واکنش منتقدان به انیمیشن Abominable – نفرت انگیز

انیمیشن Abominable یا در زبان فارسی «نفرت انگیز» یکی از جدیدترین آثار ماجراجویی، فانتزی، کمدی، انیمیشنی و خانوادگی کمپانی یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) است که به‌دست جیل کالتن، کارگردان انیمیشن Boog and Elliot’s Midnight Bun Run، انیمیشن Open Season (فصل شکار)، تهیه کننده اجرایی انیمیشن Open Season 2 (فصل شکار 2)، طراح شخصیت انیمیشن Shrek Forever After (شرک برای همیشه) و انیمیشن Toy Story 2 (داستان اسباب بازی 2) ساخته شده است. در انیمیشن نفرت انگیز، صداپیشگان و هنرمندان بااستعداد و محبوبی مانند کلویی بنت در نقش یی، آلبرت تسای در نقش پنگ، تنزینگ نورگی ترینر در نقش جین، ادی ایزارد در نقش برنیش، سارا پلسون در نقش دکتر زارا، تسای چین در نقش نای نای و میشل وانگ در نقش مادر یی و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

انیمیشن نفرت انگیز در تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۶ شهریور ۱۳۹۸) در جدیدترین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو، به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۶۲ را از بین ۲۵ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که این اثر برای اکران در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹ (۵ مهر ۱۳۹۸) در سرتاسر ایالات متحده تنظیم شده بود. به طور کلی می‌توان گفت که این اثر، نقدها و امتیازات مثبت زیادی را از منتقدان دریافت کرده است. سوزان برگی و دیو پالسکی تهیه کنندگی این اثر انیمیشنی را برعهده داشتند. از طرف دیگر هم خود جیل کالتن که ساخت و کارگردانی این انیمیشن را برعهده داشت، فیلمنامه آن را هم نوشته است.

از آنجا که مدتی است که از نمایش انیمیشن Abominable در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو و اکران عمومی در ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این انیمیشن منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد انیمیشن Abominable از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این انیمیشن را که منتشر شده هم بخوانید:

در این خط داستانی یک دختر نوجوان به نام یی (با صداپیشگی کلویی بنت)، روی پشت بام ساختمان خودشان با یک یتی جوان برخورد می‌کند. بعد از این اتفاق، او به همراه دوستان بدجنس خود به نام‌های جین (با صداپیشگی تنزینگ نورگی ترینر) و همچنین پنگ (با صداپیشگی آلبرت تسای)، نام «اورست» را روی او می‌گذارد. این سه دوست به همراه این یتی جوان وارد یک ماجراجویی حماسی می‌شوند که این موجود جادویی را به خانواده خود برگردانند؛ آن هم در بالاترین نقطه‌ای که در زمین وجود دارد. اما این سه دوست، هر کاری که می‌کنند، باید همیشه یک قدم از برنیش (با صداپیشگی ادی ایزارد) جلوتر باشند؛ مرد ثروتمندی که قصد دارد به همراه جانورشناس خود یعنی دکتر زارا (با صداپیشگی سارا پلسون) این یتی را دستگیر کند. به همین ترتیب آنها باید تمام تلاش خود را بکنند که اورست را به خانه خود بازگردانند.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از انیمیشن Abominable بیندازیم:

کیتی والش | شیکاگو تریبون

۸۸ از ۱۰۰

این روزها دیگر به ندرت می‌توان یک انیمیشن خوب برای کودکان پیدا کرد که واقعا برای آنها هم شگفت‌انگیز باشد و هم لذت‌بخش. حال انیمیشن نفرت انگیز از کمپانی Dreamworks که جیل کالتن نویسندگی فیلمنامه و همچنین کارگردانی آن را برعهده داشت، نه تنها شگفت‌انگیز است، بلکه می‌تواند برای کودکان کاملا لذت‌بخش و سرگرم کننده باشد.

سورن اندرسون | سیاتل تایمز

۷۵ از ۱۰۰

داستان این انیمیشن قوی است و موسیقی بسیار زیبا و دلنشینی دارد. به طور کلی انیمیشن نفرت انگیز، شگفت‌انگیز است.

سارا استوارت | نیویورک پست

۷۵ از ۱۰۰

هیچوقت برای معرفی کردن کودکان خود به دنیای انیمیشن‌های هیولایی دیر نیست؛ دنیایی که پر از احساس و جادوهای مختلف است.

گلن کنی | نیویورک تایمز

۷۰ از ۱۰۰

انیمیشن نفرت انگیز یک اثر شگفت‌انگیز است که قطعا ارزش تماشا کردن را دارد. علاوه‌بر این، داستان بسیار دلنشین و زیبایی هم در آن وجود دارد.

جسی هیزنبرگ | ای وی کلاب

۶۷ از ۱۰۰

این انیمیشن می‌تواند کودکان کم سن و سال را سرگرم کند اما اینگونه نیست که از ابتدا تا انتها یک کودک ۵ ساله را سرگرم کند و احساسات او را تحت تاثیر قرار دهد. در یک مدت طولانی برای اولین بار به نظر می‌رسد که کمپانی دریم ورکس به فیلمسازان خود اعتماد کرده تا با ایده‌ی نسبتا اصیل خود پیش بروند و کار کنند.

کریس تیلی | آی جی ان

۶۰ از ۱۰۰

انیمیشن نفرت انگیز یک انیمیشن ساده و دوست داشتنی است که داستانی سطحی دارد؛ داستانی که قبلا هم بازگو شده و تاثیر بسیار بیشتری هم نسبت به این نسخه داشته است.

جیک کویل | آسوشیتد پرس

۵۰ از ۱۰۰

انیمیشن نفرت انگیز خیلی زیبا، ساده و دوست داشتنی است اما از لحاظ احساسی می‌توان گفت که از ابتدا تا انتهای آن خیلی سطحی است و درست مانند خیلی چیزهای دیگر، به نظر می‌رسد که داستان براساس یک فرمول و سنت خاص پیش می‌رود.

راجر مور | مووی نیشن

۵۰ از ۱۰۰

انیمیشن Abominable اثر بدی نیست و ویولن چینی‌ها باعث شده که برخی از صحنه‌ها بسیار احساسی و تاثیرگذار باشد. اما یک سری از مواقع خسته کننده می‌شود و برخی از صحنه‌های آن یادآور انیمیشن‌های مختلفی است که در طی سال‌های اخیر اکران شده‌اند.

ایمی نیکلسون | ورایتی

۵۰ از ۱۰۰

ماجراجویی‌ای که درون این فیلم وجود دارد، خیلی برای شخصیت‌ها شگفت‌انگیز است اما برای نمایش به مخاطب از جذابیت کمی برخوردار است.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که انیمیشن Abominable نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شود بتوانیم آن را تجربه‌ای سرگرم کننده و بسیار جذاب بدانیم.

تانی کال

برگرفته از metacritic

زومجی

  • The French Dispatch

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دو…
  • The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War در هالیوود امروز کم پیش می‌آید که فیلم بلاک‌باستری اورجینالی بدو…
  • Black Widow

    نقد فیلم Black Widow

    نقد فیلم Black Widow دنیای سینمایی مارول پس از تعطیلی اجباری یک ساله‌اش در پی شیوعِ کرونا،…
  • Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday پرنسس آنایِ (با بازی آدری هپبورن) فیلم تعطیلات رمی، پرنسسی از کشور …
  • Infinite

    نقد فیلم Infinite

    نقد فیلم Infinite آنتوان فوکوآ تهیه‌کننده کارگردان و بازیگر آمریکایی است که از سال ۱۹۹۹ در…
  • A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II بزرگ‌ترین راز دنیای یک مکان ساکت (A Quiet Place) این نیست ک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *