تلگرام ساعاتی پیش به صورت رسمی آپدیت جزئی را برای اپلیکیشن پیام رسان خود منتشر کرد که به موجب آن قابلیت‌های جدید به این مسنجر محبوب اضافه شده است. در این مقاله قصد داریم به صورت مختصر شما عزیزان را با ویژگی‌های جدید تلگرام 4.2.2 آشنا کنیم. با سایت شبکه همراه باشید.

مقدمه‌

تیم توسعه دهنده تلگرام همواره در تلاش است قابلیت‌های این برنامه پیام رسان را بهبود بخشیده و کامل‌تر کند. بنابراین این مسنجر دائما در حال به روز رسانی است. جدیدترین آپدیت جزئی تلگرام چند ساعت پیش منتشر شده و قابلیت‌های جدیدی را برای این مسنجر به ارمغان آورد.

اگرچه قابلیت‌های جدیدی که ارائه شده‌اند چندان اساسی و پیچیده نیستند، اما در هر حال بسیار جالب و کاربردی خواهند بود. در ادامه این مقاله قصد داریم که به دو نمونه از اصلی‌ترین قابلیت‌های جدیدی که به تلگرام 4.2.2 اضافه شده اشاره داشته باشیم. بنابراین با سایت شبکه همراه باشید.

جستجو در بین پیام‌های یک ممبر خاص در گروه‌های تلگرام

از این پس می‌توانید هر عبارتی که مد نظرتان باشد را در بین پیام‌های یک ممبر خاص گروه‌های تلگرام جستجو کنید. برای مثال اگر در گروهی هستید که دوست شما هم در آن عضو است، می‌توانید عبارت خاصی مورد نظرتان را فقط در بین پیام‌هایی که دوست شما ارسال کرده جستجو نمایید.

برای انجام این کار بعد از انتخاب گزینه Search در گروه باید آیکون با نماد “آدمک” ارائه شده را لمس کنید و بعد از آن کاربر مورد نظرتان را انتخاب کنید. سپس عبارت مورد نظرتان را تایپ می‌کنید و مشاهده خواهید کرد که آن عبارت فقط در پیام‌های کاربر خاص مد نظرتان جستجو می‌شود.

ارسال اموجی با تایپ نماد “:” و نوشتن متن مربوط به اموجی

از این پس در تلگرام 4.2.2 و نسخه‌های آینده این مسنجر می‌توانید با تایپ نماد “:” و سپس نوشتن عبارتی که مربوط به اموجی مورد نظرتان می‌شود و بستن مجدد جمله با نماد “:” ، آن اموجی را به طور مستقیم ارسال کنید. برای انجام این کار کافیست که ابتدا نماد “:” را در فیلد تایپ بنویسید و سپس عبارت مربوط به اموجی مورد نظرتان را وارد کنید. مثلا اگر می‌خواهید اموجی قلب را ارسال کنید باید عبارت “heart” را بنویسید. سپس می‌توانید از لیست کشویی ارائه شده، اموجی مورد نظرتان را انتخاب و ارسال کنید یا با تایپ نماد “:” در انتهای عبارت اختصاصی اموجی و لمس گزینه ارسال پیام، آن اموجی را ارسال نمایید.

جمع‌بندی

دو مورد فوق اصلی‌ترین تغییرات و ویژگی‌هایی بودند که در تلگرام 4.2.2 شاهد آن‌ها هستیم. امیدوار هستیم که از این ویژگی‌های کاربردی استفاده کنید.

شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *