خانه ورزش اخبار ورزش پرسپولیس؛ پرستاره‌ترین تیم نیم فصل اول

پرسپولیس؛ پرستاره‌ترین تیم نیم فصل اول

0

پرسپولیس؛ پرستاره‌ترین تیم نیم فصل اول

پرسپولیس علاوه بر اینکه در دور رفت لیگ موفق شد از نظر آماری به رکوردهای تیمی مثبتی برسد از نظر انفرادی هم سرآمد تیم‌های لیگ برتری بود.

بهترین گلزن، پاسور و بیشترین کلین‌شیت به این تیم رسید. در جدول نمرات سایت نود هم پیشتازی با قرمزها بود.

روش نمره‌دهی سایت نود مشابه نشریه کیکر آلمان است؛ به این ترتیب که به هر بازیکن بر اساس عملکرد فنی‌اش در داخل زمین نمره‌ای بین یک تا شش داده می‌شود. بهترین نمره یک و بدترین شش است. بازیکنانی نمره می گیرند که حداقل ۳۰ دقیقه بازی کرده باشند. ضمن اینکه بازیکنانی که در نیمی از بازیهای تیم‌شان در لیگ نمره گرفته باشند وارد جدول رده‌بندی بازیکنان می‌شوند.

در جدول بازیکنان سید جلال حسینی در صدر بازیکنان قرار گرفت.

۴۸ بازیکن موفق شدند با کسب نمره زیر سه خود را به عنوان بازیکنان موفق نیم فصل اول معرفی کنند. سهم هر تیم از بهترین‌های لیگ به شرح زیر است؛

پرسپولیس: ۱۱ بازیکن

۱۱ بازیکن پرسپولیس همگی نمره ای زیر ۳ کسب کردند. این نشان می دهند تمامی نفرات پرسپولیس در نیم فصل اول خیلی خوب بودند. هیچ تیم دیگری به اندازه پرسپولیس در جمع بازیکنان موفق دور رفت نماینده ندارد.

از ترکیب اصلی پرسپولیس فقط نمره گادوین منشا بالای ۳ است، حتی صادق محرمی هم میانگین پایین سه دارد.

فولاد و پدیده: ۶ بازیکن

پس از پرسپولیس نوبت به فولاد و پدیده با داشتن ۶ بازیکن در بین ۴۸ بازیکن برتر لیگ می رسد. این در حالی است که این دو تیم در بین ۱۷ بازیکن برتر لیگ بازیکنی ندارند. این آمار نشان می‌دهد پدیده و فولاد دو تیم موفق دور رفت به بازیکن خاصی وابسته نبودند و بیشتر بازیکنانشان خوب کار کردند.

پارس جنوبی جم: ۵ بازیکن

تیم دوم جدول هم چندین بازیکن خوب داشت در بین این بازیکنان خوب عملکرد پنج بازیکن نسبت به بقیه به مراتب بهتر بود. بازیکنانی مثل حسین پورامینی، فرشاد محمدی مهر، میثم تیموری و ابراهیم صالحی در اولین فصل حضورشان در لیگ برتر خوش درخشیدند.

استقلال تهران: ۴ بازیکن

استقلال نیم فصل موفقی نداشت اما در بین بازیکنان این تیم حسین حسینی، سرور جپاروف، فرشید اسماعیلی و مجید حسینی نیم فصل موفقی داشتند.

پیکان، نفت آبادان: ۳ بازیکن

خارجی‌های نفت آبادان(آگوستو سزار، جاسم کرار و لوسیانو پریرا) خریدهای موفق این تیم بودند. در جمع پیکانی ها چند بازیکن خوش درخشیدند؛ پیام نیازمند، امیر حسین کریمی و مهدی شیری.

ذوب آهن، تراکتورسازی، سپیدرود:۲ بازیکن

ذوب آهن نیم فصل موفق نداشت و بازیکنان این تیم هم نتوانستند چندان در بین موفق‌های نیم فصل جا باز کنند. در جمع تراکتورسازان دو بازیکن قدیمی این تیم مهدی کیانی و محمد ایران پوریان باز هم جزو خوبهای لیگ بودند. سپیدورد با اینکه نتایج خوبی نگرفت اما چند بازیکن موفق داشت. حسین ابراهیمی و هادی موسوی بهترینهای این تیم در این ۱۵ هفته محسوب می شوند.

سایپا، نفت تهران، سپاهان و استقلال خوزستان: یک بازیکن

این چهار تیم در نیم فصل اول تک ستاره داشتند. در تیم بحران زده نفت تهران، عیسی آل کثیر تک ستاره بود. مهدی ترابی ستاره سایپا بود. موسی کولیبالی در استقلال خوزستان خیلی خوب کار کرد. حسین پاپی بهترین بازیکن سپاهان بود.

سیاه جامگان، گسترش فولاد: صفر

این دو تیم در دور رفت چهره شاخصی معرفی نکردند. سیاه جامگان کلا حال و روز خوشی نداشت. گسترش فولاد نتایج خوبی پس از امدن فیروز کریمی گرفت اما هنوز بازیکنی از تیم به جمع بهترین ها وارد نشده است.

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *