چه ویژگی هایی آیا یک کارآفرین بسیار موفق را از دیگر کارآفرینان متمایز می کند؟ ذهنیت آنها؛ آنها همیشه به دنبال نکات مثبت اطراف خود هستند و همواره افکار منفی را از خود دور می سازند. اولین قدم هم برای مثبت اندیشی این است که افکار منفی را از خود دور سازیم و سپس برای رفع آنها تلاش کنیم. جملاتی وجود دارند که یک رهبر یا کارآفرین موفق هرگز آنها را به زبان نخواهد آورد، در ادامه 20 مورد از این جملات آورده شده است.

کارآفرینان موفق

کارآفرینان موفق

من به اندازه کافی خوب نیستم

در حالیکه بسیاری ازکارآفرینان در شک و تردید به توانایی های خود به سر می برند، کارآفرینان بسیار موفق هرگز به این جمله فکر نمی کنند و به جای شکایت از این موضوع، انرژی و توانایی خود را صرف رسیدن به اهدافشان کرده و تلاش می کنند.

من وقت ندارم

گذر زمان برای همه یکسان است اما یک کارآفرین موفق زمان خود را صرف کارهایی می کند که در کسب و کار و موفقیت او موثر است.

من سعی خواهم کرد

جمله: « من سعی می کنم » همانند پذیرش زود هنگام شکست است. افراد موفق تنها تلاش نمی کنند که یک کاری را انجام دهند بلکه آنها برای رسیدن به اهداف گام برمی دارند و همین امر نیز کلید موفقیت آنها خواهد بود.

این مشکل من نیست

کارآفرینان موفق هرگز از بار مسئولیت کاری فرار نمی کنند. زمانی که یک نفر، رهبر یا مدیرعامل ارگانی می شود باید همه ی مسولیت ها را برعهده گیرد و از آنها شانه خالی نکند.

این کار را نمی توان انجام داد

کارآفرینان موفق رویا پردازان خوبی نیز هستند و هنگامی که یک کار برای آنها غیر ممکن باشد از یک دیدگاه دیگر به دنبال راه های جدیدتر برای دستیابی به آن هستند.

تسلیم می شوم

شکست به معنی پایان راه نیست بلکه تجربه ای برای آینده ای روشن تر خواهد بود. یک کارآفرین موفق دلایل شکست خود را بررسی نموده و نکات لازم و کمبودها را یادداشت می کند. او از تمامی ابعاد شکست خود درس می گیرد تا در آینده آن را دوباره مرتکب نشود.

عادلانه نیست

موفقیت در کسب و کار هیچ ارتباطی با عدالت نخواهد داشت. بهره گیری از فرصت ها و تلاش است که موجب موفقیت افراد می شود.

ای کاش، شاید…

کارآفرینان موفق به جای آنکه از عبارات شاید و ای کاش استفاده کنند از جملات من می توانم و باید، استفاده می کنند.

همیشه همین گونه خواهد بود

یک کارآفرین باید در کار خود نوآوری داشته باشد. بنابراین کارآفرینان موفق همیشه در صدد انجام کارهای جدید و راه های نوین هستند. آنها هرگز به شیوه های همیشگی و راه های قدیمی برای انجام امور خود اکتفا نمی کنند.

من انتخابی ندارم

افراد موفق تصور می کنند که همیشه راهی وجود دارد و هیچ چیز را غیر ممکن نمی دانند. آنها همیشه به دنبال فرصت های بهتر برای حل مشکلات خود هستند.

عذر خواهی می کنم (زمانی که عذر خواهی لازم نیست)

کارآفرینان برای اشتغال خود عذرخواهی نمی کنند. آنها وقتی صحبت می کنند و ایده های خود را به اشتراک می گذارند متاسف نیستند. و از اشتیاق برای ساختن کسب و کار خود پشیمان نیستند.

خیلی سخت است

با اینکه کار آفرینی کار آسانی نیست اما بیشتر سختی های آن لذت بخش است. اگر فردی هستید که تحمل چالش ها و مشکلات نیستید هرگز وارد این کار نشوید.

من به کمک احتیاج ندارم

موفق ترین کارآفرینان برای انجام کسب و کار و رسیدن به اهداف خود شبکه ای قوی از مشاوران، مربیان، شرکای استراتژیک و کارکنانی دارند که آنها را یاری می کنند.

تنها خودم به اینجا رسیدم

کار آفرینان موفق موفقیت خود را وابسته به کل مجموعه می دانند نه فقط خودشان و مراسمی را برای قدردانی و تشکر از آنها ترتیب می دهند.

اگر- شاید – احتمالا

این گونه کلمات نشانگر تزلزل و ناتوانی است. یک کارآفرین موفق در شرایطی که یک موقعیت خوب بیابد آن را از دست نخواهد داد و برای رسیدن به آن تلاش خواهد کرد.

خیلی (زود – دیر) است

کارآفرینان موفق معمولا زودتر از موعد بیدار می شوند و یا دیرتر می خوابند. این جمله که خیلی دیر است یا خیلی زود، برای آنها معنی ندارد. این افراد از لحظه لحظه ی زندگی خود بهره می برند.

من ایده ای ندارم – من نمی دانم

هر کارآفرین موفقی کلمه نمی دانم را به کار نمی برد بلکه برای دانستن هر موضوعی تلاش می کند. در صورتی که نتیجه ای درست نیابد، با دیگران مشورت می کند اما آن را رها نمی کند.

من می ترسم

افراد موفق گاهی ممکن است اضطراب و استرس داشته باشند اما هرگز از انجام کاری نمی ترسند چرا که معتقدند ترس معادل با محدودیت است.

زمان ندارم کتاب بخوانم

کارآفرینان هوشمند از فرسودگی اجتناب می کنند و زمان خود را به خواندن کتاب های ارزشمند اختصاص می دهند. آنها هر فرصتی بیابند کتاب می خوانند. شما هم باید برای رسیدن به موفقیت کتاب خواندن را از همین امروز در برنامه روزانه خود بگنجانید.

من وقت استراحت ندارم

کارآفرینان موفق همیشه آخر هفته و یا یک روز تعطیل را برای استراحت در نظر می گیرند تا انرژی خود را برای روزهای پیش رو احیا کنند.

ویترینو

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *