اپل واچ پرفروش‌ترین ساعت هوشمندی بوده که تا امروز به بازار عرضه شده است، و اگرچه با یک محصول فوق‌العاده روبرو هستیم ولی هنوز این دستگاه جای پیشرفت دارد. با اینکه سری دوم اپل واچ در برخی از زمینه‌ها نسبت به نسل اول اپل واچ بهتر و پیشرفته‌تر بود، ولی شایعه‌ها حاکی از آن هستند که این اپل واچ ۳ است که یک تجربه کامل از ساعت‌های هوشمند را به ما ارائه می‌کند.

اما سوال اینجاست که انتشار نسل سوم اپل واچ دقیقا چه قابلیت‌هایی را برای ما به ارمغان می‌آورد؟ این دیوایس که در حال‌حاضر در مراحل طراحی و ساخت به سر می‌برد، گویا قرار است دیوایس جالب توجهی از آب درآید. در ادامه هر آنچه که از ساعت هوشمند اپل واچ 33 می‌دانیم را برای شما عزیزان بازگو می‌کنیم.

حسگرها

مطابق آنچه از شایعه‌ها برمی‌آید، اپل قصد دارد توانایی‌های ردیابی سلامت را به اپل واچ ۳ اضافه نماید. با توجه به گزارشی از BGR، اپل واچ ۳ خواهد توانست میزان گلوکوز خون را اندازه گیری نماید و اخبار جدید نشان می‌دهد که تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل خودش شخصا در حال آزمایش این دیوایس است. پیش از این تیم کوک در حالی که یک دیوایس منتشر نشده به مچ خود وصل کرده بود در ساختمان اپل کمپس مشاهده شده است. با وجود اینکه هنوز مشخص نشده این دیوایس ساخت شرکت اپل بوده یا با همکاری یک شرکت فعال در حوزه سلامت ساخته شده، اما CNBC گزارش کرده که این دیوایس قادربه اندازه‌گیری میزان قند خون است.

آن‌طور که از گزارش‌ها می‌توان فهمید، اپل که به دنبال مبارزه با بیماری دیابت است، و ویژگی رصد کردن میزان گلوکوز خون می‌تواند نقش مهمی در مبارزه با دیابت ایفا کند. فقط در آمریکا بیش از ۳۰ میلیون نفر به بیماری دیابت مبتلا هستند. در حال حاضر تنها راه اطلاع از میزان گلوکوز خون گرفتن نمونه خون است.

بندهای هوشمند

اپل ممکن است از طریق یک سری بندهای هوشمند قابل تعویض، امکانات پیشرفته جدیدی را در اپل واچ ۳ ارائه کند. این بندهای هوشمند می‌توانند به سرعت و به‌سادگی توانایی‌های جالبی را به اپل واچ اضافه کنند. این کار به اپل واچ یک طراحی ماژولار می‌بخشد، و به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون پرداختن پول اضافی امکانات بیشتری را به دیوایس خود اضافه کنند. این امکان هم وجود دارد که ردیابی میزان گلوکوز خون به‌جای یک ویژگی در خود اپل واچ، به‌عنوان یک قابلیت در بندهای هوشمند اپل واچ ۳ ارائه شود.

سیم کارت و LTE

اپل واچ ۳ احتمالا اولین اسمارت واچ اپل خواهد بود که از اتصال پرسرعت LTE پشتیبانی می‌کند. در انتهای ماه مارس ۲۰۱۷، یک تحلیلگر از Susquehanna Financial Group پس از سفر به آسیا نتایج تحقیق خودش را منتشر کرد و در آن ادعا نمود که برخی از شرکای شرکت اپل گفته‌اند که اپل واچ درگاه سیم کارت خواهد داشت و از اتصال LTE پشتیبانی خواهد کرد. این تحلیلگر در طول سفر خود با اعضای شرکت‌های مختلفی مانند کوالکام و براودکام ملاقات داشته است. اپل ممکن است یک چیپ کم مصرف LTE در اپل واچ ۳ به کار بگیرد تا مصرف باتری دیوایس بیش از حد افزایش نیابد.

این شایعه با گزارش سابق بلومبرگ نیز همخوانی دارد؛ این گزارش حاکی از آن بود که شرکت اپل نتوانسته بدون قربانی کردن باتری به یک طراحی چیپ سلولار دست پیدا کند و به همین خاطر روی چیپ‌های کم قدرت سلولار شروع به سرمایه گذاری نموده است. افزوده شدن چیپ LTE می‌تواند امکان برقراری تماس مستقیم از طریق اپل واچ را به واقعیت تبدیل کند و یکی از تحلیل‌گرهای Susquehanna گفته که اپل از ایرپادها به عنوان دیوایس ایده‌ال در انتقال صوت برای تماس تلفنی با اپل واچ استفاده خواهد کرد.

صفحه نمایش

اپل واچ ۳ از همان پنلی که در نسل‌های قبلی‌اش به کار گرفته شده استفاده نخواهد کرد. با توجه به گزارش دیجی‌تایمز، اپل واچ ۳ به شیشه‌های خازنی شرکت Biel Crystal یا General Interface Solutions مجهز خواهد بود.

دلیل این کار اختلاف اپل با شریک کنونی خودش در تولید شیشه‌های صفحه نمایش یعنی شرکت TPK، بیان شده است. این شرکت به‌خاطر سطح منحنی اپل واچ تاکنون نتوانسته شیشه‌های صفحه نمایش اپل واچ را به تعداد سفارش شده بسازد.

علاوه‌بر این، گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که اپل قصد ندارد در اپل واچ ۳ از پنل OLED استفاده کند، در عوض از تکنولوژی جدیدی به نام میکرو LED کمک خواهد گرفت. در سال ۲۰۱۴، اپل شرکت LuxVue را خریداری کرد؛ شرکتی که در فناوری میکرو LED تخصص دارد و حالا شواهد گویای آن است که شرکت اپل می‌خواهد از این شرکت برای آوردن میکرو LED به بازار استفاده نماید.

شایعه‌های اپل واچ ۳ تصویر ۱

این کاملا منطقی به نظر می‌رسد که اپل بخواهد از فناوری میکرو LED در دیوایس‌های کوچکی مثل اپل واچ کمک بگیرد. با این‌حال مطابق گزارش اپل اینسایدر، ساختن این نوع پنل‌ها کار دشواری بوده و هنوز قابل استفاده در دیوایس‌هایی مثل آیفون نیست. بنابراین، صفحه نمایش کوچک اپل واچ می‌تواند اولین کاندید مناسب برای این پنل‌ها به نظر برسد.

باتری

گزارشی از دیجی‌تایمز از دو بهبود قابل‌توجه در نسل سوم اپل واچ حکایت می‌کند:

  1.  اپل واچ همیشه طول عمر باتری کمی داشته است، پس هر بهبودی در این زمینه می‌تواند با اقبال خوبی مواجه شود. در حال حاضر باتری اپل واچ ۲ می‌تواند حدود دو روز یا کمی بیشتر دوام بیاورد.
  2. پس اگر اپل به طور جدی روی طول عمر باتری اپل واچ تمرکز داشته باشد، این احتمال نیز وجود دارد که ویژگی‌های پرمصرف دیگری را در اپل واچ ۳ بگنجاند.

طراحی

خیلی‌ها امید دارند که اپل واچ ۳ با یک طراحی کاملا جدید عرضه شود، اما اگر بخواهیم گزارش‌ها و شایعه‌ها را ملاک قرار بدهیم باید بگوییم که متاسفانه امسال اپل واچ تفاوت ظاهری فراوانی با نسل قبلی نخواهد داشت. دیجی‌تایمز با مرجعیت خبرنگاری چینی Economic Daily News عنوان کرده که شکل و شمایل ظاهری اپل واچ ۳ بسیار مشابه نسل قبلی اپل واچ خواهد بود فقط با این تفاوت که چند ویژگی کلیدی مهم به آن افزوده خواهد شد.

این بدان معناست که کسانی که به دنبال طراحی گرد در اپل واچ بوده‌اند باید کمی بیشتر انتظار بکشند (البته اگر در آینده اصلا این نوع طراحی به اپل واچ بیاید). با اینکه طراحی گرد در ساعت‌های هوشمند اندرویدی مدتی است که به یک ترند تبدیل شده، اما اپل در مورد اپل واچ هنوز به همان طراحی چهارگوش وفادار مانده است.

تاریخ انتشار

حالا بعد از همه این شایعه‌ها سوال اصلی این است که دیوایس موردنظر بالاخره چه زمانی منتشر خواهد شد؟ بر مبنای گزارش دیجی‌تایمز، اپل واچ ۳ در سه ماهه سوم سال جاری میلادی عرضه می‌شود، و این یعنی اپل احتمالا از این پس اپل واچ را هم با گردش زمانی سالانه به‌روزرسانی خواهد کرد.

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *