خب یکی از مواردی که به عقیده روانشناسان مانع رسیدن به موفقیت میباشد همین افزایش وزن و چاقی میباشد . اما برای کاهش وزن و رسیدن به موفقیت چه راهکار هایی وجود دارد ؟

رژیم گرفتن کار آسانی نیست. شاید تصور کنید هدف اصلی رژیم خوردن غذاهای سالم است اما مهم وفق دادن خود با عادت های غذایی جدید است. برای این که فرآیند کاهش وزن های اضافی راحت تر شود این ۶ ترفند را به کار ببرید.

کاهش وزن و رسیدن به موفقیت

همیشه کوچک ترین غذا را سفارش دهید

منوی غذا را با دقت بخوانید. حتی اگر در رستوران های فست فود که انواع غذاهای ناسالم دارند. از بین همبرگر مینی و دوبل کمترین را انتخاب کنید. معمولا کسانی که غذای اصلی سفارش نمی دهند حتی اگراحساس سیری هم داشته باشند هر چه سر میز غذا باشد می خورند. پس به جای حذف غذای اصلی کوچک ترینش را سفارش بدهید.

خوش بین باشید تا افکارتان مثبت شود

تنها روی افکار خوب تان افزایش تمرکز به خرج دهید و اهداف تان را به روشی مثبت مثل مانترا تکرار کنید. به عنوان مثال: “نیم کیلو کم کردم این عالیه” “آهسته ولی مطمئن” من می توانم به دسر نه بگویم” “من می توانم کمتر غذا بخورم” این جملات خوش بینانه به شما کمک می کند با نگرشی مثبت به اهداف تان برسید.

تنها غذا بخورید /کاهش وزن و رسیدن به موفقیت

هنگامی که می خواهید در برنامه غذایی تان تغییر ایجاد کنید از دوستان و خانواده می خواهید که در این راه کمک تان کنند. البته از نظر علمی ثابت شده کسانی که گروهی غذا می خورند بیشتر پرخوری می کنند چون زمان بیشتری سر میز غذا می گذرانند و علاوه بر این هنگام صحبت کردن و خندیدن نمی توان مقدار غذا خوردن را کنترل کرد. حتما نیاز نیست که هنگام غذا خوردن تنها باشید اما سعی کنید همان مقداری که قرار است بخورید را سر میز بیاورید. با این کار بدون این که نگران مقدار غذایی که می خورید باشید از گفتگوها لذت می برید.

کاهش وزن و رسیدن به موفقیت

هر وقت گرسنه بودید موز را بو کنید

شاید این به نظر کمی احمقانه برسد اما ثابت شده که بو کردن غذاهایی چون سیب، نعناع و موز می تواند ذهن را گول بزند و باور کند که در حال خوردن هستید. در یکی از تحقیقات که بیش از ۳۰۰۰ نفر در آن شرکت داشتند وقتی هنگام گرسنگی موز را بو می کردند کم اشتها می شدند.

آبی رنگ جدیدتان باشد /کاهش وزن و رسیدن به موفقیت

تحقیقات علمی نشان داده است که رنگ آبی باعث کاهش اشتها می شود. پس کمی تغییر ایجاد کنید. به عنوان مثال سفره آبی، بشقاب یا لیوان های آبی استفاده کنید. این روانشناسی رنگ هاست. خیلی از رنگ ها اشتها را بالا می برند اما آبی اشتها را کم می کند.

در مقابل آینه غذا بخورید /کاهش وزن و رسیدن به موفقیت

اشتباه نکنید این کار احمقانه و بی فایده نیست. علم ثابت کرده است که اگر هنگام غذا خوردن رو به روی آینه بایستید مقدار غذایی که می خورید یک سوم کاهش پیدا می کند.

wikiravan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *