کناره‌گیری نویسندگان Game of Thrones از سه‌گانه‌ جدید «جنگ ستارگان»

در حالی که به تازگی تریلر جدید سریال «مندلوریایی» (The Mandalorian) منتشر شد، هالیوود ریپورتر گزارش می‌دهد که «دیوید بنیاف» و «دن وایس» زوج نویسنده‌ی «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) شبکه‌ی HBO از نویسندگی سه‌گانه‌ی جدید «جنگ ستارگان» برای دیزنی و لوکاس‌فیلم کناره‌گیری کرده‌اند. اولین قسمت از این چندگانه قرار بود در سال ۲۰۲۲ اکران شود.

این دو با انتشار بیانیه‌ای مشترک می‌گویند: «ما عاشق جنگ ستارگانیم… وقتی جورج لوکاس آن را بنا کرد، ما را نیز بنا می‌کرد. گفتگو با او در مورد جنگ ستارگان و گروه فعلی سازندگان چندگانه بهترین لحظات زندگی ما را رقم زد. ما تا ابد مدیون این داستان که همه‌چیز را تغییر داد خواهیم بود… ساعات روز محدودند و ما احساس می‌کنیم که نمی‌توانیم به قدر کافی برای جنگ ستارگان و دیگر پروژه‌های‌مان در نت‌فلیکس وقت صرف کنیم. بنابراین در کمال تأسف باید کناره‌گیری کنیم.»

«کیتلین کندی» مدیر لوکاس‌فیلم نیز در این باره می‌گوید: «دیوید بنیاف و دن وایس در قصه‌گویی مهارت بسیاری دارند. ما امیدواریم که وقتی بار مسؤلیت‌های‌شان کمتر شد بتوانند روی جنگ ستارگان تمرکز کنند.»

بنیاف و وایس پس از جنجال‌های فصل هشتم «بازی تاج‌وتخت» سعی کردند به اعتراضات واکنشی نشان ندهند و حتی حضور در نمایشگاه کامیک-کان را هم در لحظات آخر لغو کردند. آن‌ها تابستان گذشته قراردادی ۹ رقمی با نت‌فلیکس به امضاء رسانده‌اند و بنابر اظهارات اخیرشان به نظر می‌رسد که همین قرارداد موجب خروج نویسندگان از «جنگ ستارگان» شده باشد. با این حال، وضعیت این دو به «کالین ترورو» شباهت دارد. کارگردان «دنیای ژوراسیک» نیز قرار بود در مقطعی «جنگ ستارگان ۹» را کارگردانی کند اما به دنبال اختلاف نظر با تهیه‌کنندگان بی سروصدا اخراج شد.

«کریس میلر» «فیل لرد» نیز در اقدام مشابه دیگری از فیلم فاجعه‌بار «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» کناره‌گیری کردند و کارگردانی را به «ران هاوارد» سپردند. تردیدی وجود ندارد که بنیاف و وایس به شدت درگیر پروژه‌های نت‌فلیکس خواهند بود، اما دیزنی استودیویی است که به هیچ وجه حاضر نیست فیلم‌های غیر-مارولی خود را به حاشیه ببرد.

«جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» که آخرین قسمت از داستان «لوک اسکای‌واکر» است کریسمس امسال در سراسر دنیا اکران می‌شود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *