خانه ورزش اخبار ورزش پست به پست با تیم ملی در 4 بازی تدارکاتی

پست به پست با تیم ملی در 4 بازی تدارکاتی

0

پست به پست با تیم ملی در 4 بازی تدارکاتی

در اردوهای اخیر تیم ملی بازیکنان زیادی دعوت و مورد آزمایش قرار گرفتند. کی روش در ۴ بازی گذشته مجموعا از ۲۴ بازیکن در ترکیب اصلی استفاده کرد.

سرمربی تیم ملی طی مصاحبه ای اذعان داشت که در اردوهای بعدی از بازیکنان معدودتری استفاده خواهد کرد و خبری از سورپرایز نخواهد بود. طبیعتا  کی روش در زمان باقیمانده تا جام جهانی  پس از شناسایی بازیکنان اصلی از فرصت بازیهای تدارکاتی برای هماهنگی و مرور طرحهای تاکتیکی استفاده خواهد کرد.

با این اوصاف با بررسی پست به پست تیم ملی در بازیهای گذشته ، می توان بازیکنانی که در لیست کی روش اولویت بالایی دارند را شناسایی کرد.

دروازه بان: علیرضا بیرانوند همچنان گزینه اصلی دروازه بانی تیم ملی است. این دروازه بان در ۳ بازی از ۴ بازی گذشته درون دروازه تیم ملی قرار داشته و تنها در دیدار با توگو ، حامد لک فرصت بازی پیدا کرد و در نیمه دوم بازی با ونزوئلا نیز رشید مظاهری مورد آزمایش قرار گرفت. با این اوصاف به جز بیرانوند در خصوص دروازه بان دیگری نمی توان با قاطعیت صحبت کرد.

دفاع راست: در حالی که در مقدماتی جام جهانی رامین رضاییان گزینه اصلی کی روش بود اما در دیدارهای دوستانه گذشته وریا غفوری جایگاه مستحکم تری داشته و از ۴ دیدار در ۳ بازی به میدان رفت و سهم رامین تنها یک بازی بود ولی به هر حال این دو بازیکن انتخاب های اصلی این پست هستند.

دفاع وسط: مرتضی پورعلی گنجی انتخاب اول کی روش در بازیهای اخیر بوده و فقط در دیدار با توگو در ترکیب اصلی حضور نداشت. در دیگر پست دفاع میانی کی روش فرصت خوبی به روزبه چشمی داد و در ۲ دیدار چشمی و در ۲ بازی سید جلال حسینی در ترکیب اصلی قرار گرفتند ولی با توجه به سابقه این ۲ بازیکن قطعا سید جلال از اولویت بیشتری برخوردار است.

دفاع چپ: در اردوهای اخیر میلاد محمدی به علت مصدومیت غایب بود و احسان حاج صفی در ۳ بازی در دفاع چپ قرار گرفت و به نظر می رسد که این بازیکن به جز اینکه جزو بازیکنان مد نظر کی روش برای خط هافبک است امکان بازی گرفتن از او در دفاع چپ نیز وجود دارد.

هافبک دفاعی: در ۴ بازی گذشته سعید عزت الهی همانند بازیهای مقدماتی جام جهانی بازیکن بدون جایگزین تیم ملی در پست هافبک دفاعی بود  و در هر ۴ دیدار در ترکیب اصلی حضور داشت اما با توجه به محرومیت این بازیکن در اولین بازی تیم ملی در جام جهانی کارلوس کی روش به دنبال جایگزین در این پست است و ظاهرا هنوز به انتخاب قطعی نرسیده است. عبدالله زاده ، ابراهیمی ، علی کریمی در این ۴ دیدار در ترکیب اصلی حضور داشتند. احمد عبدالله زاده که قبل از این اردوها  سابقه ملی نداشته به نظر می رسد به جمع ملی پوشان نزدیک شده است.

وینگر و هافبک هجومی: علیرضا جهانبخش ، اشکان دژآگه ، وحید امیری و سامان قدوس ۴ بازیکنی هستند که در ۴ دیدار اخیر هر کدام ۲ بار به میدان رفته اند و به نظر می رسد گزینه های اصلی کی روش برای بازی در جام جهانی هستند. کی روش از هیچ کدام از اینها را نه به طور مستمر بازی داده نه کنار گذاشته و به نظر می رسد به فراخور مسائل تاکتیکی از آنها استفاده می شود.

مهاجم: آنچه در بازیهای اخیر تیم ملی دیده شد کم رنگ تر شدن حضور سردار آزمون و میدان گرفتن هر چه بیشتر کریم انصاری فر است. شاید این تغییر ناشی از عملکرد این دو بازیکن در رقابتهای باشگاهی این فصل باشد. سردار آزمون فصل کابوسی واری در روبین کازان پشت سر می گذارد ولی کریم انصاری فر توانسته به خوبی شایستگیهای خود را در المپیاکوس اثبات کند. سردار آزمون ، کریم انصاری فر و مهدی طارمی هر کدام در ۲ دیدار در ترکیب اصلی قرار گرفتند و به نظر می رسد گزینه های اصلی کی روش برای خط حمله هستند. البته طارمی این قابلیت را دارد که پشت سر مهاجمین بازی کند. کاوه رضایی و رضا قوچان نژاد نیز در این ۴ دیدار یک بار فرصت بازی در ترکیب اصلی را پیدا کردند و به نظر می رسد حداقل با حضور در جمع ۱۱ بازیکن فاصله دارند.

تانی کال

برنامه نود

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *