واکنش منتقدان به فیلم The Hunt – شکار

فیلم The Hunt یا در زبان فارسی «شکار» یکی از جدیدترین آثار اکشن، دلهره‌آور و ترسناک شرکت یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) است که به‌دست کارگردان هنرمند و بااستعدادی به نام کریگ زوبل، کارگردان، تهیه کننده و نویسنده فیلم Z for Zachariah (ز مثل زکریا)، فیلم Prince Avalanche (شاهزاده اوالانچ)، فیلم Compliance (انطباق)، فیلم Great World of Sound (دنیای بزرگ صدا) و فیلم A Letter from My Father (یک نامه از طرف پدرم) و غیره ساخته شده است. در فیلم شکار، بازیگران و هنرمندان بااستعدادی مانند بتی گیلپین در نقش کریستال، چارلی اسلاتر در نقش جوانی‌های کریستال، آیک بارین هولتز در نقش استیتن آیلند، اما رابرتس در نقش یوگا پنتس، هیلاری سوانک در نقش آتنا، جاستین هارتلی در نقش تراکر، گلن هاورتون در نقش ریچارد، ایمی مدیگن در نقش ما، ایتن سوپلی در نقش گری، ماکون بلیر در نقش فاکسنوی، جی. سی. مکنزی در نقش پاول، وین دووال در نقش دان و رید برنی در نقش پاپ و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم شکار در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۲۰ (۲۳ اسفند ۱۳۹۸) در سینماهای سرتاسر ایالات متحده، برای اولین‌بار به‌صورت عمومی به‌نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۵۰ را از بین ۴۱ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده نیک کاس و دیمون لیندلوف بوده است. جیسون بلوم و دیمون لیندلوف تهیه‌کنندگی این فیلم اکشن را برعهده داشتند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلف زیادی دریافت کرد که تعداد زیادی از آن‌ها در حد متوسط و رو به بالا بودند. جالب است بدانید که این فیلم در ابتدا برای اکران در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹ (۵ مهر ۱۳۹۸) تنظیم شده بود اما سازندگان تصمیم گرفتند که اکران آن را به خاطر تیراندازی گسترده در دیتون و ال پاسو، عقب بیاندازند. از طرف دیگر هم ۵۲ درصد از منتقدان سایت راتن تومیتوز هم که این اثر اکشن را تماشا کرده بودند، آن را دوست داشتند.

از آن‌جا که مدتی است که از نمایش فیلم The Hunt به‌صورت عمومی در سینماهای سرتاسر ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم The Hunt از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

۱۲ فرد غریبه، در یک فضای باز و آزاد بیدار می‌شوند. آن‌ها نمی‌دانند که آن منطقه دقیقا در کجاست و آن‌ها چطور مسیرشان به آن‌جا رسیده است. آن‌ها حتی نمی‌دانند که انتخاب شده‌اند… برای یک هدف بسیار خاص… برای شکار.

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم The Hunt بیندازیم:

ویلیام بیبیانی | The Wrap

۹۲ از ۱۰۰

زوبل با فیلم خود، مستقیما با طیف سیاسی دست‌وپنجه نرم می‌کند. او از هر چیزی که ما نسبت به یکدیگر دوست داریم یا متنفر هستیم، به‌عنوان منبعی برای طنز و همچنین وحشت استفاده می‌کند.

دونالد کلارک | آیریش تایمز

۸۰ از ۱۰۰

اثر نفس‌گیر و جذاب کریگ زوبل با جوک‌های خنده‌دار و همچنین خشونت‌های بسیار بامزه با سبک تام و جری پر شده است.

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۷۵ از ۱۰۰

یک سری صحنه‌هایی در این فیلم وجود دارد که باعث می‌شود شما حس کنید که به شما توهین شده است. اما درهرصورت آن را ببینید، با این طرز فکر که دیگر افراد (افرادی که شما با آن‌ها موافق نیستید و به‌نوعی از آن‌ها خوشتان نمی‌آید) هم درست مانند شما مورد توهین قرار می‌گیرند.

پیتر دبروژ | ورایتی

۷۰ از ۱۰۰

بالاخره مشخص شد که فیلم The Hunt تا حد خوبی، از فیلم‌های ترسناکی که دیگر استودیوها می‌سازند، بهتر و هوشمندانه‌تر است. این در حالی است که زاویه‌های سیاسی آن، حداقل شما را تشویق به بحث کردن می‌کند.

کارین جیمز | بی بی سی

۶۰ از ۱۰۰

فیلم The Hunt یک اثر خنده‌دار و هوشمندانه است که از استعاره‌های ژانر خودش استفاده می‌کند تا به بررسی مسائل اجتماعی روز دنیا بپردازد.

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۵۰ از ۱۰۰

دوستان، هیچ چیز جذاب و فوق‌العاده‌ای در این فیلم وجود ندارد. این فیلم، فقط یک اثر فراموش شدنی و شلوغ با سرعتی بسیار کم است.

تیم گریسون | اسکرین دیلی

۴۰ از ۱۰۰

فیلم شکار درست همانند این می‌ماند که شما بحث و گفتگوی چند نفر غریبه را ببینید که در اینترنت درباره سیاست و مسائل این چنینی با هم بحث می‌کنند؛ البته در فضای سینمایی. درست است که تماشای این بحث کمی جذاب است اما درنهایت می‌توان اینگونه گفت که ارزش وقت همه را ندارد.

مایکل فیلیپس | شیکاگو تریبون

۳۸ از ۱۰۰

این فیلم، یک اثر ضعیف و مسخره است. اینکه این فیلم با حضور یک سری بازیگران خیلی خوب خسته کننده می‌شود، بسیار عجیب است.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۰ از ۱۰۰

رسما می‌توان گفت که کلمه‌ای بهتر از «نفرت‌انگیز» وجود ندارد که بخواهد عدالت را برای اثر سینمایی جدید یعنی فیلم شکار اجرا کند. شاید بهتر باشد که ما آن را با زبان دیگری توصیف کنیم؛ C’est détestable! (نفرت‌انگیز است)

لازم به ذکر است که این فیلم درام و ماجراجویی توانست رتبه ۹۶ را در فهرست بهترین آثار سینمایی و رتبه ۳۰ را در فهرست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی سال ۲۰۲۰ به‌دست بیاورد. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم The Hunt نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای متوسط و نسبتا سرگرم کننده بدانیم.

  • The French Dispatch

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی

    واکنش منتقدان به فیلم The French Dispatch – گزارش فرانسوی سیرشا رونان، فرانسیس مک‌دو…
  • The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War

    نقد فیلم The Tomorrow War در هالیوود امروز کم پیش می‌آید که فیلم بلاک‌باستری اورجینالی بدو…
  • Black Widow

    نقد فیلم Black Widow

    نقد فیلم Black Widow دنیای سینمایی مارول پس از تعطیلی اجباری یک ساله‌اش در پی شیوعِ کرونا،…
  • Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday

    نقد فیلم Roman Holiday پرنسس آنایِ (با بازی آدری هپبورن) فیلم تعطیلات رمی، پرنسسی از کشور …
  • Infinite

    نقد فیلم Infinite

    نقد فیلم Infinite آنتوان فوکوآ تهیه‌کننده کارگردان و بازیگر آمریکایی است که از سال ۱۹۹۹ در…
  • A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II

    نقد فیلم A Quiet Place Part II بزرگ‌ترین راز دنیای یک مکان ساکت (A Quiet Place) این نیست ک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *