شما عکس‌ها و ویدیوهای بسیار خوب و مهمی در تلفن هوشمندتان دارید، اما وقتی می‌خواهید یک دستگاه نو بخرید یا این که حافظه تلفن شما بیش از اندازه پر شود چه کاری انجام می‌دهید؟ بهترین کار، این است که از محتوای حافظه تلفن بر روی فضای ذخیره ابری (کلاود) پشتیبان تهیه کنید. بهترین و آسان‌ترین روش این کار استفاده از اپلیکیشن‌های Google photos، Google drive و Dropboxx است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه استفاده از این اپلیکیشن‌ها آشنا شوید:

چگونه با استفاده از Google photos از عکس‌ها و ویدیوهای خود بر روی فضای ابری پشتیبان بگیریم؟

اگر یک گوشی هوشمند دارید، اپلیکیشن Google photos یکی از بهترین ابزارها برای مشاهده، ذخیره و تهیه نسخه پشتیبان از عکس‌های شما است. این اپلیکیشن عکس‌های شما را با فضای ذخیره حساب گوگل شما نیز همگام سازی می‌کند. از اینجا می‌توانید Google photos را دانلود کنید. پس از دانلود و نصب، باید به اپلیکیشن اجازه دسترسی به عکس‌ها و ویدیوهای داخل دستگاه را بدهید؛ سپس Backup and Sync را لمس کنید تا تصاویر شما بر روی فضای ابری بارگزاری شده و بتوانید از هر جایی به آنها دسترسی داشته باشید.

چگونه با استفاده از Google Drive از عکس‌ها و ویدیوهای خود بر روی فضای ابری پشتیبان بگیریم؟

۱- اپلیکیشن گالری گوشی را از صفحه خانگی یا منوی اپلیکیش‌ها اجرا کنید. در این مثال ما از  Google photos استفاده کردیم.

۲- عکسی را که می‌خواهید به Google drive آپلود کنید، لمس نموده و نگهدارید؛ با این کار می‌توانید چندین عکس را هم انتخاب کنید.

۳- دکمه اشتراک گذاری (Share) را لمس کنید. این دکمه معمولا در بالای صفحه ظاهر می‌شود.

۴- Save to drive را انتخاب کنید.

۵- Account را لمس کنید تا اکانتی را در Google drive که می‌خواهید عکس‌هایتان را روی آن آپلود کنید، انتخاب نمایید.

۶- Folder را لمس کنید تا پوشه داخلی دلخواه در Google drive انتخاب شود.

۷- پوشه دلخواه را لمس نموده و select folder را در گوشه سمت راست صفحه نمایش انتخاب کنید.

۸- Save را در گوشه سمت راست صفحه انتخاب کنید.

حالا عکس‌های شما در پوشه مورد نظر در Google drive خودتان ذخیره شده و از پایان کار، به وسیله نوتیفیکیشن آگاه می‌شوید. این اپلیکیشن مقدار ۱۵ گیگابایت فضای کلاود در اختیار شما قرار می‌دهد که با توجه به کیفیت و حجم تصاویر و ویدیوها، می‌توانید هزاران عکس و صدها ویدیو را ذخیره کنید؛ اما مهمترین مزیت استفاده از این فضا، دسترسی آسان به اطلاعات ذخیره شده از هر جای دنیا، به وسیله هر نوع دستگاه متصل به اینترنت است.

چگونه با استفاده از Dropbox از عکس‌ها و ویدیوهای خود بر روی فضای ابری پشتیبان بگیریم؟

Dropbox یک اپلیکیشن رایگان است و ۲ گیگابایت فضای ذخیره ابری را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از این اپلیکیشن، در واقع با یک تیر دو نشان می‌زنید! یک حساب کاربری باز کنید و اپلیکیشن را برای موبایل  و کامپیوتر دانلود کنید. حالا برای تهیه نسخه پشتیبان از عکس‌ها و ویدیوهای خود آماده هستید و از این پس می‌توانید توسط هر دستگاه متصل به اینترنت، به آنها دسترسی داشته باشید.

ابتدا برای داشتن حساب کاربری باید ثبت نام کنید؛ به این منظور به وبسایت Dropbox مراجعه نمایید. این کار با هر مرورگری قابل انجام است. سپس اپلیکیشن‌ها را بر روی  موبایل و کامپیوتر نصب کرده و تا پایان فضای ذخیره سازی از آن استفاده کنید. به این منظور مراحل زیر را انجام دهید:

۱- اپلیکیشن Dropbox را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید.

۲- اپلیکیشن را از صفحه خانگی یا منوی اپلیکیشن‌ها اجرا کنید.

۳- sign in را انتخاب کنید.

۴- آدرس ایمیل و رمز ورود را وارد نمایید.

۵- sign in را انتخاب کنید.

۶- دکمه add را انتخاب کنید؛ این دکمه به شکل علامت مثبت داخل یک دایره آبی دیده می‌شود.

۷- Upload photos or videos را انتخاب کنید.

۸- عکس‌ها و ویدیوهایی را که می‌خواهید آپلود کنید، انتخاب نمایید.

۹- Upload را از گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش لمس کنید.

به این ترتیب عکس ها و ویدیوهایتان به Dropbox آپلود می‌شوند و می‌توانید به وسیله سایر دستگاه‌های متصل به اینترنت، به آنها دسترسی داشته باشید. اگر از اپلیکیشن Dropbox در کامپیوتر استفاده می‌کنید، فقط کافی است که مانند تمامی فایل‌ها، عکس‌ها و ویدیوها را هم باز و ذخیره کنید.

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *