کارگردان ددپول 2 «اژدها وارد می‌شود» بروس لی را بازسازی می‌کند

«دیوید لیچ» کارگردان «ددپول ۲» برای کارگردانی بازسازی فیلم رزمی «اژدها وارد می‌شود» محصول ۱۹۷۳ با بازی به یاد ماندنی «بروس لی» وارد مذاکره شد. این فیلم در دهه ۷۰ میلادی به یک فیلم پرفروش تبدیل شد، اما اکران آن با تراژدی همراه بود چرا که به فاصله کمی پس از مرگ لی روی پرده رفت. ۲۰ جولای گذشته، چهل و پنجمین سالگرد مرگ او بود.

در فیلم «اژدها وارد می‌شود»، یک هنرمند رزمی کار برای شرکت در تورنومنت کاراته به جزیره‌ای سفر می‌کند که متعلق به «هان» قاچاق‌چی مواد مخدر است و او از این تجمع به منظور قاچاق مواد به سراسر دنیا استفاده می‌کند. اما قهرمان قصه انگیزه‌های خاص خودش را دارد: انتقام. او متوجه می‌شود که خواهرش جانش را در همین جزیره هان از دست داده و گروهی از افراد هان به او تجاوز کرده‌اند.

«جان سکسان» و هنرمندان رزمی کار «جیم کلی»، «باب وال» و «بولو یونگ» به صحنه‌های مبارزه آن فیلم اعتبار بخشیدند. سازندگان «اژدها وارد می‌شود» با تقلید از چندگانه‌های تریلر آن روزگار مانند «جیمز باند»، چند فیلم دیگر رزمی را هم به تولید رساندند اما افسوس که دیگر لی در بین ما نبود که در آن‌ها به ایفای نقش بپردازد.

پس از عرضه این فیلم مدارس کاراته متعددی در ایالات متحده دایر شدند و فیلم‌های زیادی با بازیگرانی که به لی شباهت داشتند به تولید رسیدند که البته هیچگاه به در سطح آثار او نبودند.

برادران وارنر از سال‌ها قبل در پی بازسازی این اثر کلاسیک بود و فیلمسازانی چون «اسپایک لی» و «برت رتنر» به این پروژه نزدیک شدند، اما سرانجام صندلی کارگردانی به لیچ رسید. لیچ جدا از «ددپول ۲» در کارگردانی «جان ویک» هم مشارکت کرده و «بلوند اتمی» را نیز با همکاری «شارلیز ترون» ساخته است.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *