خانه تکنولوژی اخبار نگاه‌های متفاوت به سِلفی

نگاه‌های متفاوت به سِلفی

0
چندی قبل نتایج تحقیقی منتشر شد که نشان می‌داد در آینده مردم از سلفی به‌عنوان ابزاری مهم در زندگی روزمره خود استفاده خواهند کرد. این تحقیق که شرکت سونی حامی مالی آن است روی 6500 نفر از کشورهای انگلستان، آلمان، فرانسه و اسپانیا صورت گرفت و نشان داد کارهای بانکی، خرید، مراجعات پزشکی و دوست‌یابی از جمله کارهایی است که مردم برای انجام آن‌ها از سلفی کمک خواهند گرفت.

 یک سوم از افراد شرکت‌کننده در این تحقیق ترجیح می‌دهند در کارهای بانکی خود از عکس سلفی به‌عنوان رمز عبور استفاده کنند و یک چهارم افراد هم ترجیح می‌دهند به‌جای مراجعه حضوری به پزشک، از طریق سلفی یا تماس ویدیویی با پزشک ارتباط برقرار کنند. مدتی بعد از انتشار این تحقیق، محققان دانشگاهی در آلمان نتایج تحقیقی را منتشر کردند که به موضوع سلفی از زاویه‌ای دیگر نگاه می‌کرد.

این تحقیق نشان می‌داد با اینکه اکثر کاربران تلفن‌های هوشمند از گرفتن عکس‌های سلفی لذت می‌برند، ولی تعداد بسیار کمی هستند که علاقه‌مند به دیدن سلفی دیگران باشند. این تحقیق بر پایه بررسی 238 نفر از اتریش، آلمان و سوییس استوار است. 77 درصد افرادی که در این تحقیق شرکت داشتند، بیان کردند هر ماه دست‌کم یک بار سلفی می‌گیرند و 49 درصد هم گفتند هر هفته دست‌کم یک سلفی از دیگران به دستشان می‌رسد.

این افراد اگرچه سلفی‌هایی که خود گرفته بودند را جذاب می‌دانستند، اما علاقه چندانی به دیدن سلفی دیگران نداشتند. 82 درصد افراد ترجیح می‌دادند در رسانه‌های اجتماعی به‌جای دیدن سلفی، عکس‌های دیگری را ببینند. بسیاری از افراد شرکت‌کننده در این تحقیق بیان کردند که با دیدن سلفی‌های دیگران، تصوری غیرواقعی و سطحی از آن‌ها پیدا می‌کنند.90 درصد از پرسش‌شونده‌ها هم سلفی‌های دیگران را نشانه‌ای از خودپسندی آن‌ها می‌دانستند

شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *