خانه تکنولوژی اخبار هوش مصنوعی آهنگ می سازد

هوش مصنوعی آهنگ می سازد

0

محققان سوئیسی با کمک هوش مصنوعی الگوریتم رایانه ای ساخته اند که می تواند به تنهایی در ژانرهای مختلف آهنگسازی کند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه،  محققان سوئیسی الگوریتم رایانه ای ساخته اند که پس از گوش دادن به بیش از ۲ هزار آهنگ، می تواند موسیقی جدیدی را در ژانرهای مختلف بسازد. هرچند موسیقی ساخته شده کیفیت عالی ندارد اما با نسخه های آتی آن می توان آهنگ هایی با کیفیت رقابتی تر ساخت.

فلوریان کلمبو از دانشگاه تحقیقاتی EPFL  در لوزان  یکی از سازندگان این الگوریتم است. او دراین باره می گوید:  این الگوریتم که «آهنگساز مصنوعی عمیق» نام گرفته می تواند ملودی های کاملی را از ابتدا تا انتها بسازد.

فرایند تولید آهنگ این الگوریتم شبیه فرایند مغز انسان  هنگام زمزمه کردن و یادگرفتن هر ملودی است.  این سیستم طوری آموزش داده شده تا ملودی ها را بررسی کند. درهمین راستا محققان با ۲۱۵۸ آهنگ به این سیستم آموزش داده است.

سیستم به طور خودکار فراز و فرود هر نت و همینطور نت بعدی را پیش بینی می کند. هنگامیکه این سیستم بتواند ۵۰ درصد فراز و فرود نت و ۸۰ درصد مدت زمان نت را در یک آهنگ تشخیص دهد، عملیات آموزش را تکمیل می کند و سپس فرایند ساخت آهنگ را آغاز می کنند. این  آهنگساز  مجموعه ای از نت ها را از ابتدا تا انتها می سازد.

در حال حاضر این سیستم فقط آهنگ هایی با یک ابزار موسیقی می سازد اما سازندگان آن امیدوارند به تدریج آهنگسازی با یک ارکستر کامل را به آن بیاموزند.

خبرگزاری مهر

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *