واکنش منتقدان به فیلم Charlie’s Angels – فرشتگان چارلی

فیلم Charlie’s Angels یا در زبان فارسی «فرشتگان چارلی» یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی و کمدی شرکت کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) است که به‌دست الیزابت بنکس، کارگردان فیلم Pitch Perfect 2 (آوازخوان حرفه‌ای 2)، بازیگر یا صداپیشه فیلم Brightburn (برایت برن)، انیمیشن The Lego Movie 2: The Second Part (فیلم لگو ۲: بخش دوم)، فیلم The Happytime Murders (قتل در ساعات خوش)، فیلم Pitch Perfect 3 (آوازخوان حرفه‌ای ۳)، فیلم Power Rangers (پاور رنجرز)، فیلم The Hunger Games: Mockingjay – Part 2 (بازی‌های گرسنگی: زاغ مقلد – بخش ۲)، فیلم Magic Mike XXL (مایک جادویی ایکس ایکس ال) و غیره ساخته شده است. در فیلم فرشتگان چارلی، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی مانند کریستن استوارت در نقش سابینا ویلسون، نائومی اسکات در نقش الینا هاکلین، الا بالینسکا در نقش جین کینو، الیزابت بنکس در نقش ربکا باسلی، جایمن هانسو در نقش ادگار باسلی دسنگه، سم کلافلین در نقش الکساندر براک، نوآه سنتینئو در نقش لنگستون، پاتریک استوارت در نقش جان باسلی و گریس پانگ در نقش جانی اسمیت و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم فرشتگان چارلی در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۳ آبان ۱۳۹۸) در سینماهای سرتاسر استرالیا، برای اولین‌بار به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۵۲ را از بین ۴۰ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. لازم به ذکر است که این اثر در تاریخ ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) برای اکران در سینماهای سرتاسر ایالات متحده تنظیم شده بود. به‌طور کلی می‌توان گفت که این اثر، نظرات و امتیازهای مختلفی را از منتقدان دریافت کرده است که بخش زیادی از آن در حد متوسط و بالا قرار دارند. طرح کلی داستان این فیلم توسط ایوان اسپیلیوتوپولوس و دیوید ابرن، براساس داستان سریالی که با همین نام و توسط ایوان گاف و بن رابرتس ساخته شده، مطرح شده بود. از سوی دیگر هم خود الیزابت بنکس وظیفه نگارش فیلمنامه این اثر را برعهده داشت. لازم به ذکر است که براساس نمره‌ای که در سایت راتن تومیتوز منتشر شده، چیزی حدود ۵۴ درصد از منتقدان، از تماشای این فیلم لذت برده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است که از نمایش فیلم Charlie’s Angels به‌صورت عمومی در سینماهای سرتاسر ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Charlie’s Angels از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

در این فیلم، کریستن استوارت، نائومی اسکات و الا بالینسکا برای فرد مرموزی به نام چارلز تاون سند کار می‌کنند؛ کسی که صاحب یک سازمان امنیتی و تحقیقاتی، آن هم در سطح بین‌المللی است. حالا باهوش‌ترین و شجاع‌ترین زنان که توسط بهترین افراد آموزش دیده‌اند، در قالب تیم‌های مختلفی به نام فرشتگان در سرتاسر دنیا قرار دارند. این تیم‌ها توسط باسلی‌های مختلفی هدایت می‌شوند و سخت‌ترین کارها را با کمک یکدیگر در هر جایی از دنیا انجام می‌دهند.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Charlie’s Angels بیندازیم:

روزی نایت | آی جی ان

۸۱ از ۱۰۰

یک داستان سرگرم کننده، فیلمنامه بسیار جذاب، بازیگران فوق‌العاده و صحنه‌های اکشن شگفت‌انگیز؛ همین موارد باعث شدند تا فیلم فرشتگان چارلی تبدیل به یکی از غیرمنتظره‌ترین آثار سینمایی امسال شود.

دیوید ارلیچ | ایندی وایر

۷۵ از ۱۰۰

هیچکس واقعا درخواست ساخت نسخه بازسازی شده‌ی فرشتگان چارلی را نکرده بود اما این نسخه باعث می‌شود که شما برای تماشای ماجراهای بیشتر، حسابی مشتاق باشید. اینگونه به نظر می‌رسید که این زنان هنوز هم حرفی برای گفتن داشته باشند و می‌توانند با استعدادهای خود همه را شگفت‌زده کنند.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۶۳ از ۱۰۰

اسکات و بالینسکا کاملا توانا هستند اما شور و هیجان کافی را ندارند. حال آن بازیگری که بیشتر از هر فرد دیگری در این داستان و شخصیت خود غرق شده بود، استوارت بود. او در این فیلم، بیشتر از هر زمان دیگری، اشتیاق، هیجان و طنز را در نقشی که در این اثر داشت، به نمایش گذاشت.

مایکل فیلیپس | شیکاگو تریبون

۶۳ از ۱۰۰

من آرزو می‌کردم که ای کاش بیشتر از آن چیزی که باسلی‌ها در این فیلم هستند، ماجراهای قشنگ‌تر و طنزهای هوشمندانه وجود داشت. اما در کل می‌توان گفت که استورات و همراهان او هم سرگرمی‌های مخصوص به خودشان را در این داستان داشتند. به همین دلیل هم ما توانستیم به همان اندازه از فیلم لذت ببریم.

پیتر تراورس | رولینگ استون

۵۰ از ۱۰۰

استوارت، بالینسکا و اسکات دقیقا همان فرشته‌هایی هستند که زمانی‌که فیلم نیاز به نجات دادن دارد، ظاهر می‌شوند؛ خوشبختانه این سه فرشته در این فیلم هم حضور داشتند. زمانی‌که فیلم Charlie’s Angels به‌راحتی در حال پایین رفتن و سقوط کردن است، این سه نفر یک مأموریت نجات به راه می‌اندازند و آن را بالا می‌کشند.

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۵۰ از ۱۰۰

فیلم Charlie’s Angels به‌عنوان یک اثر سینمایی مشکلات و نواقص بسیار جدی‌ای دارد. اما دراین‌میان، سه عضو اصلی گروه فرشتگان امیدوار کننده هستند و نشان می‌دهند که هنوز هم در آن فرمول قدیمی، امید و زندگی وجود دارد. اتفاقات خوبی هم در این اثر رخ داد اما هنوز به آن مقصدی که می‌خواسته، نرسیده است و هنوز جای کار دارد.

استفانی زاکرک | تایم

۴۰ از ۱۰۰

یک فیلم اکشن درهم، بی‌نظم و بی‌روح که برای سرگرم کردن مخاطب خود بسیار شلوغ و پر هرج‌و‌مرج است.

مانولا دارگیس | نیویورک تایمز

۳۰ از ۱۰۰

بنکس دوست دارد که با این فیلم، در یک نبرد عادلانه و درست مبارزه کند. اما در اصل او دارد یک سری کالاهای قدیمی را می‌فروشد. کالایی که در آن یک سری زنان بالغ در نقش زنان قدرتمند کلیشه‌ای قرار می‌گیرند. آنان در این فیلم نشان می‌دهند که هنوز هم همانند قبل و کلیشه‌هایی که وجود داشت، چه زنانی می‌توانند نقش قهرمان را داشته باشند و پرواز کنند؛ زنان جوان، زیبا، لاغر، خوشتیپ، بی‌نقص و بی‌نظیر.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Charlie’s Angels نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای متوسط و تا حدودی سرگرم کننده بدانیم.

تانی کال

برگرفته از metacritic

زومجی

  • The French Dispatch

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دو…
  • The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War در هالیوود امروز کم پیش می‌آید که فیلم بلاک‌باستری اورجینالی بدو…
  • Black Widow

    نقد فیلم Black Widow

    نقد فیلم Black Widow دنیای سینمایی مارول پس از تعطیلی اجباری یک ساله‌اش در پی شیوعِ کرونا،…
  • Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday پرنسس آنایِ (با بازی آدری هپبورن) فیلم تعطیلات رمی، پرنسسی از کشور …
  • Infinite

    نقد فیلم Infinite

    نقد فیلم Infinite آنتوان فوکوآ تهیه‌کننده کارگردان و بازیگر آمریکایی است که از سال ۱۹۹۹ در…
  • A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II بزرگ‌ترین راز دنیای یک مکان ساکت (A Quiet Place) این نیست ک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *