آزمایش فناوری 5 جی در یک قطار در حال حرکت توسط سامسونگ و KDDI

شرکت ژاپنی KDDI یکی از فعالان مخابراتی در جهان به شمار می‌رود که اخیرا تکنولوژی ۵ جی را در یک قطار در حال حرکت با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت با موفقیت آزمایش کرده است؛ در این آزمایش تبادل سیگنال بین ماهواره با گیرنده در زمین (Downlink) و بین فرستنده با ماهواره (Uplink) با موفقیت انجام شد و طبق ادعای سامسونگ و KDDI، بیشینه‌ی سرعت دیتا ۱.۷ گیگابیت بر ثانیه در این آزمایش ثبت شده است.

تجهیزات مختلفی برای عملیاتی ساختن راه‌ حل پیوسته‌ی‌ سامسونگ در ارائه‌ی شبکه‌ی نسل پنجم مورد استفاده قرار گرفته است؛ این راه‌ حل هنوز به‌صورت تجاری مطرح نشده و نمونه‌ی پیش از تجاری‌سازی محسوب می‌شود. روتر 5G، یک رادیوی 5G، شبکه‌ی دسترسی رادیوی مجازی و هسته، مواردی هستند که برای پیاده‌سازی این راه‌ حل استفاده شده است. در تست انجام‌شده برخی از ویژگی‌های مورد انتظار از ارتباط نسل پنجم مانند تأخیر کم (به این معنی که شبکه با تأخیر بسیار اندک به فرامین پاسخ می‌دهد)، Throughput (میزان داده‌ی انتقال داده‌شده در شبکه) و دیگر ویژگی‌های کلیدی با موفقیت آزمایش شد.

۵ جی

در کنار انتقال اطلاعات بین ماهواره و گیرنده، با شبکه‌ی ۵ جی ویدئوهای 8K توسط تجهیزات موجود در قطار دانلود و ویدئوی‌های 4K گرفته‌شده با دوربین روی قطار نیز با موفقیت آپلود شد. یانگ‌کی کیم، رئیس بخش کسب‌وکارهای شبکه‌ی سامسونگ، معتقد است:

ارتباطات نسل پنجم قادر به تغییر دورنمای کاربران در زندگی روزمره است. موفقیت امروز ما نتیجه‌ی تحقیقات مشترک با KDDI است. ما به تحقیقات و تلاش خود برای دستیابی به شبکه‌های نسل بعدی و موارد استفاده از آن ادامه خواهیم داد.

یوشیاکی اوکیدا از KDDI معتقد است که تا سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه‌ی سرویس‌های نسل پنجم توسط این شرکت خواهیم بود. این آزمایش در شهری نزدیک به توکیو، پایتخت ژاپن و در روزهای ۱۷ تا ۱۹ اکتبر امسال انجام شده است.

تانی کال

برگرفته از PHONEARENA

زومیت

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *