خانه ورزش اخبار ورزش دل پیرو: یوونتوس در فینال ها طلسم نشده است؛ تشویق در برنابئو را هیچ وقت فراموش نمی کنم

دل پیرو: یوونتوس در فینال ها طلسم نشده است؛ تشویق در برنابئو را هیچ وقت فراموش نمی کنم

0

الساندرو دل پیرو که بین سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۲ برای یوونتوس بازی کرد و در سال ۱۹۹۶ با این تیم قهرمان اروپا شد در آستانه دیدار این تیم با رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان عنوان کرده شانس هر دو تیم برای قهرمانی یکسان است.

دل پیرو در مصاحبه با نشریه گازتا دلو اسپورت درباره مسائل مختلفی صحبت کرده است. 

خاطرات بازی با رئال مادرید

چند بار در کودکی در ذهنم بازی بین یووه و رئال را تصور کردم؟ بارها این کار را کردم. رئال تیمی خاص مثل برزیل و یا لس انجلس لیکرز است. رئال مادرید و یوونتوس بهترین هستند. در ابتدا آن ها را به عنوان تیمی که عادت داشت تیم های ایتالیایی را شکست دهد می شناختم تا اینکه میلان آریگو ساچی به وجود آمد. رئال بعدا ما را باز شکست داد اما ما بازگشتیم. امیدوارم شنبه شب صفحه زیبای دیگری در تاریخ بیانکونری نوشته شود. تشویق ایستاده هواداران رئال در برنابئو را هیچ وقت فراموش نمی کنم. یکی از احساسی ترین لحظات دوران فوتبالم بود. فریاد هواداران در دل آلپی وقتی با شکست رئال در سال ۲۰۰۳ به فینال رسیدیم را هم از یاد نمی برم.

تجربه شکست در فینال ۱۹۹۸ مقابل رئال مادرید

هر شکست در فینالی جای زخمی روی دل شما باقی می گذارد. آن تیم یوونتوس باورنکردنی بود. شاید در دوره اوج آن نسل بودیم.

زیدان

حالا گفتن اینکه انتظار داشتم زیدان مربی شود آسان است. البته که به عنوان یک دوست نمی توانم منصفانه درباره او نظر بدهم. من واقعا زیزو را ابتدا به عنوان یک انسان و سپس به عنوان یک حرفه ای دوست دارم. تنها می توانم بگویم کسی مثل او که همیشه به فوتبال فکر می کند باید ایده های بزرگی داشته باشد. چیزی که توانایی هایش را به من ثابت کرد نحوه تطبیق دادن خودش به رئال و بازیکنان این تیم بود. اینکه بدانید چگونه خودتان را به تیم تطبیق دهید یک توانایی بزرگ است. او در درون زمین یک ستاره بود اما حالا باید در تصمیم گیری هایش قاطع باشد. زیدان مرا یک مقدار به یاد آنچلوتی می اندازد. فکر می کنم از او الهام گرفته است.

فینال لیگ قهرمانان

بنظر من در این فینال شانس دو تیم برابر است. فکر می کنم در مادرید هم چنین فکری می کنند. یوونتوس یک جانبه حمله نمی کند و منتظر زمان مناسب برای حمله خواهد بود تا تعادلش را از دست ندهد. باید به آلگری به خاطر عملکردش در سال های اخیر به خصوص امسال اعتبار داد. او یک تیم شاهکار ساخته است. سیستم ۱-۳-۲-۴ او در اروپا به اندازه سیستم ۳-۳-۴ لیپی تاثیرگذار بوده است. در این تیم همه آماده فداکاری هستند و همین باعث شده کیفیت تیم بالاتر برود. برای همین می گویم آلگری یک تیم شاهکار ساخته چون ذهنیت از سیستم مهم تر است.

بوفون

خوشحال می شوم اگر بوفون توپ طلا را ببرد اما این جایزه در مقایسه با فتح لیگ قهرمانان ارزشی ندارد. امیدوارم بوفون این جام را بالای سر ببرد.

توتی

چیزهای زیادی می توان درباره توتی گفت. دیدن خداحافظی توتی مرا به یاد پنج سال پیش و خداحافظی ام با ورزشگاه یوونتوس انداخت. فکر نمی کنم نیاز به گفتن چیز دیگری باشد.

پست در تیم فعلی یوونتوس

نمی دانم در تیم فعلی یوونتوس در کجا قرار می گرفتم اما آماده هستم که یک ضربه آزاد حساس و سرنوشت ساز بزنم. آیا پیراهن شماره ۱۰ را به خاطر من در کاردیف خالی نگه داشتند؟ بله، این درست است. به طور تصادفی من بلیط هواپیما برای کاردیف خریدم. این بار حاضرم روی سکوها هم بنشینم.

شکست یوونتوس در ۴ فینال اروپایی پیاپی

طلسم برای بازیکنان و افرادی که به زمین می روند وجود ندارد. در جام جهانی ۲۰۰۶ همه فصل های ناامید کننده ای را پشت سر گذاشته بودیم اما هیچ کس به این مسائل فکر نمی کرد. شما در این شرایط تنها به بردن فکر می کنید.

تفاوت تیم فعلی با تیم فینالیست سال ۲۰۱۵

بنظر من تیم فعلی نسبت به سال ۲۰۱۵ از نظر سطح کیفی فرقی نکرده است. آن تیم با داشتن پوگبا، پیرلو، ویدال و مارکیزیو هافبکی در حد بارسلونا داشت. تیم فعلی بنظرم بالغ تر شده و از توانایی هایش بیشتر آگاه است. آن ها اروپایی بازی می کنند. بازیکنان به قهرمانی باور دارند. رئال ضعیف تر از بارسا در سال ۲۰۱۵ نیست. آن ها تیم قدرتمندی هستند و بازی سختی خواهد شد.

سه دلیل برای باور داشتن به قهرمانی

کیه لینی، بوفون و مارکیزیو. سه دوست، سه همبازی و سه مرد. آن ها برای یووه در سری بی بازی کردند و حالا باید کاری که از آن زمان شروع شد را برای یووه ، هواداران و همه اعضای باشگاه تمام کنند. بنظر من این قهرمانی معنای زیادی برای همه خواهد داشت. نمی توان تیم های نسل های مختلف را با هم مقایسه کرد اما اگر این تیم پس از ۶ اسکودتو پیاپی قهرمان اروپا شود توانسته کاری افسانه ای انجام دهد و تاریخ ساز شود. شاید دلیلی که آن ها شایسته قهرمانی هستند این باشد که همیشه به DNA این تیم و باشگاه باور داشتند. آن ها باور داشتند که یووه در لحظات سخت باز هم یووه است و به اوج باز می گردد. این اتفاق در نهایت رخ داد.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *