«آزیا آرجنتو»، یکی از رهبران جنبش MeToo به آزار جنسی متهم شد

«آزیا آرجنتو»، بازیگر و فیلم‌ساز هالیوودی پس از گذشت یک سال از جنبش «#MeToo» خود را آن‌سوی دیوار این جنبش دید. به گزارش نیویورک تایمز چند ماه پس از اتهام آزار جنسی به «هاروی واینستین»، «آرجنتو» مجبور به پرداخت جریمه به بازیگر جوانی که این اتهام را به او زد شد. رئیس پلیس شهر لس آنجلس اعلام کرد که در حال انجام تحقیقات بیشتر در این مسئله برای روشن کردن تمام جوانب آن هستند. «آرجنتو» از اولین کسانی بود که به «هاروی واینستین» یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌سازان هالیوود و عضو کمیته اسکار اتهام آزار جنسی زد و مدتی است که از رهبران جنبش «#MeToo» است. به گزارش نیویورک تایمز، «جیمی بنت» بازیگر و موزیسین مدعی شده که «آزیا آرجنتو» در سال 2013 زمانی که او 17 سال و «آرجنتو» 37 ساله بود با او رابطه برقرار کرده است. در این گزارش آمده که «بنت» مدعی شد که این اتفاق در هتلی در کالیفرنیا افتاده که سن مجاز این نوع رابطه 18 سال است. «بنت» در فیلم «The Heart Is Deceitful Above All Things» نقش پسر «آرجنتو» را بازی می‌کرد.

تایمز اعلام کرده که این اطلاعات توسط ایمیلی پنهان از شخصی ناشناس برای آن‌ها فرستاده شده که همراه این اطلاعات یک سلفی از این دو شخص در تخت نیز وجود داشت. به عنوان بخشی از قرارداد «بنت» که اکنون 22 سال دارد عکس‌ها و حق کپی رایت آن‌ها را به خانم «آرجنتو» واگذار کرد و سه نفر اصل بودن آن‌ها را تائید کردند. «بنت» در ابتدا مبلغ 3.5 میلیون دلار از «آرجنتو» درخواست کرد که در نهایت مبلغ دریافتی بر 380 هزار دلار موافقت شد. این خبرگزاری از زمان انتشار خبر به دنبال «آرجنتو» بوده تا نظرات او را در این رابطه بداند اما شخصی از دفتر وکیل این خانم اعلام کرد که او هیچ نظری در این رابطه نخواهد داد. «بنت» نیز از مصاحبه با نیویورک تایمز خودداری کرد و وکیلش «گوردون ساترو» در ایمیلی به این خبرگزاری اعلام کرد:

جیمی در روزهای آینده به کار اصلی خود باز خواهد گشت و روی حرفه موسیقی‌ خود تمرکز خواهد کرد.

«ساترو» همچنین بیانیه‌ای برای خبرگزاری سی‌ان‌ان فرستاد:

موکل من، «جیمی بنت» علاقه‌ای به صحبت کردن درباره اتفاقات چاپ شده در خبرگزاری نیویورک تایمز ندارد. در عین حال تا زمانی که ما وقایع را کاملاً بررسی کنیم از شما می‌خواهیم که کمی فضا به ما بدهید و اجازه دهید که این اتفاقات را هضم کنیم. جیمی در طی 24 ساعت آینده تصمیم قطعی خود را درباره پاسخ دهی خواهد گرفت و ما از شما خواستاریم که تا آن زمان به حریم شخصی او احترام بگذارید. بیانیه رسمی جیمی از دفتر وکالت من اعلام خواهد شد.

«هاروی واینستین» در دادگاه ادعای بی گناهی از تمام ادعاها کرده است و هم اکنون با وثیقه 1 میلیون دلاری آزاد است. «آرجنتو» در جشنواره کن سخنرانی درباره «واینستین» داشت. وکیل آقای «واینستین» پس از انتشار خبر «آرجنتو» در طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

این خبر بسیار شرایط را طعنه دار کرده زیرا «آزیا آرجنتو» از جمله فعال‌ترین کسانی بود که بر علیه آقای «واینستین» کار می‌کرد. شاید زمان بندی این اتفاق‌ها از همه جالب‌تر است زیرا تقریباً زمانی که خانم «آرجنتو» موکل من را متهم کرد خودش در پروسه حل کردن پرونده تجاوز به یک نوجوان بود. باید به این مسئله نیز اشاره کرد که رابطه ایشان با آقای «واینستین» یک رابطه با اجازه دو طرف انسان بالغ بود که مدت 4 سال به طول انجامید. این اخبار بیانگر این هستند که چقدر اتهامات ایشان بر اساس حقیقت بوده است.

«آزیا آرجنتو» دوست دختر آشپز، «آنتونی بوردین» بود که به تازگی در سن 61 سالگی جان خود را گرفت. «رز مک‌گوون» بازیگری که در شروع اتهامات علیه «واینستین» با «آرجنتو» همراه بود نیز تأسف خود را از این خبر در توئیتی اعلام کرد:

من با «آزیا آرجنتو» 10 ماه پیش آشنا شدم. آشنایی ما به خاطر درد مشترک شناخت ما از «هاروی واینستین» بود. حس می‌کنم قلبم شکسته است. من فعالیتم را به نفع تمام کسانی که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند ادامه خواهم داد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *