واکنش «زک اسنایدر» به اعتراضات علیه آدمکشی «بتمن»: «از خواب بیدار شوید»

فیلمساز می‌گوید افرادی که با تصمیم او در مورد «بتمن» مخالفند در «یک دنیای رؤیایی زندگی می‌کنند.»

 

«زک اسنایدر» پس از اکران فیلم «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» (Batman v Superman: Dawn of Justice) با انتقادات بسیاری روبرو شد که یکی از آن‌ها در مورد تصمیمی بود که برای آدمکشی «بتمن» با بازی «بن افلک» در یکی از صحنه‌های اکشن فیلم اتخاذ کرد. این تصمیم او اعتراض بسیاری از هواداران کتاب‌های کامیک را به دنبال داشت زیرا «بتمن» با «فلسفه نکشتن» شهرت دارد. اسنایدر در مراسم اکران کات کارگردان آن فیلم به اعتراضات هوادارانی که از ارتکاب قتل «بتمن» ناخرسند شده بودند واکنش نشان داده است.

اسناید در این باره گفت: «می‌گویند: «ای وای بتمن یک نفر را کشته.» به آن‌ها می‌گویم: «شوخی می‌کنید؟ از خواب لعنتی بیدار شوید.» بنابراین واکنش من به افرادی که با دیدن این فیلم احساس می‌کنند که به ساحت مقدس‌شان توهین شده و می‌آیند و می‌گویند: «ابرقهرمان محبوب من نباید چنین عملی مرتکب می‌شد.» اینگونه است. می‌گویم: «جدی می‌گویید؟» دوران این صحبت‌ها گذشته است. متوجه منظورم هستید؟»

اسنایدر پس از «طلوع عدالت» برای کارگردانی «لیگ عدالت» (Justice League) برگزیده شد، اما پس از خودکشی فرزندش موفق نشد فیلمبرداری پروژه را به اتمام برساند و کارگردانی فیلم به «جاس ویدن» رسید. پس از انتقادات گسترده‌ای که از «بتمن در مقابل سوپرمن» و لحن تلخ آن صورت گرفت، دنیای سینمایی دی‌سی تلاش کرد شوخی‌ها و طنز بیشتری در آثار بعدی‌اش جای دهد. «واندر وومن» و «آکوامن» و اخیراً «شزم!» این نکات را رعایت کردند و نقدهای مثبتی از طرف منتقدین دریافت کردند.

اسنایدر در حال تولید فیلمی در ژانر زامبی به نام «ارتش مردگان» (Army of the Dead) برای نت‌فلیکس است.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *