خانه ورزش اخبار ورزش آشنایی با ورزشگاه های محل برگزاری جام جهانی جوانان ۲۰۱۷ کره جنوبی؛ زیبا، مدرن و مجهز

آشنایی با ورزشگاه های محل برگزاری جام جهانی جوانان ۲۰۱۷ کره جنوبی؛ زیبا، مدرن و مجهز

0

این رقابتها از روز شنبه در کشور کره جنوبی و با شرکت ۲۴ تیم از قاره های مختلف برگزار می شود؛ شش شهر کره جنوبی میزبان بازی های این دوره خواهند بود. اینچئون، سووان، چئونان، دائجون، جئونجو و جزیره جیجو شهرهای محل برگزاری دیدارهای جام جهانی جوانان ۲۰۱۷ کره جنوبی خواهند بود که در این گزارش با این شهرها و ورزشگاه های محل برگزاری بازیها بیشتر آشنا می شویم.

چئونان

چئونان یکی از شهرهای فوتبال خیز در کره جنوبی است که مردم آن علاقه زیادی به این رشته دارند. در جریان رقابت های جام جهانی جوانان زیر ۱۷ سال که در سال ۲۰۰۷ در کره جنوبی برگزار شد، چئونان در آن دوره میزبان هفت بازی در ورزشگاه باک سئوک بود و تماشاگران زیادی را به ورزشگاه کشاند که رکورد بیشترین حضور تماشاگر در بازی های این رده سنی را به خود اختصاص داد و همچنان این رکورد را در اختیار دارد. تیم ملی کره جنوبی هم در دو سه سال گذشته چند بازی در این ورزشگاه برگزار کرده که از آن جمله می توان به دیدار برابر مالی در سال ۲۰۱۳ و پاراگوئه در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد. گرچه این ورزشگاه که در سال ۲۰۰۱ ساخته شد، حدود ۲۶ هزار صندلی برای تماشاگران دارد، اما این امکان وجود دارد که حتی تا ۳۰ هزار نفر از نزدیک به تماشای مسابقات بنشینند.

سووان

این شهر تا کنون سه بار میزبان تورنمنت های فیفا بوده و عملکرد موفقی در این زمینه داشته است؛ رقابت های جام کنفدراسیونها ۲۰۰۱، جام جهانی ۲۰۰۲ و جام جهانی زیر ۱۷ سال ۲۰۰۷. تیم فوتبال سووان سامسونگ بلووینگز که از تیم های مطرح و شناخته شده در سطح قاره آسیا به شمار می رود، متعلق به این شهر است. وجود این تیم پرافتخار در شهر سووان و کسب عناوین مهم قهرمانی از جمله دو بار قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا و دو بار قهرمانی در سوپر کاپ آسیا، عامل مهم و تأثیرگذاری برای علاقه شدید مردم این شهر به فوتبال به حساب می آید. این ورزشگاه با ظرفیت حدود ۴۳ هزار نفر در فاصله حدود ۴ کیلومتری بخش شمالی شهر سووان قرار دارد.

جئونجو

استادیوم جام جهانی شهر جئونجو در رقابت های جام جهانی ۲۰۰۲ میزبان دو بازی از مرحله گروهی و یک بازی مرحله یک هشتم نهایی بود. دیدار افتتاحیه این دوره از مسابقات در این ورزشگاه ۴۲ هزار نفری برگزار خواهد شد. کره جنوبی دو بازی خود در مرحله گروهی را در این ورزشگاه برگزار می کند. این ورزشگاه محل برگزاری بازی های خانگی تیم فوتبال جونبوک موتورز کره جنوبی است که از باشگاه های مطرح و قدرتمند لیگ حرفه ای این کشور به شمار می رود.

اینچئون

این شهر میزبان سه بازی از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۰۲ بود؛ البته این بازیها در مجموعه ورزشی موناک واقع در این شهر برگزار شد. اما در جام جهانی جوانان بازیها در مرکز توسعه فوتبال اینچئون انجام خواهد شد. این ورزشگاه ۲۰ هزار نفری که در سال ۲۰۱۲ عملیات ساخت آن به پایان رسید، محل برگزاری دیدارهای خانگی تیم اینچئون یونایتد است. اینچئون در سال ۲۰۱۴ میزبان بازی های آسیایی بود و از زیرساخت های بسیار خوبی برخوردار است.

دائجون

استادیوم جام جهانی دائجئون میزبان سه بازی در رقابت های جام جهانی ۲۰۰۲ بود که یکی از این دیدارها بسیار پرحاشیه بود و انتقادات زیادی نسبت به آن بازی صورت گرفت. دیدار تیم های کره جنوبی و ایتالیا در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۰۲ که با برتری دو بر یک سرخپوشان کره ای به پایان رسید، در همین ورزشگاه برگزار شد. این ورزشگاه ۴۲ هزار نفری در سال ۲۰۰۱ تکمیل شد و بیش از هر چیز یادآور گل طلایی آن یونگ هوان به جیانلوئیجی بوفون و صعود کره جنوبی به یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۰۲ است.

جیجو

استادیوم جام جهانی در جزیره زیبای جیجو یکی از ورزشگاه های محل برگزاری بازی های جام جهانی جوانان خواهد بود؛ این ورزشگاه در سال ۲۰۰۲ هم میزبان سه بازی جام جهانی بود و پس از آن در سال ۲۰۰۷ هم از این ورزشگاه به منظور برگزاری جام جهانی زیر ۱۷ سال استفاده شد. تیم ملی جوانان ایران دو دیدار نخست خود برابر کاستاریکا و زامبیا را در این استادیوم برگزار خواهد کرد. این ورزشگاه ابتدا با ظرفیت ۴۲ هزار نفر ساخته شد، اما بعداً ظرفیت آن به حدود ۳۰ هزار نفر کاهش یافت. این ورزشگاه ۱۴ متر پائین تر از سطح زمین ساخته شده تا وزش بادهای تند در این جزیره تأثیر زیادی در برگزاری مسابقات فوتبال نداشته باشد. استادیوم جام جهانی در جزیره جیجو محل برگزاری دیدارهای خانگی تیم فوتبال جیجو یونایتد کره جنوبی است که در این دوره از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به عنوان تنها نماینده فوتبال کره جنوبی از گروه خود صعود کرد و به مرحله حذفی راه یافت.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *