و تراکتور با بحرانی بی‌سابقه مواجه شده باشند.

*جوانانی که از دل آکادمی بیرون آمدند

یحیی برای عبور از این بحران عملکرد بازیکنان پایه را زیر نظرگرفت و جوان‌هایی مثل آزادی، اسدزاده، حسین‌علی زاده، محمدیان، عبدی، اسماعیلی، ببری، حسینی، سیف‌احمدی، دهقان و غفاری را به تیم بزرگسالان آورد که از میان آن‌ها آزادی تبدیل به بازیکن فیکس تیم تبدیل شد(۱۵ بازی، ۸۳۶ دقیقه) و نفراتی چون اسدزاده، حسین‌علی‌زاده، عبدی و اسماعیلی به عنوان بازیکن ذخیره به مراتب وارد زمین شدند و جوان‌هایی مثل نصرآزادانی (۱۲ بازی، ۶۸۳ دقیقه)، تهامی (۱۰ بازی، ۶۸۶ دقیقه)،  طاهران (۱۳ بازی، ۱۰۷۵ دقیقه)، مسلمی‌پور (۸ بازی، ۶۷۳ دقیقه) و آقاسی (۵ بازی، ۳۴۶ دقیقه) که فصل قبل اندک دقایقی در لیگ بازی کرده بودند را هم در ترکیب اصلی بسیاری از دیدارهای امسال به میدان فرستاد و بازیکنی چون نادری که فصل گذشته به طور قرضی به نساجی رفته بود در ۱۳ بازی و ۱۱۱۳ دقیقه برای تراکتور در نیم‌فصل اول به میدان رفت و حالا این جوان‌گرایی موجب شده تا تراکتور از پشتوانه خوبی برخوردار شود. تا جایی که نفراتی مثل آزادی، نادری و نصرآزادانی به پدیده‌های لیگ تبدیل شده‌اند و توجه همه را به خود جلب کرده‌اند. گل‌محمدی در تراکتورسازی طی نیم‌فصل اول حدود ۴۰ درصد زمان بازی خود را به نفرات سهمیه سنی اختصاص داد، معادل دو و نیم برابر میانگین سایر تیم‌های لیگ برتری.

*کم‌تجربگی، مشکل اساسی تراکتور در فاز دفاع

تیم گل‌محمدی در این نیم‌فصل از ناحیه دفاع و دروازه لطمه زیادی خورد چرا که پنج عنصر فیکس فاز دفاعی از تیم رفته بودند و او مجبور بود از مدافعان غیرتخصصی و نفرات کم تجربه بهره ببرد. فرزین گروسیان گلر این فصل تراکتور و برخی مدافعان با اشتباهات فردی در چند بازی مانع از کسب امتیاز بیشتر شدند هر چند که گروسیان مدافعان کم تجربه تیم حالا با اعتماد به نفس بهتر و تجربه بیشتر به نفرات مطمئن‌تر تبدیل شده و در چند بازی کلین‌شیت هم کرده‌اند.

* امیدوار به نیم‌فصل دوم با جذب بازیکنان جدید

تراکتورسازی از نیم فصل دوم عالیشاه را در اختیار دارد و اگر مشکل نوراللهی حل نشود او هم باید به تیم بازگردد. در خبرها هم آمده که اسماعیلی‌فر، مهدی‌پور و پهلوان نیم فصل دوم سرباز شده و به تراکتوری‌ها ملحق خواهند شد. این تیم قطعا دو یا سه بازیکن خارجی هم جذب خواهد کرد. دروازه‌بان، دفاع وسط، دفاع چپ، هافبک میانی، وینگر و مهاجم نوک از جمله پست‌هایی است که تراکتوری‌ها در آن به دنبال جذب بازیکن هستند و در این میان جذب گلر، یک دفاع میانی، دفاع چپ و مهاجم اصلی ترین نیازهای تیمی است که به رغم چنین بحرانی در لیگ نسبت به برخی تیم‌های پرهزینه نتایج بدتری نگرفته و در جام حذفی هم توانسته شانس خود را برای قهرمانی حفظ کند و برخلاف بسیاری از تیم‌های لیگ برتری که از دور مسابقات کنار رفتند، در دو مرحله قبلی با عبور از پدیده و فجرسپاسی به مرحله یک چهارم نهایی رسیده است.

تراکتورسازی را می توان از حالا فعال ترین تیم نقل و انتقالات زمستانی دانست. تیمی که بنا به تاکید گل محمدی وقتی راه خود را در اوج بحران و ناکامی پیدا کرد که پس از سه باخت در سه هفته نخست لیگ تماشاگران پرشورش تا نیم ساعت پس از باخت تیم را که ناباورانه مغلوب حریف  شده بود ایستاده در آزادی تشویق کردند و با عیبی یوخ نشان دادند در شرایط سخت تیم محبوب شان را تنها نمی گذارند.

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *