نشانه های کمبود ویتامین روی صورت

مشکل کمبود ویتامین یکی از مشکلاتی است که باید جدی گرفته شود به خصوص در اوایل فصل بهار. بدون ویتامین ضعیف می شویم و هدف انواع ویروس ها قرار می گیریم. برای این که تشخیص دهید بدن تان دچار کمبود چه نوع ویتامین هایی است کافی است به آیینه نگاهی بیندازید. با خواندن این مطلب خیلی راحت می توانید خودتان را چک کنید و به کمبودهای خود پی ببرید.

پوست رنگ پریده

بعضی ها با برنزه کردن پوست ظاهری زیبا برای خود می سازند اما اگر رنگ پوست نسبت حالت معمول همیشگی بی رنگ تر و پریده تر باشد نشان  دهنده کمبود ویتامین B12 است. بدون این ویتامین احساس کسالت و خستگی می کنیم. برای به دست آوردن این ویتامین باید غذاهای دریایی و گوشت بیشتری بخورید.

موهای خشک

موهای خشک و شکننده و پر از شوره نشانه کمبود بیوتین معروف به ویتامین B7 است. البته این مشکل ممکن است نتیجه استفاده آنتی بیوتیک ها باشد. برای افزایش سطح B7 باید غذاهایی چون گوشت، ماهی، سبزیجات، میوه و قارچ بیشتر مصرف کنید. و برای چند ماه هم که شده رژیم را فراموش کنید.

چشم های پف کرده

اگر متوجه شدید دور چشمتان پف کرده است ممکن است بدن تان دچار کمبود ید باشد. معروف ترین منبع ید نمک یددار است. ید در غذاهای دریایی مثل خرچنگ و میگو و محصولات لبنی و حتی نان نیز یافت می شود.

لب های بی رنگ

لب های بی رنگ می تواند نشانه کمبود آهن باشد. فشار خون پایین و سرماخوردگی های مکرر از عوارض کمبود آهن است. رفع کمبود آهن کار زیاد سختی نیست. فقط باید گوشت قرمز زیاد بخورید و در مدت زمان کوتاهی غذاهایی که کلسیم بالایی دارند نخورید.

خونریزی لثه

خونریزی لثه نشان دهنده کمبود ویتامین C است. کمبود این ویتامین منجر به ضعف سیستم ایمنی، درد عضله و مشکلاتی در دندان ها می شود. ویتامین C در مرکبات و فلفل قرمز به وفور یافت می شود.

به خاطر بسپارید که تمام این ها نشانه های غیرمستقیم کمبود ویتامین هستند. اگر متوجه یکی از آن ها در خود شدید با یک پزشک مشورت کنید تا به تشخیص و درمان بیشتری بپردازید.

تانی کال

بدونیم

  • چه بیماری حاصل ازدواج فامیلی است؟

    چه بیماری حاصل ازدواج فامیلی است؟ ازدواج فامیلی بع علت نزدیک بودن ژن طرفین به هم می تواند …
  • جوش صورت

    نشانه های جوش صورت

    نشانه های جوش صورت براساس سیستم سلامتی آیورودا و طب سنتی چینی، با توجه به نقشه‌ی صورت، مکا…
  • دندان

    درمان درد ریشه دندان

    درمان درد ریشه دندان یکی از بد ترین درد هایی که به سراغ انسان می آیند دندان درد است. اسن د…
  • سرماخوردگی نوزاد

    علائم و راه‌های درمان اولین سرماخوردگی نوزاد

    علائم و راه‌های درمان اولین سرماخوردگی نوزاد سیستم ایمنی بدن یک نوزاد تازه متولد شده، در ح…
  • دهان

    چرا دهانمان بوی بد می دهد؟

    چرا دهانمان بوی بد می دهد؟ همشیه بوی بد دهان بر اثر مشکلات بهداشت دهان و دندان نمی باشد و …
  • آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟

    آب دهان چیست چه کاربردی برای ما دارد؟ وقتی درمورد بهداشت دهان فکر می‌کنید، احتمالا چیزهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *