آخرین اطلاعات از دنباله‌ی Joker، «تاد فیلیپس»: هیچ قراردادی به امضاء نرسیده

گمانه‌زنی‌های بی‌پایان در مورد تولید دنباله‌ی «جوکر» (Joker) با انتشار گزارش «هالیوود ریپورتر» در تاریخ چهارشنبه ۲۰ نوامبر به بالاترین حد خود رسید. در آن گزارش‌ها آمده بود که برادران وارنر در حال توسعه‌ی دنباله‌ای برای «جوکر» است و «تاد فیلیپس» کارگردان فیلم در تاریخ ۷ اکتبر با «توبی امریک» مدیر استودیو ملاقات کرده است تا «داستانی در مورد پیشینه‌ی شخصیت‌های دی‌سی» بسازد. اما برخی دیگر منابع مدعی شدند که این دیدار هرگز صورت نگرفته و هیچ قراردادی با «واکین فینیکس» و فیلیپس به امضاء نرسیده است. فیلیپس پنجشنبه گذشته در مصاحبه‌ی جدیدی به این شایعات واکنش نشان داد.

کارگردان «جوکر» در مورد جلسه‌ی ۷ اکتبر می‌گوید: «راستش را بخواهید هیچ جلسه‌ای در تاریخ ۷ اکتبر با حضور من برگزار نشده. اولاً، اگر با من و کارنامه‌ام آشنایی داشته باشید می‌دانید که روش من این‌گونه نیست. من یک کمدی پرفروش به نام «خماری» برای برادران وانر ساخته‌ام و ناگهان به تولیدکننده‌ی کمدی تبدیل نشده‌ام. بردلی [کوپر] و من در استودیوی برادران وارنر کمپانی فیلمسازی داریم. ۱۵ یا ۱۶ سال است که با وارنرها همکاری می‌کنم. ما در تمامی اوقات تنها دو پروژه در حال توسعه داریم، نه مثل بعضی ۴۰ پروژه به صورت همزمان. من کسی نیستم که بگوید این ۴۰ عنوان را خواهم ساخت. انرژی این کار را ندارم.»

فیلیپس پیش از آغاز توسعه‌ی «جوکر»، تنها ایده‌ی تولید چند فیلم تلخ‌تر و شخصیت‌-محور براساس کتاب‌های کامیک به استودیو پیشنها کرده بود. او می‌گوید: «وقتی ایده‌ی «جوکر» را مطرح کردم، قصد نداشتم تنها یک فیلم بسازم، پیشنهاد کردم که یک لیبل به کلی متفاوت ساخته شود. به سرعت پاسخ منفی دادند و این برای من قابل درک بود. من که هستم که از راه نرسیده بخواهم لیبلی برای یک استودیوی بزرگ آغاز کنم؟ اما گفتند بیا این یک فیلم را بساز.»

فیلیپس می‌گوید برای دنباله‌ی «جوکر» در مقطع فعلی نه قراردادی به امضا‌ء رسیده و نه فیلمنامه‌ای به نگارش درآمده، اما به معنای این نیست که گزینه‌ی تولید دنباله روی میز وجود ندارد. این فیلم بیش از ۱ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخته و به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ با درجه‌ی سنی بزرگسال و سودآورترین فیلم اقتباس شده از کتاب‌های مصور تبدیل شده است. فیلیپس می‌گوید: «من و واکین از دومین هفته‌ی فیلمبرداری علناً از احتمال تولید دنباله حرف زده‌ایم، زیرا صحبت در این باره لذت‌بخش است. اما آن گزارش [هالیوود ریپورتر] به چیزهای دیگری اشاره داشت که راستش حقیقت نداشتند. نمی‌دانم این بحث‌ها از کجا شروع شده.»

در گزارش هالیوود ریپورتر آمده است که ممکن است برادران وارنر برای کارگردانی «جوکر» تا ۱۰۰ میلیون دلار به فیلیپس پرداخت کند. کارگردان می‌گوید: «حقیقت ماجرا در مورد دنباله این است: واکین و من در کنفرانس‌های مطبوعاتی – از تورنتو گرفته تا ونیز و جاهای دیگر – گفتیم در موردش حرف زده‌ایم، البته این صحبت‌ها به میز شام محدود می‌شد و هرگز قراردادی در کار نبود تا دنباله‌ای بنویسیم، هرگز قرار نبوده واکین در دنباله‌ای بازی کند.»

فیلیپس پیش‌تر در مصاحبه با لس آنجلس تایمز هم تأکید کرده بود که در مقطع کنونی هیچ پروژه‌ای در مورد «جوکر» در حال توسعه ندارد. «واکین فینیکس» نیز گفته بود که به اعتقاد او شخصیت «آرتور فلک» چنان غنی است که به راحتی می‌تواند در بسیاری از فیلم‌های کلاسیک جا داده شود. او می‌گوید: «گفتم می‌توان این شخصیت را برداشت و در هر فیلمی قرارش داد. بنابراین ما با همکاری عکاس پروژه تصاویری طراحی کردیم و «جوکر» را با فتوشاپ در ۱۰ فیلم کلاسیک قرار دادیم: «بچه‌ی رزماری»، «گاو خشمگین»، «ینتل». اگر پوسترها را می‌دیدید با خود می‌گفتید: «حاضرم این فیلم را تماشا کنم. «ینتل» با «جوکر»؟ فوق‌العاده است!»

فینیکس و فیلیپس هر دو تأکید کرده‌اند لحن دنباله‌ی «جوکر» در صورتی که به تولید برسد بسیار با قسمت اول متفاوت خواهد بود. فینیکس در جشنواره‌ی فیلم سانتا باربارا فاش کرده بود که در میان صحنه‌های حذف‌شده‌ی «جوکر» که البته طبق گفته‌ی کارگردان عرضه نخواهند شد، صحنه‌‌ای مربوط با وان حمام وجود داشت که حتی نمی‌شد آن را در یک فیلم با رده‌ی سنی بزرگسال جای داد. او می‌گوید این زنندگی نه به خاطر مسائل جنسی بلکه به سبب جنون‌آمیز بودنش بوده است. فینیکس پیش از این گفته بود که بسیاری از صحنه‌های «جوکر» در اتاق تدوین حذف شده‌اند و هواداران نباید منتظر انتشار آن‌ها باشند، چرا که او فیلمی که در نظر داشته را ساخته و اکران کرده است.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *