واکنش منتقدان به فیلم A Beautiful Day in the Neighborhood

فیلم A Beautiful Day in the Neighborhood یا در زبان فارسی «یک روز زیبا در محله» یکی از جدیدترین آثار درام و بیوگرافی شرکت تری استار پیکچرز (TriStar Pictures) است که به‌دست کارگردان خوب و نسبتا کم کاری به نام تری ماریل هلر، کارگردان فیلم Can You Ever Forgive Me (هرگز می‌توانی من را ببخشی؟)، فیلم The Diary of a Teenage Girl (خاطرات یک دختر نوجوان)، سریال Transparent (شفاف) و همچنین سریال Casual (گاه به گاه) ساخته شده است. در فیلم یک روز زیبا در محله، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی مانند تام هنکس در نقش فرد راجرز، متیو ریس در نقش لیوید ووگل، سوزن کلچی واتسون در نقش آندریا ووگل، کریس کوپر در نقش جری ووگل، انریکو کولانتونی در نقش بیل ایسر، ماریان پلانکت در نقش جوآن راجرز (همسر فرد)، تامی بلانکارد در نقش لورین، وندی ماکنا در نقش دوروتی، کارمن کوزاک در نقش مارگی، جسیکا هچ در نقش لیلا ووگل، نوآه هارپستر در نقش تاد، مدی کورمن در نقش بتی آبرلین و کریستین لاتی در نقش الن و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم یک روز زیبا در محله تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۱۹ (۱۶ شهریور ۱۳۹۸) در چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو، برای اولین‌بار به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۸۰ را از بین ۴۶ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که این اثر در تاریخ ۲۲ نوامبر (۱ آذر) برای اکران در سینماهای سرتاسر ایالات متحده تنظیم شده بود. این فیلم در طی این مدت زمان توانست تا حد زیادی تحسین و تمجید منتقدان را به دست بیاورد. بخش زیادی از منتقدان از ایفای نقش بازیگران به‌خصوص تام هنکس و متیو ریس، نحوه کارگردانی ماریل هلر، فیلمنامه و همچنین پیام دلگرم کننده‌ای که در داستان وجود داشت، تعریف کردند. از سوی دیگر هم نظراتی که منتقدان در سایت راتن تومیتوز منتشر کردند، باعث شده تا نمره فیلم یک روز زیبا در محله در این سایت محبوب به ۹۶ درصد رضایت برسد.

از آن‌جا که مدتی است که از نمایش فیلم A Beautiful Day in the Neighborhood به‌صورت عمومی در سینماهای سرتاسر ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم A Beautiful Day in the Neighborhood از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

تام هنکس در فیلم یک روز زیبا در محله نقش آقای راجرز را ایفا می‌کند؛ یک داستان بسیار زیبا، دوست‌داشتنی و کاملا به‌موقع که پیروزی مهربانی بر بدبینی را به تصویر می‌کشد. فیلم A Beautiful Day in the Neighborhood براساس یک داستان واقعی از دوستی بین فرد راجرز و تام جوناد است. فرد مکفیلی راجرز ملقب به آقای راجرز، مجری مشهور برنامه Mister Rogers’ Neighborhood (محله آقای راجرز) است و تام جوناد نیز یکی از روزنامه‌نگاران معروف بوده که این دو رابطه دوستی نزدیکی با یکدیگر داشتند. داستان فیلم در مورد دورانی است که از تام جوناد خواسته می‌شود تا مقاله‌ای را در مورد زندگی فرد راجرز بنویسد. با اینکه او در ابتدا علاقه‌ای به این کار نداشت، اما پس از مدتی به شخصیت فرد راجرز علاقه‌مند می‌شود و در ادامه اعتراف می‌کند که شخصیت خودش نیز دستخوش تغییراتی شده است.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم A Beautiful Day in the Neighborhood بیندازیم:

سارا استوارت | نیویورک پست

۱۰۰ از ۱۰۰

این فیلم یکی از آثار بیوگرافی بسیار نادر است که اصلا به سمت قابل پیش‌بینی بودن نمی‌رود.

راجر موور | مووی نیشن

۱۰۰ از ۱۰۰

فیلم A Beautiful Day in the Neighborhood یک اثر بیوگرافی بسیار زیبا محسوب می‌شود که از شیرینی و نور پر است.

استیو پاند | The Wrap

۹۲ از ۱۰۰

فیلم یک روز زیبا در محله، سراسر پر است از لطافت و زیبایی. این داستان شجاعت و هوشمندی خاصی را به شما نشان می‌دهد که شما را در همان نقطه نگه دارد. این فیلم اصلا در نمایش چیزی عجله نمی‌کند و درام هم از خودش نشان نمی‌دهد.

جوی چایلدز | آی جی ان

۸۵ از ۱۰۰

این فیلم بسیار صمیمی، احساسی و پر از لحظات خنده‌دار است. علاوه‌بر این، روح راجرز هم در سرتاسر این اثر وجود دارد. به محض شروع شدن زمان فیلم، داستان شما را به سمت خود جذب می‌کند و اصلا قصد رها کردنتان را ندارد.

استفانی زاکرک | تایم

۸۰ از ۱۰۰

این فیلم، اثری محسوب می‌شود که هم سرگرم کننده است و هم سراسر معنوی و دوست داشتنی. شما می‌توانید آن چیزهایی را که نیاز دارید، از این فیلم دریافت کنید.

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۷۵ از ۱۰۰

بعد از تماشای این فیلم ما کاملا از آقای راجرز تقدیر می‌کنیم. اما مطمئن نیستم که با تماشای این داستان، اطلاعات بیشتری راجع به این فرد به دست آورده باشیم.

جو مورگنسترن | وال استریت ژورنال

۷۰ از ۱۰۰

باتوجه‌به ماهیت فیلم و پروژه تولید آن، این اثر برای بزرگسال‌ها ساخته شده بود، نه بچه‌ها. داستان این فیلم در دوره‌ای در جریان است که زندگی خیلی سریع‌تر از آن چیزی که در زمان آقای راجرز می‌گذشت، می‌گذرد. مواظب باشید که در هر پیچ و خم این فیلم، شیرینی بسیار زیادی وجود دارد.

رندی کوردووا | آریزونا ریپابلیک

۶۰ از ۱۰۰

این فیلم به‌گونه‌ای به پایان می‌رسد که باعث می‌شود تا شما بیشتر از قبل نسبت به شناختن آقای راجرز علاقه پیدا کنید. اما نکته‌ای که وجود دارد، این است که داستان شخصیت آقای راجرز را آنقدر کوچک می‌کند تا درنهایت به یک نوع ابرقهرمان درمان‌شناس خانوادگی تبدیل می‌شود.

لازم به ذکر است که فیلم یک روز زیبا در محله توانسته رتبه ۶۴ را در فهرست بهترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۹ کسب کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم A Beautiful Day in the Neighborhood نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای جذاب و بسیار سرگرم کننده بدانیم.

  • The French Dispatch

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دو…
  • The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War در هالیوود امروز کم پیش می‌آید که فیلم بلاک‌باستری اورجینالی بدو…
  • Black Widow

    نقد فیلم Black Widow

    نقد فیلم Black Widow دنیای سینمایی مارول پس از تعطیلی اجباری یک ساله‌اش در پی شیوعِ کرونا،…
  • Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday پرنسس آنایِ (با بازی آدری هپبورن) فیلم تعطیلات رمی، پرنسسی از کشور …
  • Infinite

    نقد فیلم Infinite

    نقد فیلم Infinite آنتوان فوکوآ تهیه‌کننده کارگردان و بازیگر آمریکایی است که از سال ۱۹۹۹ در…
  • A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II بزرگ‌ترین راز دنیای یک مکان ساکت (A Quiet Place) این نیست ک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *