واکنش «راسل کرو» و «تایکا وایتیتی»‌ به حملات تروریستی نیوزلند

«راسل کرو»، «تایکا وایتیتی» و «سم نیل» نیوزلندی به حملات تروریستی در کشور زادگاه خود واکنش نشان دادند. بنابر اعلام CNN‌ این حملات مسلحانه به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ نیوزلند، روز جمعه دست کم ۴۹ کشته و ۲۰ مجروح بر جای گذاشته است.

وایتیتی کارگردان «ثور: رگنوراک» در صفحه‌ی توئیتر خود نوشت: «قلبم از این حادثه شکسته شد و اشک من به همراه مردم کشور جاری است. از اینکه دانستم چنین اعمال کینه‌توزانه‌ای می‌تواند در سرزمین مادری‌ام روی دهد سخت متأثر شده‌ام. با تمامی قربانیان، بازماندگان آن‌ها، شهر کرایست‌چرچ، مسلمانان و همه کسانی که جزیره‌ی ما را به عنوان خانه‌ی خود برگزیده‌اند ابراز همدردی می‌کنم. این رفتار در شأن ما نیست.»

نیل که در هفت سالگی به همراه خانواده از ایرلند جنوبی به نیوزلند مهاجرت کرده می‌نویسد: «این جنایت تروریستی و وحشیانه از طرف سفیدپوستان افراطی در کشور کوچک من و شما بود. با مسلمانان آئوتیه‌روئا همدردی می‌کنم، ما در کنار شما هستیم. شما از خود مایید. همه‌ی ما نیوزلندی هستیم…»

«راسل کرو» نیز که متولد ولینگتون نیوزلند است در این باره نوشت: «۴۰ کشته در نیوزلند. مرگ‌های ظالمانه، بی‌معنی و بیهوده. دلم برای بازماندگان و مردم مهربان نیوزلند که قلب‌هایشان تا مدت‌ها باید بار این رنج تحمل کند به درد آمده است.»

«مارک رافلو» بازیگر نقش «هالک» در «دنیای سینمایی مارول» نیز این حملات را محکوم کرد. تیراندازی‌ها در دو مسجد النور و لینوود که سه مایل از یکدیگر فاصله دارند صورت گرفت.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *