کارگردان «آخرین جدای» به دنبال اخراج «جیمز گان» از دیزنی 20000 توئیت خود را حذف کرد

دیزنی هفته گذشته با قطع همکاری با «جیمز گان» نویسنده و کارگردان «محافظین کهکشان» به خاطر کشف توئیت‌های قدیمی و غیراخلاقی او، خواسته یا ناخواسته قوانین تازه‌ای وضع کرد. این اقدام استودیو بسیاری از اعضای هالیوود را نگران کرد، و افرادی مانند «رایان جانسون» کارگردان «جنگ ستارگان: آخرین جدای» را واداشت تا توئیت‌های خطرناک و قدیمی خود را حذف کنند.

جانسون سال‌هاست که در توئیتر فعالیت مستمری دارد و از این طریق ارتباط نزدیکی با هواداران برقرار می‌کند. پس از انتشار «آخرین جدای» گروه اندکی از هواداران افراطی به برخی از انتخاب‌های فیلمساز اعتراض کردند و آروز کردند جانسون با این فیلم به موفقیت نرسد. با وجود این نفرت‌پراکنی‌ها، جانسون همیشه پاسخ همه مخاطبین را نداد و حتی با مخالفین فیلم محترمانه برخورد کرد.

کانال یوتوب «جان از جنگ ستارگان می‌گوید» با انتشار تصاویری تغییراتی که در توئیتر جانسون رخ داده را اثبات کرده و نشان می‌دهد که تعداد توئیت‌های جانسون پیش از اخراج گان به عدد ۲۲۰۰۰ می‌رسیده اما اکنون این عدد فراتر از ۱۱۰۰ نمی‌رود. جانسون اگرچه علت این پاکسازی توئیتری را بیان نکرده، اما به نظر می‌رسد که اقدام وی مستقیماً به نحوه برخورد دیزنی با توئیت‌های گان مرتبط باشد که البته چندین سال قبل ارسال شده بودند، اما بهرحال دیزنی واکنش تندی به آن نشان داد.

جانسون در مورد این اقدام خود با اشاره به اینکه هیچکس او را به چنین کاری امر نکرده می‌گوید، «فکر نمی‌کنم هیچوقت توئیت‌های ناجوری ارسال کرده باشم، اما مسئله نُه سال متن مکتوب است که اکثرشان یک بار مصرف‌اند. اگر قرار باشد ترول‌ها از آن برای تخریب [شخصیت‌ها] استفاده کنند، به نظر می‌رسد انجام این کار ضرری نداشته باشد.»

توئیت‌های قدیمی «دن هارمون» یکی از نویسندگان انیمیشن «ریک و مورتی» و چند چهره‌ی هالیوودی دیگر در هفته‌های گذشته هدف حمله ترول‌ها قرار گرفته است. «دیزی ریدلی» بازیگر «آخرین جدای» هم که مراسمی پیرامون مسئله کنترل سلاح اظهار نظر کرده بود، از طرف کاربران شبکه‌های اجتماعی ریاکار خوانده شد، چرا که همزمان با اعلام چنین مواضعی در فیلمی بازی می‌کرد که حاوی صحنه‌های خشونت‌آمیز بود. ریدلی در واکنش به این اعتراضات حساب توئیتر خود را غیرفعال کرد. اخیراً هم «کلی ماری ترن» دیگر بازیگر «آخرین جدای» پس از ماه‌ها تحمل بی‌احترامی‌های جنسیتی و نژادی در مورد کاراکترش در فیلم، حساب توئیترش را حذف کرد.

جانسون در حال حاضر مشغول نگارش فیلمنامه‌‌ای برای سه‌گانه‌ی جدید «جنگ ستارگان» است.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *