اگر از یک دیسک حالت جامد (SSD) برای نصب و بارگذاری سریع ویندوز 10 استفاده می‎کنید، احتمالا این موضوع را نمی‎دانید که با غیرفعال كردن قابلیت تاخیر شروع به کار که ویندوز برای جلوگیری از فشار و اعمال بار سنگین به سخت‌افزار و بهبود عملکرد سیستم از آن استفاده می‎کند، می‎توانید این فرآيند را از این هم سریع‎تر انجام دهید.

آیتم‎های استارت‎آپ یا شروع به کار ویندوز شامل اپلیکیشن‎ها، فولدرها، درایورها و غیره هستند که به گونه‎ای تنظیم شده‎اند تا به طور خودکار در زمان شروع به کار سیستم عامل و ورود یک کاربر به ویندوز اجرا شده یا باز شوند. آیتم‎های استارت‎آپ هم می‎توانند به وسیله برنامه‎ها یا درايورها و هم به طور دستی توسط خود شما اضافه شوند.

به طور پیش‌فرض ویندوز این آیتم‎ها را در فولدر Startup شما  (shell:startup) بعد از یک تاخیر تقريبا 10 ثانیه‎ای در زمان شروع به کار ویندوز و وارد شدن به حساب کاربری شما اجرا خواهد کرد. این کار به این دلیل انجام می‎شود که در زمان بارگذاری ویندوز عملکرد کامپیوتر شما با کیفیت بهتری همراه باشد. اگر کامپیوتر شما به اندازه کافی سریع است، شما می‎توانید با غیرفعال كردن این قابلیت کاری کنید که آیتم‎های استارت‎آپ بلافاصله بعد از ورود شما به ویندوز اجرا شوند.

نگران نباشید، Startup Delay  یک بسته ضمیمه برای سیستم‎های قدیمی‎ است و استفاده از آن برای اغلب درایوهای SSD جديد امروزی ضرورتی ندارد. در نهایت این که اگر مشکلی در غیرفعال کردن این گزینه به وجود آمد، می‎توانید در هر زمانی دوباره آن را فعال کنید.

برای غیرفعال كردن تاخیر شروع به کار ویندوز 10 مراحل زیر را انجام دهید:

1. ابتدا ویرایشگر رجیستری (regedit) را باز کنید. برای انجام این کار تنها کافی است عبارت regedit را در کادر جستجوی کورتانا وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید.

2. اگر از شما پرسیده شد آیا مایلید به این اپلیکیشن اجازه دهید روی دستگاه شما تغییراتی را ایجاد کند، روی Yes کلیک کنید.

3. فولدر HKEY_Current_User را پیدا کرده و به مسیر Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Serialize بروید.

4. اگر فولدر Serialize موجود نبود، یک مرحله به عقب برگشته و روی فولدر Explorer راست کلیک کنید و یک کلید جدید به نام Serialize بسازید. اگر این فولدر وجود داشت دیگر نیازی به انجام این مرحله نخواهد بود.

5. حالا روی فولدر Serialize راست کلیک کرده و New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید.

6. روی مقدار جدید ساخته شده راست کلیک کنید و گزینه Rename را انتخاب کنید. حالا نام را به StartupDelayInMSec تغییر دهید.

7. روی این DWORD دوبار کلیک و مقدار آن را 0 تعیین کنید.

8. روی OK کلیک کنید.

شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *