آمازون فیلم جدید و پرستاره «وودی آلن» را بایگانی می‌کند

منابع نزدیک به فیلم جدید «وودی آلن» مدعی شده‌اند که علی‌رغم قرارداد آلن با آمازون برای تولید سه فیلم دیگر، احتمال آن وجود دارد که آخرین ساخته او هرگز اکران نشود.

فیلمبرداری «یک روز بارانی در نیویورک» به کارگردانی «وودی آلن» اکتبر سال ۲۰۱۷ به پایان رسیده، اما به نظر می‌رسد که این فیلم در سال ۲۰۱۸ یا شاید هیچ زمان دیگری روی پرده نرود. به نوشته «پیج سیکس»، «روز بارانی» که تولید آن ۲۵ میلیون دلار برای آمازون هزینه داشته توسط این استودیو بایگانی شده است. «کافه سوسایتی»، «چرخ و فلک» و «بحران در شش صحنه» دیگر آثاری هستند که آلن با همکاری آمازون به تولید رسانده است.

آمازون در عصر جنبش #MeToo برای عرضه فیلم «روز بارانی» به کارگردانی متهمی چون «وودی آلن» با چالش سختی روبرو است. پس از آنکه «دیلن فارو» دختر خوانده آلن او را متهم به آزار جنسی در سنین کودکی کرد، نام این فیلمساز کهنه‌کار در ماه‌های اخیر تیتر همه رسانه‌های هالیوودی شد. به دنبال این ماجرا، فیلم «چرخ و فلک» (Wonder Wheel) آمازون در دسامبر سال ۲۰۱۷ به شکستی تمام عیار منجر شد. شکستی که با لغو مراسم فرش قرمز فیلم در جشنواره فیلم نیویورک کلید زده شد.

مسئله‌ای که شرایط را برای آمازون سخت‌تر می‌کند این است که طبق گزارش برخی خبرگزاری‌ها فیلم «روز بارانی» حاوی صحنه‌های جنسی میان مردی سالخورده و دختری ۱۵ ساله است. «تیموتی شلمی»، «سلینا گومز»، «ال فنینگ»، «ربکا هال»، و «جود لا» ستارگان این فیلم هستند.

شلمی ژانویه گذشته اعلام کرد که حقوق دریافتی خود از فیلم آلن را به جنبش‌های ضد-آزار جنسی اهدا می‌کند. «ربکا هال» نیز که در فیلم «ویکی کریستینا بارسلونا» با آلن همکاری کرده است، به تبعیت از شلمی حقوق خود را به جنبش «تایمز آپ» اهدا کرد و از همکاری با آلن اظهار پشیمانی کرد.

تهیه‌کنندگان آمازون در مصاحبه با «پیج سیکس» اعلام کرده‌اند که انتظار داشته‌اند فیلم «روز بارانی» را در سال ۲۰۱۹ روی پرده ببرند و رکورد افتتاحیه آثار آلن را جابجا کنند. آلن پس از پایان فیلمبرداری «روز بارانی» در پاییز سال گذشته فیلمبرداری پروژه جدیدی را آغاز نکرده تا برای اولین بار در چهار دهه گذشته این فیلمساز در یک سال فیلمی جلوی دوربین نبرده باشد. آمازون ژانویه گذشته گفته بود فیلم «روز بارانی» را یا هیچ‌وقت اکران نمی‌کند یا به صورت اینترنتی عرضه می‌کند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *