«آرون سورکین»: دنباله‌ی «شبکه‌ی اجتماعی» باید ساخته شود

نزدیک به یک دهه از انتشار فیلم «شبکه‌ی اجتماعی» (The Social Network) با نویسندگی «آرون سورکین» و کارگردانی «دیوید فینچر» می‌گذرد، عطش استودیوی سونی/کلمبیا هیچگاه برای تولید دنباله‌ی آن فروکش نکرد. سورکین اخیراً در مصاحبه‌ای با «اسوشیتد پرس» فاش می‌کند که «اسکات رودین» تهیه‌کننده‌ی فیلم دائماً او را به نگارش دنباله‌ی فیلم «شبکه‌ی اجتماعی» ترغیب می‌کند.

سورکین می‌گوید: «چندین ایمیل از طرف او دریافت کرده‌ام و مقاله‌ای پیوست شده به آن با این عنوان که «آیا زمان تولید قسمت دوم فرانرسیده؟»» این نویسنده‌ی ۵۷ ساله همچنین به رسوایی‌ هک، و  فروش اطلاعات خصوصی کاربران به شرکت «کمبریج آنالیتیکا» توسط فیسبوک در سال‌های پس از انتشار فیلم اشاره می‌کند و می‌گوید این مسائل مختلف می‌تواند دستمایه‌ اثری دراماتیک و سرگرم‌کننده قرار بگیرد.

سورکین می‌گوید: «پیش از هر چیز باید بگویم که در حال حاضر بسیار بیشتر از سال ۲۰۰۵ در مورد فیسبوک اطلاعات دارم، و می‌دانم که باید دنباله‌ای در کار باشد. اتفاقات بسیار جالب توجه، و حوادث دراماتیک بسیاری پس از پایان فیلم ما و بسته شدن پرونده‌ی «برادران وینکلواس» و «ادواردو ساورین» روی داده است.»

قسمت اول فیلم در اکتبر سال ۲۰۱۰ به اکران درآمد و یکی از تحسین‌شده‌ترین آثار منتشر شده در آن سال تبدیل شد. این فیلم در پایان نامزد هشت جایزه‌ی اسکار شد و سه جایزه از جمله بهترین فیلمنامه‌ی اقتباسی، بهترین موسیقی متن و بهترین تدوین را تصاحب کرد. «شبکه‌ی اجتماعی» در فهرست‌های بسیاری برای برترین آثار قرن بیست و یکم نیز قرار گرفت و با فروش ۲۲۵ میلیون دلاری در سراسر دنیا با بودجه‌ی ۴۰ میلیون دلاری و افتتاحیه‌ی ۱۳ میلیون دلاری در نزد مخاطبین هم اثری محبوب شد.

سورکین اخیراً «کشتن مرغ مقلد» را برای برادوی اقتباس کرده و در سال گذشته فیلم «بازی مالی» (Molly’s Game) را با بازی «جسیکا چستین» به عنوان اولین فیلم بلندش در مقام کارگردان روی پرده داشته است. او قصد داشت فیلمنامه‌ی «محاکمه‌ی هفت شیکاگویی» (The Trial of the Chicago 7) را که از مدت‌ها قبل به نگارش درآورده کارگردانی کند، اما توسعه‌ی این پروژه ماه گذشته به علت مسائل مالی متوقف شد. وی اخیراً در مورد احتمال احیای سریال «بال غربی» (The West Wing) نیز سخن گفته بود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *