آهنگساز The Batman از آزادی عملش برای خلق موسیقی و اولین فیلم بلند خود می‌گوید

«مایکل جاکینو» شاید بیشتر به خاطر آهنگسازی برای فیلم‌های چون انیمیشن «بالا» (Up)، «جوجو خرگوش» (Jojo Rabbit) و «روگ وان» (Rogue One) و اخیراً «مرد عنکبوتی: دور از خانه» (Spider Man: Far From Home) شناخته شود. او به ‌تازگی برای فیلم «بتمن» به کارگردانی «مت ریوز» هم آهنگساری کرده. این پروژه در هفته‌ی گذشته به دنبال شیوع ویروس کرونا متوقف شد، اما جاکینو در این هرج‌ومرج وعده می‌دهد که اولین بار برای فیلم کوتاهی به نام «چالش هیولا» (Monster Challenge) روی صندلی کارگردانی می‌نشیند.

در این فیلم ۱۳ دقیقه‌ای، نسخه‌ای خیالی از «پتن اسوالت» بازیگر نقش‌های کمدی به درون یک مسابقه‌ی تلویزونی شبیه به برنامه‌های کلاسیک ژاپنی و فیلم‌های هیولایی پرتاب می‌شود. در این فیلم چهره‌های آشنای دیگری مانند «بن شوارتز» صداپیشه‌ی «سونیک خارپشت»، «امی برنمن»، «تام اورت اسکات»، «بندیکت وونگ»، و «درمات مالرونی» نقش‌آفرینی می‌کنند.

جاکینو به تازگی در مصاحبه با «کلایدر» از آهنگسازی برای «بتمن» ریوز هم گفته است. او می‌گوید: «برای انجام هر آنچه می‌خواستم آزادی عمل کاملی احساس می‌کردم. مت همیشه تأکید می‌کرد که این «بتمن» ماست، این ایده‌ی ماست. آنچه که من هنوز در مورد کامیک‌های بتمن و داستان‌های مصور آن دوست دارم این است که هریک از هنرمندان، هریک از این مؤلفان کار خودشان را ارائه می‌دهند و بتمنی خودشان را خلق می‌کنند.»

جاکینو فاش می‌کند که وقتی زندگی به حالت عادی بازگشت موسیقی از پیش‌ ضبط شده‌ی بسیاری آماده دارد و مشتاق است که آن‌ها را عرضه کند. فیلمبرداری «بتمن» دست کم به مدت دو هفته از شنبه ۱۴ مارس به حالت تعلیق درآمده اما انتظار می‌رود وقفه‌ی به وجود آمده طولانی‌تر شود. جاکینو می‌گوید: «ما چندین آهنگ دیگر برای فیلم ضبط کردیم، چندین موسیقی تیتراژ و چیزهایی که تاکنون کسی نشنیده. اما وقتی تولید فیلم دوباره آغاز شود و زندگی به حالت عادی برگردد، همه‌ی آن‌ها منتشر می‌شوند.

«بتمن» تابستان سال ۲۰۲۱ اکران می‌شود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *