نحوه شناسایی موزیک درحال پخش توسط دستیار گوگل

اپ‌های مختلفی برای شناسایی موزیک‌های درحال پخش در اطراف، برای تلفن‌های هوشمند موجود بوده و کاربر می‌تواند توسط آن‌ها، نام و اطلاعات مربوط به موسیقی در حال پخش را از این طریق دریافت کند.

اما گوگل به تازگی ویژگی تشخیص موزیک را به دستیار صوتی حرفه‌ای خود، گوگل اسیستنت، آورده است. توسط این دستیار صوتی می‌توانید بدون نیاز به نصب برنامه خاصی مانند Shazam، به تشخیص موزیک‌های در حال پخش بپردازید.

گوگل اسیستنت علاوه بر نمایش نام موزیک و خواننده، نام آلبوم، ژانر، سال انتشار و تصویر کاور ترک را هم در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه بر این‌ها لینک خرید پلی‌استور و تماشا از طریق یوتیوب هم در صفحه برای‌تان موجود خواهد بود.

برای استفاده از این ویژگی با نگه‌داشتن انگشت خود بر روی دکمه هوم و یا در صورت فعال بودن، با گفتن جمله Ok Google، دستیار را فعال کنید. پس از باز شدن دستیار و در حالی که موزیک شما در حال پخش است، می‌توانید از دستوراتی مانند “what am I listening to” و یا “what is the name of this song” استفاده کنید.

نحوه شناسایی موزیک درحال پخش توسط دستیار گوگل

بعد از گفتن دستور، دستیار شروع به تحلیل موزیک در حال پخش کرده و بعد از چند ثانیه نتیجه را به شما می‌گوید و اطلاعات را نمایش می‌دهد. بعد از نمایش داده شدن اطلاعات موزیک می‌توانید از دستیار درباره خواننده، موزیک و حتی آلبوم، بیشتر بپرسید. همچنین می‌توانید درخواست کنید تا آهنگ را از اسپاتیفای برای‌تان پخش کند.

خوشبختانه این سرویس از موزیک‌های ایرانی هم پشتیبانی کرده و به‌راحتی قادر به تشخیص آن‌ها است. همچنین دقت کنید که کیفیت اتصال اینترنت‌تان در زمان استفاده از این سرویس باید مناسب باشد.

تانی کال

آی تی رسان

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *