براساس کانسپت‌های موجود و شایعات، پرچمدار اخیر اچ‌تی‌سی و آخرین تولید این کمپانی یعنی پیکسل‌ها، می‌توانیم تمامی انتظارات‌مان را از پرچمدار جدید این کمپانی تایوانی بیان کنیم. آخرین خبر موجود در رابطه با این گوشی این بوده که اچ‌تی‌سی 11 از رابط کاربری سنس 9 و فریم حساس به لمس استفاده خواهد کرد. در این مطلب می‌خواهیم تمامی اطلاعاتی را که از اچ‌تی‌سی 11 در دسترس داریم با شما در میان بگذاریم. در ادامه همراه ما باشید.

قیمت‌ و تاریخ عرضه اچ‌تی‌سی 11

احتمال می‌دهیم که اچ‌تی‌سی پرچمدار جدیدش را اوایل 2017 معرفی کند. همان طور که می‌دانید سامسونگ چند روز پیش از پرچمداران جدیدش رونمایی کرد و به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی هم همین روزها بخواهد اچ‌تی‌سی 11 را معرفی بکند.

کمپانی اچ‌تی‌سی One M9 را در MWC 2015 معرفی کرد و سال بعد از آن در MWC حضور پیدا نکرد و پرچمدار مربوط به سال 2016 را در مراسم اختصاصی که خودش تدارک دیده بوده، معرفی کرد. انتظار داریم همان طور که اچ‌تی‌سی 10 با قیمت 700 دلار در سال قبل روانه بازار شد، پرچمدار جدید این کمپانی هم قیمتی در همان حدود داشته باشد. حداقل از 700 دلار پایین‌تر نخواهد بود.

علاوه بر این‌ها حدس می‌زنیم اچ‌تی‌سی 11 در سه مدل مختلف با نام‌های Ocean Master, Ocean Note و Ocean Smart روانه بازار شود. هنوز به طور دقیق نمی‌دانیم تفاوت این‌ سه مدل در چیست؛ مثلا شاید اندازه نمایشگر در هر کدام متفاوت باشد. شایعات دیگری هم در این زمینه وجود داشته که بر اساس آن نام‌ دو گوشی جدید اچ‌تی‌سی به صورت اچ‌تی‌سی U Ultra و اچ‌تی‌سی U PLay خواهد بود. اچ‌تی‌سی اعلام کرده که مراسم رونمایی از پرچمدار و یا پرچمداران جدیدش به صورت زنده در اینترنت پخش خواهد شد.

مشخصات اصلی اچ‌تی‌سی 11

یک ویدیو معرفی توسط شخصی در فضای مجازی از گوشی اچ‌تی‌سی 11 به بیرون درز کرده که در آن نشان داده می‌شود که اپلیکیشن‌های موجود با لمس فریم دوری گوشی اجرا می‌شوند. بر اساس این ویدیو می‌توان حدس زد که اچ‌تی‌سی 11 در لبه‌های کناری به لمس حساس بوده و می‌تواند کاربرد جداگانه‌ای داشته باشد. در یک ویدیو دیگر که البته با عنوان کانسپت اچ‌تی‌سی Ocean در فضای مجازی منتشر گردید، یک گوشی بدون دکمه با لبه‌های لمسی در آن دیده شد. با کنار هم گذاشتن این موارد به تغییر و تحول اچ‌تی‌سی 11 در بخش فریم دوری‌اش می‌رسیم.

در بخس نمایشگر احتمال می‌دهیم چند مدل با چند سایز مختلف برای این گوشی موجود باشد. در اچ‌تی‌سی 10 شاهد صفحه نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل بودیم که آن را دقیقا دوباره بر روی اچ‌تی‌سی Ocean دیدیم. هنوز اطلاعاتی درباره این که اچ‌تی‌سی از نمایشگر امولد استفاده می‌کند یا نه، در دسترس نیست.

دوربین اچ‌تی‌سی 11

بر اساس ویدیو کانسپتی که منتشر شده، اچ‌تی‌سی 11 یک دوربین دوگانه به همراه فلاش LED خواهد داشت. اچ‌تی‌سی استفاده از دوربین دوگانه بر روی گوشی را برای اولین بار در سال 2014 با One M8 امتحان کرد که البته آن‌چنان با استقبال خوبی هم در این زمینه مواجه نشد. هواوی P9 یکی از آن گوشی‌هایی بود که از دوربین دوگانه استفاده کرد. رزولوشن هر دو دوربین استفاده شده در P9 هواوی، 12 مگاپیکسل بود که کیفیت بسیار خوبی داشت. انتظار داریم اگر اچ‌تی‌سی هم بخواهد در پرچمدار جدیدش از دوربین دوگانه استفاده کند، هواوی را در این زمینه در الگوی کاری خودش قرار دهد.

مشخصات سخت افزاری اچ‌تی‌سی 11

اطلاعات دقیقی از این که اچ‌تی‌سی 11 از چه پردازنده و چیپستی استفاده خواهد کرد، در دسترس نیست. اما حدس می‌زنیم که این کمپانی به سراغ جدیدترین چیپ ساخته شده توسط کوالکام یعنی اسنپدراگون 835 برود. اچ‌تی‌سی برای گوگل پیکسل از اسنپدراگون 821 استفاده کرده بود. اگر این کمپانی بخواهد با پرچمدار جدیدش بدرخشد باید از حافظه رم 4 گیگابایت به بالا استفاده کند. استفاده از USB Type C و جک صوتی 3.5 میلی‌متری در این گوشی حتمی خواهد بود. بر طبق یک‌سری اطلاعات، اچ‌تی‌سی 11 از یک قابلیت با نام Edge Sense بهره خواهد برد که بر اساس آن در لبه‌های گوشی سنسورهای مختلفی تعبیه شده که کارایی مختلفی را به آن اضافه خواهد کرد.

سایر ویژگی‌های اچ‌تی‌سی 11

اچ‌تی‌سی 11 بر پایه اندروید نوقا عرضه خواهد شد. همان طور هم که می‌دانید همین چند وقت پیش پرچمدار نسل قبل این کمپانی به این نسخه از اندروید آپدیت شد. ویژگی هیجانی و متفاوتی که بر روی این گوشی قرار خواهد گرفت می‌تواند همان فریم لمسی آن باشد که کاربر را در دسترسی راحت‌تر به بخش‌های مختلف کمک زیادی می‌کند. احتمال استفاده از دستیار صوتی گوگل در این گوشی هم وجود دارد و فکر نمی‌کنیم اچ‌تی‌سی دستیار صوتی اختصاصی خودش را در این بخش داشته باشد.

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *